Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان توسعه تجارت ایران، "میرهادی سیدی" افزود: در همایش بزرگ ایران و اروپا، نشست های تجاری بین شرکت‌های دو طرف برگزار می‌شود و در سه روز همایش یعنی روزهای ۲۴، ۲۵ و ۲۶ آذرماه بیش از ۶۰ نفر از ایران و اروپا سخنرانی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ایجاد زمینه برای شرکت‌های دو طرف به‌منظور ورود به تعامل تجاری- اقتصادی هدف اصلی برگزاری همایش است، خاطرنشان‌کرد: ایجاد زمینه برای تحولات جدید در این حوزه می‌تواند منتهی به بازیابی روابط تجاری شده و فرصت‌های زیادی را برای توسعه صادرات غیرنفتی ایران به همراه تامین واردات کالاهای سرمایه‌ای و واسطه‌ای از اروپا و زمینه‌سازی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی، افزایش صادرات و متنوع‌سازی بازارهای صادراتی و نیز همکاری‌های مشترک فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برپایه این گزارش، علاوه بر همایش سه روزه، ۱۲ مبحث آموزشی مرتبط با تجارت بین‌الملل و نفوذ در بازارهای جهانی با کمک مدرسانی از ایران و اروپا ارایه می‌شود که می‌تواند به ارتقای توان تخصصی شرکت‌های ایرانی برای ورود به بازارهای جهانی کمک کند.

برگزاری این رویداد تجاری به صورت وبیناری و در وبسایت اختصاصی این رویداد به آدرس: https://www.europeiranbusinessforum.com/ انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، تجارت خارجی ایران با اروپا در هفت ماه سال جاری (فروردین تا مهرماه) افزون بر ۱۵ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۸۱۶ تن به ارزش هشت میلیارد و ۸۰۷ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۸۴۱ دلار بوده است. حجم صادرات ایران به اروپا در بازه زمانی هفت ماهه سال جاری بیش از پنج میلیون و ۶۰۵ هزار و ۸۹۱ تن بوده که ارزش آن برابر با ۲ میلیارد و ۶۶ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۵۳۸ دلار بوده است.

در میان کشورهای اروپایی اصلی‌ترین مقاصد صادراتی، ترکیه با یک میلیارد و ۴۸۹ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۴۰۸ دلار بوده و پس از آن کشورهای روسیه، آلمان و ایتالیا قرار دارند. کمترین میزان صادرات نیز مربوط به اسکاتلند با ۱۳ هزار و ۹۵۲ دلار بوده است.

ایران به ۳۷ کشور اروپایی از جمله اتریش، آلمان، بوسنی و هرزگوین، بلژیک، سوئیس، دانمارک، فرانسه، اسپانیا، انگلستان، ایتالیا، هلند، سوئد، اسلواکی و نروژ صادرات داشته است.

در بازه زمانی هفت ماهه از ۴۴ کشور اروپایی واردات انجام شده است که حجم آن بالغ بر ۱۰ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۲۵ تن کالا به ارزش ۶ میلیارد و ۷۴۱ میلیون و ۳۹ هزار و ۳۰۳ دلار بوده است. بیشترین واردات از ترکیه با ۲ میلیارد و ۲۳۴ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۶۴۰ دلار بوده و بعد از آن کشورهای آلمان، روسیه و انگلستان قرار دارند.

ایران در مجموع از ۴۴ کشور اروپایی نظیر انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا، چک، سوئیس، سوئد، اتریش، بلژیک، دانمارک، اسپانیا، ایرلند، کرواسی، هلند، پرتقال، لهستان، اوکراین و روسیه واردات انجام داده است.

ارزش کل تجارت خارجی کشور در هفت ماهه امسال به ۳۸ میلیارد و ۲۷۸ میلیون دلار رسید. وزن کل کالاهای مبادله شده در این مدت ۸۵ میلیون تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷.۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

برچسب‌ها سازمان توسعه تجارت ایران فرانسه رونق اقتصادی آلمان صادرات غیر نفتی توسعه صادرات توسعه اقتصادی واردات تعرفه صادراتی تجارت ترکیه انگلستان همایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان توسعه تجارت ایران فرانسه رونق اقتصادی آلمان صادرات غیر نفتی توسعه صادرات توسعه اقتصادی واردات تعرفه صادراتی تجارت ترکیه انگلستان همایش سازمان توسعه تجارت ایران فرانسه رونق اقتصادی آلمان صادرات غیر نفتی توسعه صادرات توسعه اقتصادی واردات تعرفه صادراتی تجارت ترکیه انگلستان همایش اخبار کنکور دلار بوده ایران و اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۶۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان به افغانستان

منابع خبری افغانستان از سفر یک هیئت تجاری و اقتصادی ترکمنستان به ولایت هرات خبر دادند.

این هیأت به ریاست رئیس اتحادیه تجار و تولیدکنندگان ترکمنستان امروز وارد هرات شده‌اند.

هدف از این سفر بررسی شرایط افزایش تجارت میان دو کشور می‌باشد.

قربانقلی بردی محمدوف، رهبر ملی ترکمنستان گفته بود به انتقال گاز و برق به این افغانستان توجه ویژه دارد و برای امتداد خط آهن نیز تلاش خواهد کرد و در بخش‌های مختلف تجارت با افغانستان تسهیلات ایجاد خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • سفر هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان به افغانستان
  • تجارت ۸۵۰ میلیون یورویی ایران و اتحادیه اروپا در ۲ ماه
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا