Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، درباره موجودات فضایی فیلم‌ها و نوشته‌های زیادی وجود دارد، اما هنوز هیچگونه شاهد و سند حاکی از وجود آن‌ها در دست نیست. دانشمندان اخیراً راهی برای کمک به بشریت در شنیدن "صدای" به موجودات فضایی پیدا کرده اند.

در چند سال گذشته، متخصصان نجوم استفاده از طرح جدیدی را برای جستجوی حیات فرازمینی به نام METI (تبادل پیام‌ها با هوش فرازمینی) آغاز کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح شامل ارسال سیگنال‌هایی به فضای کیهانی است. دانشمندان آن‌ها را به فضا می‌فرستند و هر تعداد از اشکال حیات هوشمند را که موجود باشد، به پاسخ دادن دعوت می‌کنند. برخی از متخصصان علوم نجومی معتقدند که احتمال پاسخ گرفتن از آن‌ها بسیار زیاد است و فقط باید صبر و حوصله داشت.

نشریه دیلی استار می‌نویسد آخرین پیام از اسپانیا ارسال شده است. این پیام به سمت ستاره لوتن که ۱۲ سال نوری از خورشید فاصله دارد، ارسال شد. دو سیاره به دور این ستاره می‌چرخند که یکی از آن‌ها قابل سکونت است. اما از آنجا که سیگنال خیلی دوری فرستاده می‌شود، در صورت وجود حیات در این سیاره، زودتر از سال ۲۰۴۲ به آنجا نخواهد رسید.

قابل توجه است که برخی از دانشمندان از دریافت پاسخ از موجودات فضایی می‌ترسند، زیرا این ممکن است با تسخیر کره زمین منجر شود اما، طرفداران ارسال سیگنال به فضا معتقدند جای نگرانی نیست. آن‌ها بسیار بیشتر نگران این واقعیت هستند که ممکن است موجودات فضایی پیام‌های ارسالی از طرف انسان‌ها را درک نکنند و در این رابطه سیگنال‌ها کوتاه‌تر، واضح‌تر و خلاصه‌تر می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

بی‌نیازی صنعت فضایی ایران از ماهواره‌برهای غول‌پیکر با موتور آرش

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موجودات فضایی سیارات موجودات فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۲۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  علیرضا نوروزی گفت: ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان در سال‌جاری با حضور نویسندگان و مولفان بومی برگزار می‌شود.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  آذربایجان‌غربی با اشاره به شرایط جشنواره، ادامه داد: آثار ارسالی باید برای اولین بار در محدوده زمانی ۰۱/‏۰۱/‏۱۴۰۱ تا ۲۹/‏۱۲/‏۱۴۰۲ منتشر شده باشند و ملاک انتشار تاریخ درج شده در شناسنامه کتاب است.

وی افزود: همچنین آثار ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول باشد و کتاب‌هایی که توسط ناشران استان به چاپ رسیده‌اند و کتاب‌های که توسط نویسندگان و مولفین بومی و غیربومی در استان آذربایجان‌غربی تالیف و توسط ناشران کشور منتشر شده است، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

نوروزی ادامه داد: از هر عنوان کتاب باید ۲ نسخه به دبیرخانه جشنواره کتاب سال استان ارسال شود و کتاب‌های ارسالی باید در یکی از گروه‌های تالیف، ترجمه و تصحیح قرار گیرند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در زبان کتاب برای ارزیابی قرار نخواهد گرفت، اظهار کرد: کتاب‌های کمک درسی و نسخه عکسبرداری شده مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت.

وی افزود: علاقه‌مندان تا ۳۱ ام مردادماه سال‌جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی ارومیه، خیابان ارشاد، روبه‌روی بیمارستان امام خمینی (ره)، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ارسال کنند.

مسابقه کتاب سال استان آذربایجان‌غربی با همکاری خانه کتاب ایران و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • تصمیم مهم انریکه در آستانه دیدار مهم چمپیونزلیگ
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • سیگنال رایگان ارز دیجیتال فیوچرز یا سیگنال فارکس؟
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • کشف نشانه‌ای تازه در مریخ برای اثبات وجود موجودات فضایی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • یک فرضیه در مورد چگونگی حرکت موجودات فضایی بین سیارات
  • نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان