Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: پرستاران و پزشکان دو عنصر مکمل در حوزه درمان هستند و از خودگذشتگی و همراهی با مردم در زمینه مقابله با کرونا از طرف جامعه پرستاری کشور مثال زدنی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مهدی شریفیان در دیدار با اعضای هیئت مدیره نظام پرستاری تهران ضمن اشاره به ایثار و فداکاری پرستاران در طول حدود یکسال گذشته و در مقابله با کرونا گفت: بدون شک پرستاران کشور نقش بسیار مهمی در کنترل بیماری در دوره های مختلف شیوع آن در کشور داشته اند که با همراهی پزشکان و مجموعه کادر خدمات و درمان بیمارستانها و مراکز درمانی، معنای تازه ای به ایثارگری و نوعدوستی بخشیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پرستاران و پزشکان دو عنصر مکمل هم در حوزه درمان هستند و این از خودگذشتگی و همراهی با مردم در زمینه مقابله با کرونا از طرف جامعه پرستاری کشور مثال زدنی است.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی اداری کشور ادامه داد: در این رابطه با شناختی که از همکاران خود در مجلس دارم می‌توانم بگویم اراده خوبی برای تحقق این امر وجود دارد و امیدوارم مجلس یازدهم در خصوص موضوع قوانین اجرا نشده در حوزه پرستاری گام های رو به جلویی بردارد.

وی تصریح کرد: البته این کارها ممکن است سخت و زمان بر باشد اما شدنی است و مسئولان کشور باید نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشند پرستاران عزیز با آسودگی خاطر و کمترین میزان دغدغه به خدمت ارزشمند خود ادامه دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به لزوم مردمی کردن مبارزه با بیماری منحوس کرونا هم گفت: پیشنهاد خوبی در این جلسه مطرح شد که از ظرفیت پرستاران با رعایت موازین قانونی ‌و استلزامات مربوطه در مراقبت های خانگی و مشاوره به مبتلایان کرونا استفاده شود تا از حجم مراجعات مستقیم به بیمارستانها کاسته شود و این موضوع باید با بررسی ابعاد مختلف آن تبدیل به یک پیشنهاد عملیاتی شده و با تأیید مراجع ذیربط به کار گرفته شود.

در ادامه این نشست آرمین زارعیان رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران در رابطه با مسائل اصلی پرستاران کشور گفت: اجرای صحیح و کامل قانون ارتقا بهره وری و بهره مندی پرستاران از  مزایای مشاغل سخت و زیان آور، اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، حذف شرکتها از قرارداد پرستاران و عقد قرارداد مستقیم با وزارت تا طی مراحل اداری استخدام و رعایت کامل شرح وظایف آنها در مراکزی که مشغول به فعالیت هستند از مهم ترین بخش های مطالبات این قشر است.

وی افزود: به تازگی مجوز استخدام ۳۰ هزار نفر از پرستاران در کشور صادر شده است که امیدواریم در شرایط دشوار کنونی و با حجم بالای مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی، امور مربوط به این استخدام و بکارگیری سرعت بیشتری پیدا کند.

در این جلسه همچنین رضا لاری پور معاون دانشگاه علوم پزشکی ارتش به ارائه دغدغه های موجود جامعه درمانی کشور در زمینه های مختلف کاری این عزیزان پرداخت.

در پایان این جلسه همچنین مقرر شد مسائل پرستاران از طریق سازمان نظام پرستاری بیش از گذشته در اختیار نماینده مجلس قرار گیرد تا برای رفع بخش اجتماعی این مشکلات برنامه ریزی های لازم انجام شود.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۳۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام یاسر مظاهری امام جمعه شهر مریانج در دیدار با عباس صوفی منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی که با حضور دهیاران روستاهای دهستان الوندکوه غربی برگزار شد، اظهار‌ کرد: مشکلات این منطقه (دهستان الوندکوه غربی) به‌خصوص روستاهای اطراف، همیشه دغدغه ما بوده، به طوری‌ که اولویت ما همواره تلاش برای رفع مشکلات روستائیان گرانقدر است و به این موضوع بارها در خطبه‌های نماز جمعه اشاره داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه نباید از مشکلات مختلف در روستاها غفلت کرد، افزود: مردم روستاها همواره پای کار نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های والای آن بوده و با تلاش برای رفع مشکلات باید قدردان این ایستادگی باشیم.

امام جمعه شهر مریانج متذکر شد: تلاش برای رفع مشکلات مردم به‌خصوص روستائیان پرتلاش، نزد خداوندمتعال پاداش ویژه‌ای دارد و بر این باورم که نماینده منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس با پشتوانه و تجربه بالا در امور اجرایی و مدیریتی، می‌تواند موجبات توسعه همدان و بخش‌های تابعه را رقم بزند.

مظاهری، نبود سالن ورزشی در منطقه را یکی از مشکلات اصلی روستائیان دامنه غربی الوند دانست و تأکید کرد: روستاها سرشار از استعداد در زمینه‌های مختلف هستند، امیدواریم با پیگیری به این استعدادها توجه شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • ۸ نکته درباره‌ افکار و خطاهای شناختی/ چطور خشم خود را کنترل کنیم؟
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • مسوولان مشکلات قشر کارگری را احصا و رفع کنند
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت