Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پیراشکی یکی از سالم‌ترین و خوشمزه‌ترین غذا‌ها است که ظاهری هوس انگیز و دوست داشتنی دارد. یکی از بهترین ویژگی‌های پیراشکی این است که می‌توانید داخل آن هر موادی که دوست دارید قرار دهید. بسیاری از سبزیجاتی که شاید خوردن آن برای خیلی از ما سخت باشد، وقتی در ترکیب با مواد دیگر داخل پیراشکی قرار بگیرد، بسیار لذیذ و خوشمزه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی؛ از آش آبغوره تبریزی و پای گوشت و سیب زمینی تا کرم بستنی انار ویژه شب یلدا + تصاویر

مواد لازم برای تهیه سس پیراشکی مرغ و اسفناج

روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری

پیاز بزرگ: یک عدد

سیر خرد شده: ۴ حبه

گوجه فرنگی رنده شده: ۲ لیوان دسته‌دار

رب گوجه فرنگی: ۳ قاشق غذاخوری

آویشن: ۲ قاشق چایخوری

ریحان خشک: ۲ قاشق چایخوری

نمک: ۳ قاشق چایخوری

فلفل: ۲ قاشق چایخوری

شکر: ۲ قاشق چایخوری


مواد لازم برای درست کردن خمیر پیراشکی

آب جوش: ۱ لیوان  دسته‌دار

مخمر: ۱ قاشق غذاخوری پر

شکر: ۲ قاشق چایخوری

روغن زیتون: ۲ قاشق

آرد سفید: ۲ لیوان  دسته‌دار

آرد گندم: ۱ لیوان  دسته‌دار

نمک: ۲ قاشق چایخوری


مواد لازم برای داخل پیراشکی

اسفناج: حدود ۳۰۰ گرم

روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری

قارچ: ۲۰۰ گرم

مرغ پخته شده و خرد شده: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

پنیر موزارلا: ۲۰۰ گرم

پنیر پارمزان رنده شده: ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

نمک: ۱/۴ قاشق چایخوری

فلفل: به مقدار لازم

ادویه دلخواه: به مقدار لازم

جعفری خرد شده: به مقدار لازم


طرز تهیه سس پیراشکی

برای درست کردن سس پیراشکی مرغ و اسفناج ابتدا باید روغن زیتون را روی یک ماهیتابه گرم کنید و سیر و پیاز خرد شده را داخل آن بریزید. برای ۴ تا ۵ دقیقه سیر و پیاز را تفت دهید. سایر مواد سس را اضافه کنید و به مدت ۲ ساعت با شعله ملایم روی گاز قرار دهید تا جوش بخورد.

طرز تهیه خمیر پیراشکی مرغ

برای درست کردن خمیر پیراشکی مرغ و اسفناج باید آب جوش را در یک کاسه مناسب با مخمر ترکیب کنید و نصف قاشق چای خوری شکر به آن اضافه کنید. ۵ تا ۸ دقیقه صبر کنید تا یک لایه کف روی آن ایجاد شود. بعد از عمل آمدن مخمر روغن زیتون را به آن اضافه کنید.

در این مرحله از طرز تهیه پیراشکی مرغ و اسفناج باید آرد، نمک، و نصف قاشق چای خوری شکر را در یک کاسه ترکیب کنید. سپس باید آرد را به مخمر اضافه کنید. برای هم زدن خمیر می‌توانید این کار را با دستگاه انجام دهید و در صورتی که دستگاه خمیر زدن ندارید با دست مواد را ترکیب کنید. مواد را خوب با هم ترکیب کنید تا خمیر منسجمی تشکیل شود. به مدت ۵ دقیقه خمیر را ورز دهید.

در یک کاسه بزرگ دو قاشق روغن زیتون بریزید و در سراسر ظرف پخش کنید. سپس خمیر را در آن قرار دهید و یک حوله مرطوب روی ظرف قرار دهید. کاسه را برای مدت ۶۰ تا ۹۰ دقیقه در یک جای گرم و تاریک بگذارید. بعد از این مدت اندازه خمیر تقریباً دو برابر می‌شود. بعد از برداشتن خمیر آن را به ۳ یا ۴ قسمت تقسیم کنید و کمی ورز دهید. سپس هر قسمت را داخل یک کیسه فریزر قرار دهید و برای ۳۰ دقیقه داخل یخچال بگذارید.


طرز تهیه مواد داخل پیراشکی

در این مرحله از طرز تهیه پیراشکی مرغ و اسفناج باید به سراغ اسفناج و مرغ بروید. اسفناج‌ها را برای ۲ دقیقه داخل مایکروویو قرار دهید. بعد اجازه دهید اسفناج‌ها خنک شوند. سپس آب آن را خارج کنید و شروع به خرد کردن اسفناج کنید. داخل ماهیتابه روغن زیتون بریزید و قارچ‌ها را برای چند دقیقه تفت دهید تا آب اضافی آن خارج شود سپس قارچ‌ها را داخل یک کاسه به اسفناج‌ها اضافه کنید.

حال مرغ پخته شده و ریش شده را به همراه پنیر موزارلا، پنیر پارمزان، نمک، فلفل، ادویه و جعفری خرد شده به اسفناج‌ها و قارچ‌ها اضافه کنید. اگر قصد دارید این پیراشکی را در فر درست کنید، بهتر است فر را زودتر با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود.

 


آماده کردن پیراشکی مرغ و اسفناج

 

 

برای آماده کردن پیراشکی ابتدا خمیر‌ها را از یخچال خارج کنید. سپس آن‌ها را به اندازه دایره‌های تقریباً ۲۵ سانتی‌متری درآورید. سپس مقداری از مواد داخل پیراشکی را در وسط خمیر قرار دهید و خمیر را از وسط تا کنید. حال با استفاده از برس شیرینی لبه دایره را کمی خیس کنید. برای بستن کناره‌های خمیر می‌توانید از چنگال کمک بگیرید و یا با استفاده از دست خمیر را چین دهید. در انتها با برس کمی روغن روی پیراشکی‌ها بزنید. سپس آن‌ها را برای مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا رنگشان طلایی شود. سپس این پیراشکی‌های خوشمزه را با سس مخصوص آن میل کنید و از طعم لذیذ این غذا لذت ببرید.

 

منبع:مجله کوروش

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی طرز تهیه ۲ قاشق چایخوری خمیر پیراشکی قاشق غذاخوری داخل پیراشکی ترکیب کنید روغن زیتون اضافه کنید اسفناج ها قرار دهید طرز تهیه دسته دار یک کاسه خرد شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۷۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کار کنیم نعناع روی دوغ نماند؟ | ترفند مخلوط شدن سبزی خشک در دوغ با کمک آب جوش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نمناک، تا به حال توجه کرده اید که وقتی نعنا خشک را به دوغ اضافع می کنیم، حتی بعد از هم زدن های مکرر، همچنان سبزی خشک با دوغ مخلوط نشده و به شکل معلق روی دوغ می‌ماند. اما ممکن است در رستوران ها یا میهمانی ها، متوجه شوید که چنین مسئله ای نیست و دوغی که برایتان سرو می شود بخوبی با نعناع ترکیب شده؛ اینجاست که مشتاق می‌شوید تا راز و ترفند آن را شما هم بدانید.

برای رفع این مشکل همراه ما باشید تا ساده ترین ترفند حل شدن سبزی خشک داخل دوغ را برایتان خواهیم گفت تا من بعد با معلق ماندن نعناع روی دوغ مجبور نباشد قبل از سرو، هر بار دوغ را هم بزنید.

فوت‌وفن‌های خشک کردن نعناع | نعناع خشک را تا چند وقت و به چه روشی نگهداری کنیم؟ برای خوشمزه شدن دوغ چه باید کرد؟ | چاشنی معروف دوغ و ادویه دوغ محلی

راز نماندن نعناع روی دوغ با کمک آب جوش

برای این منظور ابتدا کمی آب جوش روی نعنا خشک یا هر سبزی خشک دیگری که قصد دارید به دوغ اضافه کنید، ریخته و اجازه دهید کاملا خیس بخورد.

بعد از آنکه نعناع و سبزی خشک دوغتان، خوب خیس خورد آن را به ظرف دوغ اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

مطمئن باشید که با این ترفند، هر نوع سبزی معطر و نعناع خشکی که دارید، بخوبی و یکدست داخل دوغ ترکیب خواهد شد.

کد خبر 848035 برچسب‌ها مهارت‌ها فوت‌ و فن خبر مهم مهارت‌های زندگی

دیگر خبرها

  • چه کار کنیم نعناع روی دوغ نماند؟ | ترفند مخلوط شدن سبزی خشک در دوغ با کمک آب جوش
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • موزه قجری در کاخ مخصوص
  • این ۵ ماده غذایی را که هرگز نباید دوباره گرم کرد
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • خسته هستید؟ این غذاها را بخورید
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند