Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی گفت: سازمان دیده‌بان کارآفرینی رتبه ایران را در کارآفرینی استارتاپی بالاتر از روسیه و بسیاری کشورهای پیشرفته در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ تعریف می‌کند که این مهم نیز جای افتخار دارد.

محمد رفیعی روز شنبه ۲۲ آذر در جلسه جمع بندی سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار کرد: یکی از مطالبه های اصلی پارک علم و فناوری، در خصوص مراکز نوآوری و تقویت این مراکز بوده که امروز قسمت نخست آن در دانشگاه اراک و صنعتی رقم خورده که جای تقدیر دارد چراکه کمک خوبی به تقویت اکوسیستم فناوری در استان کرده و سبب شده بتوانیم به تقویت ورود واحدها در پارک ببالیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی گفت: هدف اصلی پارک علم و فناوری مدیریت جریان دانش و انتقال دانش و فناوری بین دانشگاه ها، کارخانه‌ها، مراکز R&D و پژوهشی و به طور کلی جامعه است که این مهم در اراک در حال رقم خوردن است و اکوسیستم با آزمون و خطای حداقلی در حال ظهور و بروز است، البته این مهم همچنان نیازمند حمایت است تا از حالت گلخانه‌ای خارج شده و شکل عینی‌تری به خود بگیرد.

رفیعی ادامه داد: پارک علم و فناوری یک ابزار اصلی در این حوزه است، گفت: متاسفانه پارک علم و فناوری در استان مرکزی همچنان با مباحث مربوط به زیرساخت‌ها درگیر است و شاید بهتر بود سال ۸۵ مکان مناسب‌تری برای پارک در نظر گرفته می‌شد.

وی اضافه کرد: دو سال قبل در زمان افتتاح سایت جدید پارک، به این فکر بودیم که آیا واحدهای فناور به این نقطه می‌آیند یا خیر که خوشبختانه در حال حاضر با کمبود فضا مواجه هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی ادامه داد: فضای ۲۰ هکتاری ساخته شده شرکت صنایع با تمام زیرساخت‌ها از جمله آب و سوله های ۴۸ هزار متری برای توسعه فضای پارک علم و فناوری استان مکان بسیار خوبی است که اگر بتوانیم حداقل ۳۰ درصد اولیه بهای آن را پرداخت کنیم مابقی ۸۵ میلیارد که بانک ملی به عنوان واگذاری مطرح می‌کند از درآمدهای اختصاصی پارک پرداخت خواهد شد، هرچه زیرساخت های فناوری در استان تقویت شود قطعا موجب تعالی جدی تر فناوری خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی کارآفرینی استارت آپ ها پارك علم و فناوري استان مرکزی پارک علم و فناوری استان استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۱۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه

رئیس جمهوری فرانسه امروز (یکشنبه) طی سخنانی از آمادگی کشور خود برای گفت وگو با دیگر کشورهای اروپایی درباره استفاده از سلاح هسته‌ای علیه روسیه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از پولیتیکو نوشت: «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه طی سخنانی از آمادگی کشورش برای استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای به عنوان بخشی از «دفاع معتبر اروپا» در برابر تهدیدات روسیه خبر داد و گفت که تمایل دارد درباره این موضوع با دیگر کشورهای اروپایی تبادل نظر کند.

مکرون طی مصاحبه‌ای گفت که شخصاً علاقمند مطرح کردن موضوع استفاده از سلاح‌های دوربرد، هسته‌ای و سامانه‌های دفاع موشکی با آن کشورهای اروپایی هست که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در کشورهای خود مستقر کرده‌اند.

وی افزود: فرانسه موضع خود را حفظ خواهد کرد اما آماده است تا در دفاع از خاک اروپا بیشتر مشارکت کند. فرانسه که حدود ۳۰۰ کلاهک هسته ای دارد، تنها قدرت هسته ای اتحادیه اروپا است.

رئیس‌جمهوری فرانسه در هفته‌های اخیر موضع شدیدتری را علیه روسیه اتخاذ کرده است و این اولین بار نیست که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای فرانسه را برای دفاع اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌کند. مکرون اولین بار در سال ۲۰۲۰ به این اقدام احتمالی اشاره کرده بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • رئیسی: ایران پیشرفته و فناور می‌تواند برای جهان نوآوری داشته باشد
  • چالش‌ها و فرصتهای اکوسیستم استارتاپی در سال ۱۴۰۳
  • روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»