Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-28@23:31:57 GMT

کَشَف رود، فاضلاب جاری

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۶۸۶۸۳

کَشَف رود، فاضلاب جاری

رویداد ۲۴ "کَشَف رود" در میان دره‌ی کَشَف رود خراسان رضوی جاری است. این رود ٢٩٠ کیلومتری در حال حاضر به دلیل خشکسالی و احداث سد بر روی سرشاخه‌های آن خشک شده و فقط در مواقع سیلاب دارای آب است.

اما متاسفانه در طول سال پساب و فاضلاب شهری و خانگی در آن تخلیه و جاری می‌شود. در حال حاضر نزدیک به چندین ماه از تشکیل کمیته ساماندهی و احیای کشف‌رود می‌گذرد و طی دفعات متعدد خبر‌هایی مبنی بر توقف تمام پمپ‌های غیرمجاز منطقه و همچنین عدم تخلیه مجدد فاضلاب صنعتی و شهری در این رود منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی همچنان علاوه‌بر صدای پمپ‌های غیر مجاز که در اطراف کشف‌رود به گوش می‌رسد، فاضلاب شهرک چرمشهر نیز  بر تمام معضلات این رود اضافه کرده و بدون هیچ‌گونه فیلتر  و تصفیه‌ای آب این رود قدیمی اطراف مشهد را به بالاترین سطح  از آلودگی آغشته می‌کند.

متاسفانه تصفیه‌خانه چرمشهر پاسخگوی حجم فاضلاب تولیدی این شهرک نبوده و تقریبا نیمی از فاضلاب تولیدی آن وارد کشف‌رود می‌شود. در حال حاضر آبیاری بخش کشاورزی این منطقه از فاضلاب جاری در این رود صورت می‌گیرد و باعث بیماری و تلف شدن بسیاری از دام‌های این منطقه شده است.

علاوه‌بر این خاک موجود در منطقه چرمشهر به علت وجود سموم و آلودگی‌های بسیار، دیگر برای کشاورزی مناسب نیست. در تصاویر روز عکس هایی از کشف رود را که فاضلاب و پساب شهری آن را ذره ذره می خشکاند و از بین می برد  ببینید.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 عکس روز تصاویر روز کشف رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۸۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: تمایل حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های مشارکتی، موجب شده ۳۱ پروژه در این منطقه باکاربری های مختلف اجرا شود که در حال حاضر بالاترین تعداد پروژه‌های مشارکتی را بین مناطق برخوردار است.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت ورود بخش خصوصی برای پروژه‌های شهری اظهار کرد: سالیانی است که شهرداری اصفهان تجربه همکاری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در پروژه‌های خود را داشته و دلایل مختلفی موجب ادامه این روند در مدیریت‌های مختلف شهری بوده است.

وی افزود: کاهش هزینه یکی از راهکارهای بخش خصوصی است که از طرفی دیگر به‌دلیل نبود موانع پیش روی شرکت‌های خصوصی، سرعت اجرای پروژه بالا رفته، با تورم کمتری روبه‌رو شده و مقرون به صرفه است، ارتقای کیفی و به کار بردن خلاقیت‌ها و ایده‌های به روز پروژه‌ها از راهکارهای دیگری است که منافع عمومی را در پروژه‌ها به همراه خواهد داشت؛ همین موضوع موجب شده مدیران شهری پروژه‌های خود را با مشارکت بخش خصوصی همراه سازند.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به تعداد پروژه‌های مشارکتی تصریح کرد: در این منطقه ۳۱ پروژه مشارکتی با کاربری‌های تجاری، اداری، پارکینگ و مسکونی در دست اقدام دارد به‌صورتی که ۱۲ پروژه فعال، ۱۲ پروژه در مرحله اتمام، ۲ پروژه در مرحله صدور پروانه ساختمانی و ۵ پروژه در مرحله انعقاد قرارداد در دست دارد.

محمدحسینی ادامه داد: سال جاری ۶ پروژه مشارکتی با کاربری مسکونی در نظر گرفته شده که آماده معرفی به سرمایه‌گذاران است و با توجه به استقبال سرمایه‌گذاران در این منطقه، روند جذب سرمایه‌گذار به سرعت انجام و پروژه‌ها عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه مشارکتی میخک گفت: این پروژه در محله خانه اصفهان خیابان شهید دوران واقع شده و در زمینی به مساحت ۹۰۲ با زیربنای ۳۸۷۹ مترمربع در حال احداث است.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: با طراحی خوب این پروژه ۲۱ واحد مسکونی در نظر گرفته شده که پیشرفت ۵۵ درصدی داشته است.

کد خبر 748300

دیگر خبرها

  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • ۱۳۵ چاه غیرمجاز در کرمانشاه مسدود شد
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • کارواش های منطقه یک تهران زیر ذره بین بازرسان
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک