Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مجتبی صدیقی روز چهارشنبه در همایش ملی تازه های ورزش و سلامت به شکل وبیدار در دانشگاه ایلام با تاکید بر اولویت توسعه ورزش دانشگاهی نزد مسوولان وزارت علوم، تلاش جدی دانشگاه ها در حوزه های ورزش قهرمانی، همگانی و حضور پررنگ در رویدادهای بین المللی را خواستار شد.

وی افزود: اتمام طرح های نیمه تمام و مشارکت گسترده تر دانشگاه ها در این خصوص از جمله برنامه های پیش رو در جهت توسعه ورزش در دانشگاه هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر علوم یادآور شد: فعالیت های دولت تدبیر و امید در حوزه ورزش دانشگاهی مناسب بوده و با توجه به برگزاری هر ۲ سال یکبار رقابت های ملی در سطح کشور و حضور در عرصه های جهانی و بین المللی با همکاری تربیت بدنی توفیقات خوبی داشته ایم.

صدیقی با بیان اینکه تاکنون‌ طرح های ورزشی بزرگ و زودبازدهی اجرا شده اند، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۳ پروژه ورزشی افتتاح شده است و تا دهه فجر امسال پروژه های قابل توجه دیگری نیز افتتاح می شوند.

وی افزود: با توجه به نیاز دانشجویان به فضای ورزشی و نیازهای فیزیکی آنان بیش از ۸۰ مرکز مشاوره ورزشی راه اندازی شده که به دانشجویان خدمات مشاوره ورزشی ارائه دهند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: با شیوع کرونا نیز حوزه تربیت بدنی دانشگاه ها تعطیل نشدند و با وجود توقف فعالیت های ورزشی به روش های نو به ارائه ورزش های برخط پرداختند.

صدیقی تصریح کرد: با توجه به شرایط حاکم و شیوع کرونا و مشکلاتی که دانشجویان بدلیل عدم حضور در دانشگاه دارند نیازمند برنامه های متنوع ورزشی برای کاهش آثار روحی، روانی این بیماری هستیم.

وی افزود: ایلام در گذشته بخصوص بعد از پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی از جایگاه خاصی برخوردار بوده و باید برای رشد ورزش در این استان نهایت تلاش و همکاری صورت گیرد بخصوص با توجه به موقعیت جغرافیایی ایلام ظرفیت برگزاری رویدادهای ورزشی، اردوها و مسابقات در آن وجود دارد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: در حوزه پروژه های ورزشی دانشگاه ایلام نیز قدم های خوبی برداشته شده و تا دهه فجر شاهد افتتاح پروژه های ورزشی در این دانشگاه خواهیم بود.

جامعه سالم در گرو نیروی انسانی سالم است

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان نیز در این همایش گفت: امروز ورزش یک جایگاه راهبردی در پیشبرد اهداف و برنامه‌های کشور دارد و اگر به دنبال رشد و تعالی در ابعاد اقتصادی و فناوری هستیم، بدون وجود نیروی انسانی سالم یا به عبارتی مردم سالم و با انگیزه میسر نیست و از این جهت هر چه در توسعه ورزش عمومی یا همگانی تلاش شود سرمایه گذاری برای داشتن جامعه و مردمی سالم است.

عبدالحمید احمدی اظهار داشت: تعامل و همکاری موثری بین ورزش و جوانان و دانشگاه وجود دارد و می تواند آثار ارزشمندی برای توسعه، تعالی و پیشرفت ورزش استان داشته باشد.

وی افزود: تلاش خوبی در وزارت ورزش، فدراسیون ‌های ورزشی، هیات‌ها، آموزش و پرورش و دیگر ارگان‌های مربوطه صورت گرفت تا بتوانیم شرایط مشارکت هرچه گسترده‌تر مردم را برای روی آوردن به ورزش همگانی فراهم کنیم.

احمدی یادآور شد: توسعه، مشارکت، آگاه سازی و ایجاد دانش بین مردم به تنهایی از عهده دستگاه های متولی بر نمی آید بلکه رسانه ها باید این مسوولیت را بر عهده گرفته و بیشتر به ورزش همگانی بپردازند.

وی اظهار داشت: تنها ۱۰ درصد ظرفیت رسانه ها به ورزش همگانی و ۹۰ درصد به ورزش قهرمانی و حرفه ای می پردازند و نوعی عدم توازن در نگاه رسانه ای به ورزش در ابعاد همگانی وجود دارد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: ۵۶ درصد مردم ایلام دچار کم تحرکی هستند که گویای کم کاری ما در زمینه آگاهی بخشی است و مهمترین نقش رسانه ها در این زمینه فرهنگ سازی است.

رییس دانشگاه ایلام نیز گفت: این کنفرانس با همکاری مشترک دانشگاه ایلام و اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام در راستای تحقق اهداف مهمی شامل: ارائه آخرین یافته های علمی- پژوهشی و همچنین تبادل نظر در موضوعات تحقیقی به منظور افزایش توان علمی و تحلیلی جامعه تربیت بدنی و علوم ورزشی بمدت ۲ روز با سخنرانی اساتید برگزار می شود.

محمد علی اکبری افزود: در این کنفرانس هفت فدراسیون کشتی، همگانی، پزشکی ورزشی، جودو، جانبازان و معلولین، کبدی و هاکی مشارکت فعال دارند.

وی یادآور شد: دانشگاه ایلام با گذشت ۳۴ سال از فعالیت علمی به مثابه نماد و گرانیگاه علمی و فرهنگی استان با اتکا به سرمایه های بی بدیل معنوی، انسانی، علمی و پژوهشی مختلف مفتخر است که دین خود را نسبت به جامعه ادا و مسوولیت اجتماعی اش در قبال جامعه و نهادینه کردن مبانی علمی اهتمام ورزیده و به تعامل سازنده علم و عمل جامعه عمل بپوشاند.

رییس دانشگاه ایلام گفت: فعالیت های ارزنده و پرثمر مدیریت تربیت بدنی دانشگاه و کسب مقام ها و مدال های رنگارنگ در سطح استان، منطقه و کشور افتخارآمیز بوده و این موضوع بدون اهتمام جدی معاونت پژوهشی در تامین زیرساخت‌ها و توانمندی‌های لازم برای برگزاری این همایش به صورت برخط امکان پذیر نبوده است.

علی اکبری اظهار داست: همچنین در کنار همکاری‌های بین بخشی، مدیریت عالی استان و حمایت‌های مثال زدنی استاندار از برگزاری چنین رویدادهایی به همگرایی پ برای برگزاری این کنفرانس انجامید.

علی اکبری تصریح کرد: مشارکت محققین، صاحب‌نظران و نویسندگان با ارسال ۱۷۰ اثر ارزشمند به غنای علمی این رویداد افزوده‌اند و حامیان همایش از جمله فدراسیون‌های ورزش های همگانی، کشتی، جودو کبدی، ورزش جانبازان و معلولین، هاکی و فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی با حمایت فراگیرشان در اجرای همایش و اجرای کارگاه های متعدد فاصله بین علم و اجرا را به حداقل رسانده و شایسته بهترین قدرشناسی هستند.

وی ادامه داد: حامیان رسانه ای این همایش همچنین پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، کنفرانس یاب ایران، کنفرانس آلرت، علم نت و سمپوزیا با اطلاع رسانی مستمر امکان مشارکت صاحب‌نظران در اقصا نقاط کشور را فراهم کرده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام نیز در این نشست گفت: به دانشگاه، اساتید و دانشجویان به عنوان یک مزیت رقابتی برتر نگاه می کنیم و دانشگاه دایرة المعارف و گره گشای راه حل هایی است که از درون تحقیقات دانشگاهی بیرون می آید و بهترین، کم هزینه ترین و معتبرترین روش اجرایی برای سازمان ها و افراد است.

مظفر علی شائی اظهار داشت: رشد کشورهای توسعه یافته در زیرساخت‌های ورزشی، مدال ها، ورزش همگانی و جمعیت فعال ناشی از توجه به دانش و علوم ورزشی است که اثرات آن را در زندگی فردی و اجتماعی ملاحظه می کنیم.

وی افزود: اداره کل ورزش و جوانان با اعتماد به این منابع و مبانی نظری که دانشگاه می‌تواند میانبر ترین مسیر را جهت توسعه و رشد ورزش استان ترسیم کند، تبعیت می کند.

علی شائی یادآور شد: این کنفرانس با حضور بهترین اساتید علمی و مدیران اجرایی در سطح وزارتی و فدراسیون ها برگزار می شود و شاخص ترین اقدام آن تحقیق و پژوهش موضوعات و مسائل ورزش استان توسط محققین سطح کشور است و می توان از نتایج علمی و پژوهشی در راستای اعتلای ورزش و سلامت بهره گرفت.

کنفرانس ملی تازه های ورزشی و سلامت بمدت ۲ روز در دانشگاه ایلام با حضور مسوولان، اساتید و پژوهشگران در دانشگاه ایلام بصورت وبینار برگزار می شود.

برچسب‌ها ایلام وزارت ورزش و جوانان دانشگاه دانشگاه ایلام همایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام وزارت ورزش و جوانان دانشگاه دانشگاه ایلام همایش ایلام وزارت ورزش و جوانان دانشگاه دانشگاه ایلام همایش اخبار کنکور معاون وزیر علوم دانشگاه ایلام ورزش و جوانان ورزش همگانی دانشگاه ها تربیت بدنی توسعه ورزش یادآور شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۶۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری

افشین مظفری شهردار ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با قدردانی از فعالیت‌های رسانه‌های این استان اظهار کرد: در راستای تبدیل شهر ایلام به شهر الکترونیک، یکی از اقدامات خوب شهرداری این شهر نصب دوربین‌های ثبت تخلفات در شهر بوده و به‌زودی مرکز مانیتورینگ شهر در منطقه چغاسبز قبل از اربعین امسال افتتاح خواهد شد. با افتتاح این مرکز کل شهر ایلام به دوربین‌های پایش تصویری مجهز می‌شوند و بخشی از نارضایتی مردم درباره ترافیک شهر با پایش این دوربین‌ها کاهش می‌یابد.

وی عنوان کرد: بیش از ۴۰ پروژه عمرانی ازجمله سیلبند، پل روگذر، نورپردازی، المان، تعریض خیابان‌ها، جدول‌گذاری، ایجاد بلوار، پل عابر پیاده در سال گذشته توسط شهرداری ایلام اجرایی شده که بیشتر این پروژه‌ها در راستای مطالبات مردم شهر ایلام بوده و ایجاد بازارچه مرکزی شهر ایلام پیرو تأکید استاندار ایلام تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد. ایجاد پارکینگ طبقاتی یکی دیگر از پروژه‌های مهم شهرداری ایلام است که در ۲هزار و ۷۰۰ مترمربع با همکاری بخش خصوصی ساخته می‌شود.

شهردار ایلام با اشاره به پروژه فرهنگ‌سرای شهر ایلام گفت: تکلیف فرهنگ‌سرای این شهر به‌زودی مشخص می‌شود در صورت عدم فعالیت سرمایه‌گذار قبلی این پروژه به سرمایه‌گذار جدید واگذار می‌شود.پارک صخره‌ای یکی دیگر از اقدامات شهرداری ایلام در ورودی ارغوان این شهر ایلام بوده که زیرساخت‌های آن آماده شده است.

مظفری بیان کرد: خروجی شهر ایلام به سمت کنارگذر شرقی با اعتبار ۴ میلیارد تومان در حال ساماندهی است. نورپردازی و ایجاد المان در ورودی و خروجی شهر ایلام از دیگر اقدامات مهم شهرداری ایلام در راستای مطالبات مردم بوده که این مهم در حال انجام است. لاین غربی بام ایلام نیز به‌زودی ایجاد خواهد شد و بار ترافیکی این منطقه به‌ویژه برای دانشگاه‌های استان و بیمارستان رازی تسهیل می‌شود.

وی مطرح کرد: مطالبات پیمانکاران و کارگران شهرداری پرداخت شده و ۸۶۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری ایلام در سال جاری بوده که ۴۰ درصد آن در بخش عمرانی و مابقی آن هزینه‌های جاری خواهد بود این بودجه از منابع داخلی تأمین شده؛ البته این بودجه تا یک هزار میلیارد تومان قابل افزایش است.

شهردار ایلام با اشاره به همکاری با نهاد‌ها و ارگان‌ها به‌ویژه دانشگاه‌های استان توضیح داد از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی به‌ویژه در طراحی آلمان‌های شهری و زیباسازی شهر ایلام استفاده می‌کنیم. ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی به‌ویژه در زمینه رشته‌های مرتبط با شهرداری و علم و فناوری بی‌نظیر است و باید این ظرفیت به کمک توسعه شهر ایلام بیاید. برای واگذاری طرح‌ها و پروژه‌های خلاقانه و زیباسازی شهر ایلام و آموزش‌های کوتاه‌مدت دانشگاه‌های استان در اولویت قرار دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • ورزش باید مثل دارو تجویز شود
  • روند انتخاب اساتید نمونه کشوری تشریح شد
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان