Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@00:55:42 GMT

احیا و غنی سازی ۳۵۰۰ هکتار از اراضی جنگلی گیلان

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۶۱۲۳۰

احیا و غنی سازی ۳۵۰۰ هکتار از اراضی جنگلی گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل منابع طبیعی گیلان، از شروع عملیات درختکاری و تقویت پوشش گیاهی در استان خبر داد و گفت: احیا، غنی سازی، حفاظت، مرمت و بازسازی ۳۵۰۰ هکتار از اراضی جنگلی استان گیلان در دستور کار قرار دارد.

میرحامد اختری در گفت وگو با ایسنا، از شروع عملیات درختکاری و تقویت پوشش گیاهی در استان خبر داد و اظهار کرد: جنگل کاری اقتصادی، زراعت چوب، احیا و غنی سازی جنگل های هیرکانی و احیا و اصلاح مراتع از جمله مهمترین رویکردهای طرح های تقویت پوشش گیاهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نهالکاری از آذرماه تا اسفندماه ادامه خواهد داشت، افزود: احیا، غنی سازی، حفاظت، مرمت و بازسازی ۳۵۰۰ هکتار از اراضی جنگلی استان گیلان در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، از نهالکاری مستقیم در ۳۵۰ هکتار از اراضی جنگلی استان خبر داد و تصریح کرد: همچنین ۱۲۰ هکتار جنگل کاری جدید به منظور توسعه جنگل خواهیم داشت.

اختری، با بیان اینکه از برنامه دوم توسعه تاکنون ۸۰۰۰ هکتار توسعه جنگل در استان گیلان داشتیم، خاطرنشان کرد: در طرح های توسعه جنگل کاشت گونه های بومی و نهال های سازگار مانند توسکا، انجیلی، افرا و... را مد نظر داریم.

وی با اشاره به احاله مدیریت ۱۸۰۰ هکتار از اراضی ملی استان جهت توسعه زراعت چوب، عنوان کرد: سال آینده نیز ۲۲۰۰ هکتار در دستور کار قرار دارد. همچنین ۱۳۰۰ هکتار از اراضی زراعت شده آماده بهره برداری است و از هم اکنون برای جایگزینی با شرکت های مرتبط با صنایع چوب در قالب آگهی مزایده قرارداد بستیم تا چرخه زراعت چوب ادامه داشته باشد.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، همچنین از تولید ۵۰۰ هزار اصله نهال مشارکتی در استان خبر داد و تصریح کرد: این نهال ها تا پایان سال به صورت رایگان در اختیار زارعین حوزه زراعت چوب و مردم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی جنگل های هیرکانی نهالكاري هکتار از اراضی جنگلی استان خبر زراعت چوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۱۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین جنتی پیش از ظهر جمعه گفت: ۱۷۱ هکتار سند اراضی ملی پلاک ۲۱۷ فرعی از ۲۶ اصلی موسوم به «گل خندان» پردیس به نام دولت و به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شد.

وی گفت: طی دو سال اخیر تلاش‌های زیادی کردیم که برای این اراضی سند بگیریم و لازم به ذکر است که ارزش این اراضی بالغ بر ۸۵ هزار میلیارد ریال است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران اضافه کرد: یکی از وظایف وزارت راه و شهرسازی‌ها اخذ سند برای اراضی ملی است و این امر باعث می‌شود که راحت تر و با اهرم قانونی برای حفظ بیت المال به مبارزه با زمین خواران بپردازیم.

کد خبر 6089021

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی