Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس هیات مدیره سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای به رییس کل نیروهای مسلح جهت همکاری با نیروهای مسلح برای مبارزه با گرانی، گران فروشی و مبارزه با فساد اعلام آمادگی کرد.

به گزارش برنا، رییس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت روز شنبه در نامه‌ای به رئیس کل نیروهای مسلح آمادگی و همکاری دیده‌بان شفافیت و عدالت را با نیروهای مسلح و از جمله سپاه و بسیج در راستای مبارزه با گرانی و گران فروشی اعلام کرد و پیشنهاداتی در این زمینه ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد توکلی در این نامه به سرلشکر باقری رییس کل نیروهای مسلح اعلام آمادگی کرده برای به سرانجام رسیدن پرونده‌های فساد با سازمان‌های زیرنظر سرلشکر باقری به شمول سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسیج همکاری کند.

 در ابتدای نامه توکلی آمده است: پیرو سخن گران‌سنگ مقام معظم رهبری در ضرورت مبارزه با گرانی و گران‌فروشی و انتظار ایشان برای حضور بسیج در این میدان و در پی آن اعلام اطاعت فرمانده محترم سپاه  از فرمانده کل قوا، ضروری است که نهادها به سرعت مقدمات این کار را فراهم نمایند.  اما انجام پیروزمندانه این مأموریت، الزاماتی دارد که دیده‌بان شفافیت و عدالت، از باب انجام وظیفه خیرخواهی برای زمامداران مسلمانان، تقدیم می‌کند.

سپاه و بسیج اگر می‌خواهند باری از دوش مردم بردارند به علت‌ها توجه کنند

رییس هیات مدیره تشکل مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه خود به سرلشکر باقری یادآور شده است: گرانی، بیش از و پیش از گران‌فروشی در جولان است و اسباب و انگیزه‌ها را برای گران‌فروشی بیشتر فراهم می‌سازد. اگر سپاه و بسیج می‌خواهند باری از دوش ملت بردارند و وظیفه خود در قبال پاسداری از انقلاب اسلامی را به درستی انجام دهند، نمی‌توانند علت‌های اصلی را رها و فقط به معلول‌ها توجه کنند. بند و تازیانه اینجا بکار می‌آید.

 در بخش دیگری از نامه توکلی با اشاره به تشدید ناامنی در جامعه یادآورشد: عرض شد که ناامنی نیز تشدید شده است. مرد خانه حتی برای فردای خویش نیز مطمئن نیست که آیا می‌تواند نان سفره‌ی خانواده‌ی خویش را تأمین کند؟ یا اگر صاحب‌خانه خواست اجاره تنها اتاقی را که در اختیار او گذاشته، دو برابر کند، او چه کند؟ مردم ایران برای امنیت کشور بسیار اهمیت قائلند و به همین دلیل است که قدرشناس تأمین‌کنندگان امنیت هستند، اما اگر این ناامنی هر شب و روز تداوم یابد، آیا ثبات سیاسی از تزلزل مصون خواهد ماند.

به گفته توکلی سامانه‌های متعدد شامل یکپارچه تعاملات الکترونیکی دولت (سیتاد)، سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، سامانه جامع امور گمرکی (EPL)، سامانه جامع نظارت ارزی بانک مرکزی (در حال حاضر موجود نبوده و باید ایجاد شود)، سامانه و اجرای قانون صندوق‌های مکانیزه فروشگاهی و مؤدیان، سامانه‌های خدمات الکترونیکی وزارت صمت از جمله؛ سامانه جامع تجارت (رهگیری کالا، انبارها، مرکز نگهداری کالا، شناسه کالا و ...)، سامانه جامع پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی می‌توانند به تسهیل امر شفافیت و جلوگیری از گرانی موثر باشند.

رییس دیدبان شفافیت و عدالت جلوگیری از هر نوع رودررویی عوامل انسانی قانون و نظار با مجرمان را از مزیت‌های این سامانه‌ها ذکر کرد و افزود: فساد ناشی از این رودر رویی را به حداقل کاهش داده و این اطمینان را به وجود می‌آورد که ایجاد ساختارهای جدید نظارتی، خود باعث شکل‌گیری کانون‌های جدید فساد نمی‌شود و نیروهای مخلص بسیجی نیز از این مهلکه دور خواهند ماند.

توکلی پیش از این هم در نامه‌ای از رییس قوه قضاییه بابت پی‌گیری و صدور حکم بدوی پرونده هفت سنگان قزوین تشکر کرد و خواستار اعلام هر چه سریعتر حکم دست اندرکاران این پرونده شد.

دیده‌بان شفافیت و عدالت یک سازمان مردم نهاد (سمن) مبارزه با فساد است که توسط و به پیشنهاد احمد توکلی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در شهریور سال ۱۳۸۴ تاسیس شده است.

موسس این نهاد می‌گوید سازمان متبوعش با هدف «شفاف سازی، جلوگیری از هر نوع سوءاستفاده از اختیارات و قوانین، برای کسب منافع شخصی و گروهی که مصداق فساد ‌باشد» تأسیس شده‌است.

این سازمان از طریق وبسایت خود گزارش‌های مردمی پیرامون هر گونه فساد را دریافت می‌کند و همچنین در هر فسادی که دست کم یک سوی آن مقامات حقیقی یا حقوقی حکومتی باشند جهت رسیدگی ورود می‌کند. این سازمان در همه  استان‌های کشور نیز دفتر دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دیده بان شفافیت و عدالت مبارزه با گرانی نیروهای مسلح سامانه جامع گران فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۱۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در دیدار با دبیرکل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی درباره موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی میان دو کشور تاکید کرد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار کرد: ظرفیت‌های متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه‌قاره هند به کار گرفته شود.

آشتیانی با اشاره به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت‌گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در زمینه تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه‌های مختلف اعلام کرد.

دبیرکل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار با ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و و آرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیرساختی به‌ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه‌های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی، تحقیقات دفاعی، آموزشی و تبادل دانشجو تاکید کرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900118

دیگر خبرها

  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان
  • مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم