Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که طی دهه اخیر زوج‌های جوان برای اول ازدواج خود به فکر سفرهای رنگارنگ برای خاطره سازی هستند اما همچنان جوانانی هم در استان فارس و شهر شیراز حضور دارند که فعالیت‌های جهادی را به عنوان اولویت و برکت زندگی انتخاب می‌کنند و برای این مهم نیز چشم به دیگران ندارند و آتش به اختیار به دنبال مظلومین و نیازمندان می‌گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام حمید انصاری طلبه جوانی است که با همسر خود به فعالیت‌های جهادی در عرصه کمک به نیازمندان، مواسات و همدلی مشغول است و در این راه نیز توانسته فعالیت‌های مؤثری را داشته باشد.

وی به‌اتفاق همسر خود در اولیل قدم به محلات نیازمند شیراز مراجعه و بعد از شناسایی نیازها، کار خود را آغاز می‌کند و با کمک گرفتن از برخی از خیرین و هزینه‌های شخصی اقدام به رفع مشکلات خانواده‌های نیازمند می‌کند.

مسئول فرهنگی مسجد روح‌الله معالی آباد شیراز پس از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک‌های مؤمنانه، به همت خیرین فعالیت‌های خود را به‌صورت وسیع‌تری انجام داده‌، به این صورت که با توجه به شرایط سخت اقتصادی به‌ویژه برای ازدواج جوانان اقدام به تهیه و اهدا جهیزیه از قبیل یخچال، بخاری، ظروف، فرش، کولر، اجاق‌گاز، پتو، تشک خواب، اتو و دیگر اقلام ضروری کرده‌اند.

یکی از نمونه‌های اهدا جهیزیه که با همراهی خبرنگار مهر بود پس از گذاشتن وسایل درون وانت‌بار، این زوج جوان جهیزیه را با یک جلد کلام‌الله مجید بدرقه کردند، پس از رسیدن به محله‌ای که قرار بود جهیزیه آنجا تحویل‌خانه عروس و داماد شود، حمید به همراه همسر خود به سرکشی از خانه رفته تا علاوه بر کمک کردند به مادر داماد از کمبود سایر وسایل موردنیاز نیز بااطلاع شوند.

اما این پایان کار نبود، پرداخت هزینه خودرویی که جهیزیه را جابه‌جا کرده بود، پرداخت پول‌توجیبی شاه‌داماد، همچنین پرداخت هزینه آتلیه عروس و قرار دادن ماشین خوشان به‌عنوان ماشین عروس بخش دیگری از فعالیت‌های خیرخواهانه این زوج جوان طلبه بود.

یکی دیگر از فعالیت‌های جهادی این زوج جوان طلبه، کمک به بیماران و پرداخت هزینه آنان است، بخشی از این کمک‌ها به‌صورت نقدی به مبلغ حدود ۲۰۰ میلیون ریال انجام‌شده است، و بخش دیگر نیز در قالب رایزنی با دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده است که یک نمونه از آن هزینه عمل یک شخص به مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال بوده که دریافت هزینه حدود ۲ میلیون تومان از سوی بیمارستان شده است.

پرداخت رهن منزل، وام قرض‌الحسنه و سرکشی از محله‌های سنگ سیاه، آستانه و سعدی به‌منظور شناسایی خانواده‌های نیازمند از دیگر فعالیت‌های این زوج جوان طلبه به شمار می‌رود.

همچنین تهیه حدود ۷۰۰ بسته‌های معیشتی، لوازم‌تحریر و بسته‌های کودکان به ارزش حدود ۴۰ میلیون تومان، تهیه لوازم سرمایشی و گرمایشی ازجمله ۱۰ بخاری، ۲ عدد یخچال و ۴ عدد اجاق‌گاز، تهیه غذای کارتن‌خواب‌ها و تهیه لباس بخش دیگر از فعالیت این زوج طلبه شیرازی است، درمجموع تاکنون حدود ۲ میلیارد ریال کمک‌رسانی از سوی این زوج جوان طلبه به همت خیرین صورت گرفته است.

کد خبر 5096190

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری گروههای جهادی شیراز پویش همدلی ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا کرمانشاه شهرکرد گرگان محدودیت های کرونایی آلودگی هوا شهرستان کرج تبریز عکس استانها لیگ برتر فوتبال ایران زوج جوان طلبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۲۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، امیرحسین جعفری نژاد دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در گفتگو با ایسکانیوز، با اشاره به نقش فعالیت تشکل‌ها و جریان دانشجویی در دانشگاه‌ها، گفت: کار تشکیلاتی همانند ایمان، ثروت و جایگاه اجتماعی منبع قدرت است به عنوان مثال شما "حزب ‌الله لبنان" را در نظر بگیرید می‌بینید ‌که علاوه بر داشتن ایمان و انجام کار تشکیلاتی در کارهای تجاری هم فعالیت کرده و اقدام تولید ثروت می‌کنند و در نهایت با همه این اقدامات در برابر استکبار جهانی و ظلم با قدرت می‌ایستند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با بیان اینکه از دیدگاه وی در کارهای تشکیلاتی با سه دسته از افراد روبرو هستیم، ادامه داد: دسته اول از این افراد با ورود به کار تشکیلاتی آن را نابود می‌کنند؛ گروه دوم در زمین خوب و مناسب بازی می‌کنند که به این افراد تشکیلات باز می‌گویند؛ و در نهایت دسته سوم از آن‌ها افرادی هستند که زمین بازی را ترسیم و طراحی می‌کنند که اصطلاحا به آنها تشکیلات ساز گفته می‌شود.

وی در خصوص مقایسه وضعیت فعالیت تشکل‌های دانشجویی در زمان کنونی و گذشته، تصریح کرد: فعالیت جنبش‌های دانشجویی کنونی را به هیچ عنوان شبیه عملکرد آنان در گذشته نمی‌توان دانست به عنوان مثال جریان‌های دانشجویی در دهه ۶۰ درگیر جهاد و دفاع از وطن بوده، اما امروزه با توجه به شکل‌گیری جنگ فرهنگی که دشمن از طریق آن قصد نفوذ به آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوانان و در صدر آن دانشجویان را به عنوان قشر پویا و فعال را دارد می‌توان گفت به طور کلی ماموریت‌های تشکل‌های دانشجویی از جنگ رودر رو به جنگ نرم تغییر پیدا کرده است.

جعفری نژاد در خصوص مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی تشکل‌های دانشجویی، گفت: متاسفانه در دولت اسبق شکافی بین دانشجویان و مسئولین شکل گرفت که باعث شد قشر دانشجو به این باور برسند که صدایشان به هیچ جا نمی‌رسد و نقش مناسبی در انجام امورات ندارند که البته از زمان استقرار دولت مردمی دوازدهم تا حد خوبی این شکاف ترمیم شده که جای قدردانی دارد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه آرمان خواهی را یکی از مهم‌ترین وظایف تشکل‌های دانشجویی عنوان کرد و افزود: یکی از وظایف مهم و مسئولیت‌های تشکل‌های دانشجویی را می‌توان از جمله معروف و پرتکرار شهید بهشتی که می‌گویند "دانشجو موذن جامعه است." استنباط کرد؛ یعنی رسالت فعالان دانشجویی این است که به تشخیصی از وضعیت جامعه برسند و متناسب با آن مسئله را به دیگران نشان دهند بنابراین نقش تشکل‌ها آرمان‌خواهی و حراست از حرکت کشور به سوی آرمان‌ هاست.

وی در پایان با اشاره به وجود برخی از مسائل و چالش‌ها بر سر راه تشکل‌های دانشجویی یکی از این مشکلات را دخالت مسئولین غیرمرتبط در امورات فرهنگی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این، یکی دیگر از مهم‌ترین مشکلاتی که تشکل‌های دانشجویی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان می‌باشد که کاملا بر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می‌باشد در حالی این امر همیشه مورد تاکید و توجه ایشان بوده به نحوی که در بیانیه "گام دوم انقلاب" بیش از ۴۰ بار از کلمه "جوان" استفاده نموده‌اند.

خبرنگار: امید فلاحی

انتهای خبر/

کد خبر: 1227329 برچسب‌ها کرمانشاه دانشگاه آزاد اسلامی تشکل‌های دانشجویی

دیگر خبرها

  • آیت‌الله دژکام: بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • مالیات بر سوداگری برای کند کردن تیغ سوداگران است/گام بلند مجلس برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار