Web Analytics Made Easy - Statcounter

لیندسی گراهام می‌گوید رابطه تنگاتنگ دونالد ترامپ با سیاست در تمام طول ریاست جمهوری جو بایدن ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، به نوشته ایندیپندنت، سناتور لیندسی گراهام پیش‌بینی کرد که رابطه تنگاتنگ دونالد ترامپ با سیاست در تمام طول ریاست جمهوری جو بایدن ادامه خواهد داشت و از او در عمل یک «رئیس جمهور در سایه» خواهد ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سناتور ایالت کارولینای جنوبی افزود که نفوذ ترامپ بر حزب جمهوری‌خواه و پایه‌های گسترده هوادارانش می‌تواند حمایت جمهوری‌خواهان را از قوانینی که دونالد ترامپ با آن مخالف است، در کنگره دشوار کند. 

اظهارات گراهام در حالی ابراز شد که ترامپ همچنان بدون ارائه شواهد مدعی است در انتخابات پیروز شده است. گفته می‌شود او قصد دارد در روز تحلیف جو بایدن در ۲۰‌ ژانویه یک «راهپیمایی اعتراض‌آمیز» به راه بیندازد. 

ترامپ به رغم شکست در جذب تعداد کافی آراء (در ایالات کلیدی) و نظر تایید کالج انتخاباتی (الکترال) در انتخابات ۲۰۲۰ توانسته است ۷۴ میلیون رای شهروندان آمریکا را به خود اختصاص دهد. با توجه به این که او در انتخابات سال ۲۰۱۶ شصت و دو میلیون رای آورد، مجموع آرای کنونی او از هر رئیس جمهور دیگری در تاریخ کشور بیشتر است.     

افزایش تعداد آرای سراسری کشور به نفع ترامپ او را ترغیب کرد که برای إبقاء سمتش تا سال ۲۰۲۴ تلاش کند. 

به گفته سناتور گراهام، پیش از آن، ترامپ خاری در چشم قانونگذارانی بود که می‌خواستند امور با توافق مشترک دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات پیش رود. گراهام همچنین گفت که ترامپ نامزد مورد علاقه حزب جمهوری‌خواه در انتخابات سال ۲۰۲۴ است.  

سناتور گراهام در گفت‌وگو با نشریه «آتلانتیک» که اوایل هفته جاری منتشر شد، بدون تایید انتخاب جو بایدن گفت: «او (ترامپ) نفوذ بسیاری بر حزب جمهوری‌خواه دارد.»   

گراهام در میان برخی دیگر از سیاستمداران حزب جمهوری‌خواه قرار دارد که هنوز دست کم علنی شکست ترامپ را در انتخابات نپذیرفته است. 

گراهام در ادامه می‌گوید: «اگر او (ترامپ) با اقدامات بایدن مخالف باشد، مشکل بتوان نظر موافق جمهوری‌خواهان را (برای همراهی با بایدن) جلب کرد.» 

لیندسی گراهام افزود: «اگر او (ترامپ) با نوعی معامله موافقت کند، آسان‌تر می‌توان کارها را به انجام رساند. از بسیاری جهات او یک رئیس جمهور در سایه خواهد بود.» 

نظر یک "رهبر در سایه" که در برخی نظام‌های پارلمانی مثل بریتانیا معمول است، برای نظام سیاسی و دولتی آمریکا کاملا ناشناخته است. در کشورهایی مثل بریتانیا، حزب اقلیت از بودجه کشور دفاتری دائر می‌کند (و دولتی در سایه تشکیل می‌دهد) که دولت را در مقام پاسخگویی قرار می‌دهد. 

در آمریکا که امکان دائر کردن چنین دفاتری وجود ندارد، نامزدی که انتخابات را باخته معمولا راه‌های دیگری در زندگی حرفه‌ای‌اش در پیش می‌گیرد. 

اما احتمال دارد ترامپ با ایجاد یک هسته جنگی و اتکاء به هوادارانش، ایده‌های دیگری در سر داشته باشد. 

گراهام در اشاره به یکی از روسای جمهور آمریکا از حزب دموکرات که به نامزد انتخاباتی، بنجامین هریسون، باخت اما در انتخابات بعدی پیروز شد گفت: «گرُوِر کلیولند این کار را کرد.» 

به گفته لیندسی گراهام نامزدی مجدد ترامپ (در انتخابات آتی) «صراحتا، بهترین چیز برای حزب (جمهوری‌خواه) است». 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حزب جمهوری خواه لیندسی گراهام رئیس جمهور جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۶۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد

 دونالد ترامپ در گفتگو گو با مجله تایم با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، گفت: افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند.

به گزارش تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با مجله تایم با انتقاد از نتانیاهو، گفت: انتقادها از "بنیامین نتانیاهو" بجاست، چرا که نتوانست مانع کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی در هفتم اکتبر شود.

رییس جمهور سابق آمریکا با تاکید بر این موضوع که افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند، افزود: خیلی‌ها از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اطلاع داشتند، اما اسرائیل اطلاع نداشت و نتانیاهو به همین خاطر خیلی ملامت و سرزنش می‌شود.

ترامپ ادامه داد: آنچه در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد، نباید هرگز اتفاق می‌افتاد، همه چیز برای جلوگیری از آن وجود داشت.

دونالد ترامپ پیش از این با انتقاد از عملکرد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفته بود که اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم