Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهمند پور صبح امروز سه‌شنبه در آئین اختتامیه برنامه هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر شهر دزفول که در سالن اجتماعات دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین عامل رشد و شکوفایی یک جامعه تحقیق و پژوهش هست که پایه و اساس خودکفایی است.

وی افزود: آنچه باعث هراس دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران شد، اقدامات محققانه‌ای است که باعث خودکفایی ما در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه هسته‌ای و علمی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول عنوان کرد: کشور ما در حوزه دست‌یابی به واکسن ویروس کرونا نیز گام‌های مثبتی را برداشته است که این امر نشان‌دهنده قدمت تحقیق و پژوهش در کشور است.

فرهمند پور با اشاره به جندی‌شاپور باستان و جایگاه ارزشمند دزفول در حوزه علم، گفت: در حالی که در بسیاری از کشورهای جهان اثری از علم و دانش نبود، مراکز علمی در ایران فعالیت داشته‌اند که این امر باعث افتخار است.

از پژوهشگران دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دعوت به عمل می‌آید

وی با تقدیر از فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه جندی‌شاپور، عنوان کرد: از همه اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی که بتواند مشکلی را از مشکلات شهر در حوزه‌های مختلف از جمله اشتغال و امنیت برطرف کند و راه بردی باشد که به وسیله آن بتوانیم چالشی در شهرستان را برطرف کنیم، استقبال خواهیم کرد.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول در ادامه بیان کرد: در حال حاضر یک تیم تخصصی در حوزه امنیت شهر در حال فعالیت هستند؛ این تیم در حال تحقیق در زمینه عوامل و ریشه ناامنی‌ها، سرقت‌ها و راه‌های مقابله با این معضل است؛ همچنین این تیم در برخی مناطق شهر در حال تحقیق در زمینه ریشه استعمال مواد مخدر است.

فرهمند پور تأکید کرد: طرح‌ها، هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌های ما در زمینه ارتقای امنیت بر اساس نتایج تحقیقات این تیم تخصصی جلو خواهد رفت که لازم است دانشگاه جندی‌شاپور نیز در این زمینه یاریگر ما باشد.

سرانه مقاله دانشگاه جندی‌شاپور ۱.۳۹ درصد است

رئیس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول نیز در این مراسم اظهار کرد: دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور امسال نیز همچون یک دهه اخیر میزبان پژوهشگران و دستاوردهای آنها بود اما امسال به دلیل شیوع کرونا این برنامه به صورت مجازی برگزار شد.

«محمدرضا عصاری» افزود: شعار هفته پژوهش که «پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید» است متناسب با شعار سال طراحی شده که امیدوار هستیم با فعالیت‌های صورت گرفته شمال خوزستان بتواند گام‌هایی را در راستای رفع مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه بردارد.

رئیس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول با بیان اینکه این دانشگاه در سال‌های سعی کرده المان‌ها و اجزای پژوهش را در کنار هم قرار دهد، تصریح کرد: با همکاری معاون علمی ریاست جمهوری و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که منعقد شد، مقرر شده است که در تاریخ ۲۲ بهمن مرکز نوآوری و شکوفایی در دانشگاه جندی‌شاپور راه‌اندازی شود.

عصاری اضافه کرد: این مرکز یکی از المان‌های پژوهش‌های کاربردی در کشور است که قطعاً با راه‌اندازی آن شمال خوزستان در این زمینه تقویت و فعال خواهد شد؛ لذا با فعال شدن این المان پژوهشی قطعاً استارتاپ ها و کارآفرینی تقویت خواهد شد و این مرکز صرفاً مختص دانشگاه نیست و به منظور بارور شدن استعدادهای منطقه از تمام ظرفیت‌های منطقه‌ای حمایت خواهیم کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: اعتبار پژوهانه دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور در سال ۹۲ حدود ۱۸ میلیون تومان بود اما امسال این اعتبار به ۷۲۰ میلیون تومان رسیده است تا برای کارهای پژوهشی در اختیار اعضای هیئت‌علمی دانشگاه قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول با بیان اینکه اعتبار طرح‌های ارتباط با صنعت در دانشگاه جندی‌شاپور تا قبل از سال ۹۲ بالغ‌بر ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود، گفت: امسال این اعتبار به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده که نشان‌دهنده اهتمام دانشگاه جندی‌شاپور در حوزه صنعت است؛ همچنین سال گذشته نیز ۲ طرح از این دانشگاه از سوی وزارت علوم به عنوان طرح‌های برتر معرفی شدند.

عصاری همچنین بیان کرد: سرانه مقاله دانشگاه نیز از حدود ۰.۲۳ درصد در سال ۲۰۱۲ به ۱.۳۹ درصد در سال ۲۰۲۰ رسیده که البته همچنان برای ما قانع‌کننده نیست و تلاش می‌شود این سرانه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه دانشگاه در نسل چهارم خود به دنبال ورود در بحث‌های روز جامعه است، افزود: چهار نسل آموزش، پژوهش، کارآفرینی و ورود به بطن جامعه در کنار هم منجر به توسعه خواهند شد؛ لذا مسئولان باید از ظرفیت دانشگاه در تصمیم‌گیری‌ها استفاده کنند و تلاش ما این است بتوانیم در این زمینه نیز کوشا و فعال باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این آئین از پژوهشگران برتر شهر دزفول در حوزه‌های مختلف تجلیل شد.

نمایشگاه ارائه دستاوردهای پژوهشی از ۲۲ تا ۲۷ آذرماه به صورت مجازی در دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور برگزار شد.

وب سایتی در این راستا طراحی و دستاوردهای پژوهشی سازمان‌ها و نهادها به صورت فایل و کلیپ در آن بارگذاری شد.

کد خبر 5096429

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری دزفول تحقیقات علمی دانشگاه علوم پزشکی دزفول طرح های پژوهشی ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا کرمانشاه شهرکرد گرگان محدودیت های کرونایی آلودگی هوا شهرستان کرج تبریز عکس استانها لیگ برتر فوتبال ایران دانشگاه صنعتی جندی شاپور دانشگاه جندی شاپور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۴۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان ،  یاسر قندهاری با اعلام این خبر گفت: عنوان این دوره‌ها «قوانین و مقررات بیمه و مالیات»، «مدیریت کیفیت و تأسیسات گردشگری»، «صرفه‌جویی انرژی در تأسیسات گردشگری»، «تسهیلگری و کسب‌وکارهای کوچک در گردشگری» و «بازآموزی راهنمایان گردشگری» است و به شرکت‌کنندگان گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود.


معاون گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: این دوره‌ها به‌صورت رایگان و با اعطای گواهینامه با همکاری دو موسسه آوای طبیعت گلستان و موسسه نواندیشان نوای بارانک ورکان به‌صورت حضوری و در یک بازه زمانی مشخص برگزار می‌شود.


او یادآور شد: اعتبار دوره‌های مذکور با پیگیری‌های صورت‌گرفته توسط معاونت گردشگری استان از دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جذب شده است.


قندهاری بابیان این‌که آموزش زیربنای صنعت گردشگری است، تصریح کرد: زیرساخت و تجهیزات به‌تنهایی نمی‌تواند خدمات مطلوب و باکیفیت در حوزه گردشگری ارائه کند، لذا دوره‌های آموزشی و نرم‌افزارهای آموزشی بیشتر موردتوجه تأسیسات گردشگری قرار می‌گیرد.


او همچنین با اشاره به اهمیت آموزش کارکنان در حوزه گردشگری افزود: باوجود نیروهای آموزش‌دیده، فعالیت و ارائه خدمت در حوزه گردشگری سهل می‌شود، اما اگر نیروها آموزش ندیده‌ باشند با دشواری‌های زیادی در خدمت‌رسانی مواجه خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • رادین مشهد قهرمان تورنمنت بسکتبال سه نفره مردان شد
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد/ میزبانی از ۲ هزار تاجر خارجی
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز