Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت‌الله غلامی روز یکشنبه در حاشیه نشست کمیسیون ماده پنج استان اصفهان که در شهرستان کاشان برگزار شد، افزود: هر چند سامانه دوم آبرسانی به منطقه کاشان با پیش‌بینی ۷۰۰ لیتر در ثانیه از سال گذشته فعال شد اما هنوز به ظرفیت مورد نظر نرسیده است. 

اجرای سامانه دوم آبرسانی به منطقه کاشان از سال‌ها پیش آغاز شد اما به دلایلی چند سال معطل ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون آب آشامیدنی مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با حدود ۴۰۰ لیتر در ثانیه آب انتقالی از زاینده‌رود و ۸۰ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق با میزان آبدهی ۲ تا ۲۰ لیتر در ثانیه تامین می‌شود.

اهالی ۱۱ شهر و ۶۶ روستا از توابع شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در حال حاضر از خدمات شرکت آب و فاضلاب کاشان بهره‌مند هستند.

چهار طرح آبرسانی در دستور کار مسوولان استان

معاون استانداری اصفهان با بیان اینکه آب مهم‌ترین موضوع در اصفهان است و اکنون چهار طرح آبرسانی در دستور کار مسوولان استان قرار دارد، ادامه داد: برخی طرح‌ها خرداد ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و بخشی نیز در حال اجراست که با بهره‌برداری کامل این طرح‌ها، بخشی از نیازهای آبی استان تامین می‌شود.

غلامی این طرح‌ها را شامل سدهای کوهرنگ، سرداب، بهشت‌آباد و تونل گلاب بیان کرد و اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی سد کوهرنگ ۵۰ درصد است که تونل این طرح به طور کامل اجرا شده و امکان انتقال آب به صورت پمپاژ وجود دارد.

وی ادامه داد: سد سرداب نیز از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد برخوردارست که سالانه نزدیک به ۶۰  میلیون مترمکعب آب را از محور چشمه لنگان به حوزه زاینده‌رود منتقل می‌کند.

معاون استانداری اصفهان تصریح کرد: تمامی مصوبه‌های طرح بهشت‌آباد به جز مصوبه زیست محیطی اخد شده که اکنون در دستور کار محیط زیست قرار دارد و این مصوبه نیز نهایی و عملیاتی خواهد شد.

غلامی، انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان را طرح دیگری برای تامین آب مورد نیاز استان اصفهان عنوان کرد و گفت: این طرح نیز به تصویب رسیده و با مشارکت بخش خصوصی آب مورد نیاز صنایع را تامین خواهد کرد؛ در صورت اجرای کامل این طرح، صنایع استان از آب خام حوزه زاینده رود استفاده نخواهند کرد.

وی درباره میزان اعتبار برای اجرای این طرح نیز افزود: بخشی از اعتبارها به صورت دلاری و بخشی نیز ریالی است که بر اساس برآورده های اولیه ۲۶ هزار میلیارد تومان باید هزینه شود.

تداوم ساخت و ساز مجاور خانه بروجردی‌ها

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اظهار داشت: ساخت و ساز مجاور خانه تاریخی بروجردی‌ها در کاشان بر پایه طرح جامع و نقشه‌های تایید شده میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه می‌یابد.

غلامی افزود: آنچه در طرح جامع پیش‌بینی شده از جمله ارتفاع و کاربری مشخص شده در ساختمان مجاور خانه تاریخی بروجردی‌ها، در نشست امروز نهایی شد و بر پایه آن باید اقدام شود.

وی ادامه داد: در نشست کمیسیون ماده پنج استان اصفهان مقرر شد نقشه‌های ساختمان مجاور خانه تاریخی بروجرودی‌ها بر پایه طرح جامع و تایید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهایی و بر اساس آن عملیات اجرایی ادامه یابد.

این مسوول عمرانی تاکید کرد: اگر نقشه‌های این ساختمان برخلاف ضوابط طرح جامع باشد، اصلاح می‌شود، چرا که قرار است نقشه‌ها بر پایه طرح جامع و تایید وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهایی شود.

خانه تاریخی بروجردی‌ها با معماری و نقوش منحصر به‌ فرد یکی از زیباترین نمونه‌های برجا مانده از سبک‌های معماری اصیل ایرانی در محله سلطان امیراحمد کاشان است که در سال ۱۳۵۴ با شماره ۱۰۸۳ در فهرست میراث ملی ثبت شده است.

بررسی مسکن آزادگان و ایثارگران در زمین ۲۷  هکتاری، طرح ملی مسکن و بررسی طرح تفصیلی شهر کاشان از دیگر مصوبه‌های کمیسیون ماده پنج استان اصفهان بود.

برچسب‌ها ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اصفهان شرکت آب منطقه ای کاشان استانداری اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اصفهان شرکت آب منطقه ای کاشان استانداری اصفهان ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اصفهان شرکت آب منطقه ای کاشان استانداری اصفهان اخبار کنکور استانداری اصفهان میراث فرهنگی استان اصفهان خانه تاریخی صنایع دستی بروجردی ها طرح جامع نقشه ها بر پایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۴۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد

ایسنا/هرمزگان عملیات اجرایی پروژه احداث زیرگذر روستای پرتردد سرخون در استان هرمزگان آغاز شد.

ظهر امروز هفتم اردیبهشت مهدی دوستی استاندار هرمزگان با همراهی احمد مرادی، محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و با حضور مردم روستای سرخون از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث زیرگذر روستای پر تردد سرخون را کلنگ‌زنی کرد.

مهدی دوستی در حاشیه این کلنگ‌زنی گفت: هرمزگان در مجموع ۵۴ نقطه حادثه‌خیز دارد که در سالیان اخیر شاهد تصادفات و تلفات جانی در این مناطق بوده‌ایم که مسیر سرخون نیز یکی از این مناطق است که برای اصلاح این نقاط به‌منظور تأمین امنیت مردم از منابع اعتباری مختلف استفاده خواهیم کرد.

وی از اجرای این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن خبر داد و افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام ‌شده و تخصیص منابع مالی همچنین در نظر گرفتن چند پشتوانه مالی از محل مولدسازی، بهره‌برداری از این پروژه در هفته دولت به مردم تقدیم می‌شود.

استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از پیگیری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، بر تامین منابع مالی و بهره‌برداری سریع از این پروژه تأکید و تصریح کرد: باتوجه به انجام کامل مطالعات و استعلامات این پروژه هیچگونه اعلام معارضات از سوی دستگاه‌های دولتی پذیرفته نمی‌شود همچنین برای بررسی سایر مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان مردم و اعضاء شورای منطقه، در هفته جاری جلسه مشترکی برگزار می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان بناست ظرف مدت چهار ماه احداث شود و در هفته دولت سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی
  • بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد