Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - این گزارش گفت‌وگویی است با قهرمان ورزشکار کشور از استان چهارمحال و بختیاری که در رشته ورزشی فوتبال روی میز قهرمانی‌ها و مقامات کشوری و بین‌المللی بسیاری کسب کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، ورزش قهرمانی در هر رشته‌ که باشد از دشوارترین مراحل ورزش است که اگر نباشد علاقه‌، انگیزه و تلاش شبانه‌روزی، ورزشکاران این راه به بن‌بست می‌رسیدند و قله‌های افتخار فتح نمی‌شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قهرمانی که به‌خودی‌ خود با چالش‌ها و فراز و نشیب‌های متعدد مواجه است در شرایط سخت و محدودیت‌های تحریمی بیشتر دچار آسیب و دشواری می‌شود. قهرمانان کشور ما هم با شرایط تحریم و کمبودهای مختلف، مرارت‌های زیادی در این راه متحمل می‌شوند و در این بین ورزشکاران بخش معلولان با مسائل و مشکلات بیشتری روبرو می‌شوند که پیچ‌ و خم این راه را برایشان پررنگ‌تر می‌کند.

اما با سختی‌های موجود بسیاری از این ورزشکاران از پای ننشسته و منتظر شرایط نمانده‌اند بلکه با توان و استعداد خدادادی‌شان شرایطی را رقم زده‌اند که افتخار سرزمین خود شده‌اند.

تصمیم داریم در راستای توجه بیشتر به ورزش قهرمانی چهارمحال و بختیاری، ضمن معرفی یکی از قهرمانان استان، مصائب قهرمانی را از چشم‌انداز این قهرمان معلول استان بررسی کنیم.

حسین شهباز گهرویی متولد سال 1360 ورزشکار بسکتبال‌با‌ویلچر و قهرمان فوتبال‌روی‌میز معلولان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار داشت: از حدود 17 سالگی ورزش را آغاز  کردم و در رشته‌های مختلف از جمله بدنسازی، تنیس‌روی میز، پرتاب دیسک و پرتاب نیزه ورزش را ادامه دادم و در مسابقات استانی تنیس‌روی‌میز مقام اول استان را کسب کردم.

خلعتبری: تیم فوق‌العاده‌ای داریم ولی مسیر سختی پیش روی ماست/ با حرف زدن نمی‌توان قهرمان شدسلطانی‌فر: حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان یک دستاورد بزرگ ملی است/ رئیس‌جمهور هدیه‌ای برای قهرمانی این تیم در نظر گرفته استمصوبات امروز دولت| از تشویق مشترکان کم‌مصرف آب و گاز تا لایحه استخدام قهرمانان پارالمپیکمشارکت درخشان جامعه ورزش همگانی با اهدای بیش از 2500 واحد خون

وی با اشاره به عدم حمایت از برخی رشته‌های ورزشی معلولان، افزود: از 15 سال پیش بسکتبال‌باویلچر را انجام می‌دهم اما این رشته حمایت نشد و در آن فقط در بازی‌های لیگ کشوری مقام‌های دوم و سوم را به دست آورده‌ام.

قهرمان فوتبال‌روی‌میز معلولان کشور بیان داشت: هشت سال فوتبال روی میز کار کردم و عضو تیم ملی فوتبال‌روی‌میز معلولان و جانبازان هستم. فوتبال جزو ورزش‌های همگانی بود و مسابقه در بخش معلولان و جانبازان نداشت و وقتی برای اولین بار در جهان این مسابقات در تیرماه سال 1398 به میزبانی اسپانیا برگزار شد ورزشکاران کشورمان هم اعزام شدند که در این مسابقات مقام دوم تیمی و سوم انفرادی را از آن خود کردم.

وی عنوان داشت: در فوتبال‌روی‌میز کشور طی چهار سال متوالی از سال 95 تا 98 مقام‌های اول، دوم و سوم را کسب کردم به گفته مسئولان مسابقات آینده آن در تیرماه 1400 به میزبانی فرانسه برگزار می‌شود.

ورزشکار قهرمان کشورمان ادامه داد: نداشتن اسپانسر از مشکلات عمده ورزش معلولان استان است، ورزشکاران این بخش استعداد زیادی در رشته‌های مختلف دارند اما حمایت نمی‌شوند.

وی با اشاره به مسائل پیش‌روی ورزش معلولان استان، تصریح کرد: معلولان از لحاظ وضعیت اقتصادی در شرایط مساعدی نیستند که بتوانند همه هزینه‌های ورزشی را بپردازند و نیاز به حمایت دارند، برای مسابقات اسپانیا بخش اعظمی از هزینه‌ها را خودم پرداخت کردم.

این ورزشکار قهرمان در پایان خاطرنشان کرد: با وجود همکاری ورزش و جوانان و بهزیستی استان و همچنین شورای شهر و شهرداری شهرکرد، مکان مناسب و میز مناسب فوتبال‌روی‌میز که هزینه چندانی هم ندارد، به معلولان اختصاص داده نشده است، در حالی‌که ورزشکاران بخش معلولان در صورت اختصاص مکان و تجهیزات مناسب می‌توانند برای استان و کشور مقام‌های زیادی کسب کنند.

انتهای پیام/7540/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فوتبال روی میز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۳۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر،امیرحسین حسنی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری مسابقات قهرمانی کشور وزنه‌برداری اظهار کرد: مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی) در دو رده سنی نوجوانان و جوانان و در بخش دختران و پسران از ۱۵ لغایت ۲۵ اردیبهشت به میزبانی همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: ۵۵۰ وزنه‌بردار از ۳۱ استان کشور در این مسابقات به رقابت می‌پردازند.

رئیس هیئت وزنه‌برداری استان همدان با اشاره به هزینه برگزاری مسابقات گفت: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه برگزاری مسابقات برآورد شده است.

حسنی خاطرنشان کرد: همچنین در این مسابقات ۱۲۰ مدال توزیع و رقابت‌ها به صورت پخش زنده از شبکه ورزش پخش خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت رشته وزنه‌برداری بیان کرد: آبان ۱۴۰۲ هیئت را تحویل گرفتم که تنها ۲۹ ورزشکار سازمان یافته داشت اما امروز ما ۱۴۰ ورزشکار سازمان یافته در رشته وزنه‌برداری و ۱۱۲ ورزشکار در رشته کراس‌فیت داریم.

رئیس هیئت وزنه‌برداری استان همدان عنوان کرد: شهرستان‌های فعال ما همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، کبودرآهنگ و رزن است.

کد خبر 6092842

دیگر خبرها

  • پیشکسوتان فوتبال استان کرمان تجلیل شدند+تصاویر
  • استخر تورال قهرمان نخستین دوره رقابت‌های هندپلوی ارومیه شد
  • فراخواندن ورزشکار دختر کردستانی به اولین مرحله اردوی امادگی تیم ملی کبدی بانوان کشور
  • درخشش ورزشکار مراغه‌ای در مسابقات شنای آزاد 
  • همایش پهلوانان و باستانی کاران شهرضا
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند