Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل کارگاه آموزشی مجازی «مبارزه و کنترل بیماری کرونا» ویژه زنان خانه‌دار به همت جهادانشگاهی استان و با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل برگزار شد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل23 آذر در حاشیه برگزاری این کارگاه بر اهمیت و اطلاع رسانی در خصوص بیماری کرونا تاکید کرد و افزود: هدف از برگزاری این کارگاه مجازی پیشگیری، افزایش سطح آگاهی، آموزش، فرهنگ‌سازی، حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر، ایجاد محدودیت هدفمند، تقویت فرآیند درمانی بیماران و کاهش حداکثری موارد بستری کرونا ویروس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فریبا محمدلو ادامه داد: سامانه آموزش مجازی جهاددانشگاهی ظرفیت خوبی برای استان است و می‌تواند در برگزاری پیوسته آموزش‌ها و اطلاع رسانی به جامعه هدف مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه این کارگاه، دکتری آموزش ارتقای سلامت اظهار کرد: با افزایش بیماران مبتلا به کرونا لازم است توصیه و موارد لازم برای مدیریت و کنترل اپیدمی کووید 19 در خانواده‌ها و افراد جامعه مورد توجه قرار گیرد.

نازیلا نژاد دادگر با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین عامل انتقال بیماری کرونا قطرات تنفسی است، ادامه‌ داد: قطرات تنفسی به صورت مستقیم و غیر مسقیم در هنگام تماس با سطوح، صحبت، سرفه یا عطسه فرد به بیرون انتقال می یابد و می‌تواند توسط افرادی که علائمی از خود نشان نداده‌اند نیز منتقل شود به همین منظور استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی برای مقابله با ویروس امری ضروری است.

وی به اهمیت توجه به نحوه مراقبت صحیح و بهداشت در زمان استفاده ماسک تاکید کرد و افزود: بیماری کرونا، افراد را به ‌طریق گوناگونی تحت تأثیر قرار می‌دهد و بیماریِ اکثر افراد مبتلا خفیف یا متوسط است و بدون نیاز به بستری شدن بهبود می‌یابد.

دکتری آموزش ارتقای سلامت تصریح کرد: شایع‌ترین علائم این بیماری شامل تب، سرفه خشک، ضعف و خستگی، گلو درد، عطسه، آبریزش بینی، سردرد، تهوع، استفراغ، اسهال، لرز، از دست دادن حس چشایی و بویایی است که طی 2 تا 14 روز پس از تماس با فرد و یا محیط آلوده خود را نشان می دهد.

نژاد دادگر ادامه داد: در صورت دچار شدن فرد به موارد حاد همچون تنگی نفس، کاهش اکسیژن و فشار خون باید به پزشک و مراکز درمانی این بیماری مراجعه کنند و بیمارانی که در مرحله خفیف هستند لازم است راهنمایی‌های مراقبتی و درمانی را دریافت و نکات ضروری را رعایت کنند تا بهبود یافته و ناقل بیماری نباشند.

وی یادآور شد: هنگامی که یک نفر از اعضای خانواده به بیماری کرونا مبتلا می‌شود لازم است پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش رعایت کند و بیماری که در قرنطینه بسر می‌برد بهتر است در خانه صحبت نکند و همه اعضای خانواده و اقوام از ملاقات وی خودداری کنند و با تلفن، وسایل مجازی و تماس تصویری با او در ارتباط باشند.

دکتری آموزش ارتقای سلامت یکی از روش‌های مهم پیشگیری از بیماری کووید 19 را تقویت و افزایش سطح ایمنی بدن با تغذیه مناسب عنوان و بیان کرد: استفاده از منابع غذایی حاوی ویتامین C ، D و E ، مصرف روزانه 6 تا 8 لیوان آب آشامیدنی سالم و کاهش مصرف غذاهای چرب و شور می‌تواند به افزایش سطح ایمنی و کمک به بهبود بیماری کرونا کمک کند.

نژاد دادگر بیان کرد: برای بیماران بستری شده 21 روز و بیماران سرپایی 14 روز پس از شروع علائم باید جداسازی و ماندن در منزل رعایت شود و پس از گذشت این زمان در صورت عدم وجود علائم و تایید پزشک امکان بازگشت به محیط کار وجود دارد.

وی ادامه داد: شستشوی دست‌ها، پرهیز از دست دادن با یکدیگر، پرهیز از تماس دست آلوده با چشم، بینی و دهان، استفاده از ماسک تنفسی و دستمال کاغذی هنگام عطسه و سرفه، رعایت فاصله فیزیکی، ضد عفونی کردن سطوح آلوده و تهویه مرتب اتاق‌ها و در خانه ماندن از اصول حفاظت فردی در مقابل این بیماری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس ضرورت استفاده از ماسک پروتکل های بهداشتی بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۵۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به‌گفته‌ی منابع آگاه، جت شخصی ایلان ماسک امروز در پکن فرود آمده است تا او بازدیدی غیرمنتظره از دومین بازار بزرگ خودروهای تسلا داشته باشد.

براساس گزارش زومیت، ماسک بهدنبال ملاقات با مقامات ارشد چین است تا در مورد ارائه‌ی سیستم کمک‌راننده‌ی تسلا موسوم‌ به FSD در چین و کسب مجوز برای انتقال داده‌های جمع‌آوری‌شده و ارسال آن‌ها به آمریکا برای آموزش الگوریتم‌های رانندگی خودران، گفت‌وگو کند.

به گزارش رویترز، تسلا از سال ۲۰۲۱ تمام داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط ناوگان چینی خود در شانگهای را طبق خواست رگولاتوری‌های چینی ذخیره کرده و تاکنون هیچ اطلاعاتی را به ایالات متحده منتقل نکرده است.

سیستم کمک‌راننده‌ی تسلا چهار سال پیش معرفی شد و از آن زمان بسیاری از کاربران چینی از تسلا خواسته‌اند تا سیستم مذکور را در چین ارائه کند.

سفر ایلان ماسک به چین بسیار محرمانه بوده است و افرادی که این خبر را فاش کردند، نمی‌خواهند نامی از آن‌ها برده شود؛ چرا که مجاز به گفت‌وگو با رسانه‌ها نیستند.

تسلا پیش‌تر اعلام کرد که ۱۰ درصد از نیروی کار خود را به‌دلیل مواجهه با کاهش فروش و افزایش رقابت بین خودروهای الکتریکی از سوی برندهای چینی، اخراج می‌کند.

تسلا از زمان ورودش به بازار چین بیش از ۱٫۷ میلیون خودرو در این کشور فروخته است و کارخانه‌ی شانگهای بزرگ‌ترین کارخانه‌ی تسلا در جهان محسوب می‌شود.

سفر ماسک مصادف با نمایشگاه خودرو پکن است که چند روز پیش شروع به کار کرد و امروز به پایان رسید. تسلا در این نمایشگاه غرفه‌ای نداشت.

ماسک پیش‌تر گفت تسلا مدل‌های جدید و ارزان‌تری را با استفاده از پلتفرم‌های فعلی معرفی خواهد کرد. این شرکت قصد دارد ۸ آگوست (۱۸ مرداد) تاکسی رباتیک جدیدی با فناوری خودران معرفی کند.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900693

دیگر خبرها

  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • مطهری:برد تراکتور را به خانواده لاله تقدیم می‌کنم