Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@13:46:03 GMT

طرز تهیه آسان باقلوا یزدی در فر و بدون فر

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۸۲۷۷

طرز تهیه آسان باقلوا یزدی در فر و بدون فر

باقلوا یکی از اصیل‌ترین و لذیذترین شیرینی‌های یزد است که احتمالاً اگر گذرتان به این شهر افتاده باشد، حتماً طعم دلچسب آن را امتحان کرده‌اید. اما یکی از خوشمزه‌ترین و معروف‌ترین نوع باقلوا یزدی حاج خلیفه است که طرفداران زیادی در این شهر دارد و آوازه شهرت آن در کل کشور پیچیده است. از طرفی باقلوا نارگیلی یزدی هم یکی از شیرینی‌های لذیذ این شهر است که پیشنهاد می‌کنیم حتماً امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله می‌توانید با ۲ طرز تهیه باقلوا یزدی حاج خلیفه به دو روش با فر و بدون فر آشنا شوید.

مواد لازم برای داخل باقلوا

بادام و پسته خرد شده: ۳۰۰ گرم

پودر قند: ۱۵۰ گرم

پودر هل: نصف قاشق غذاخوری

مواد شربت باقلوا

شکر: نیم کیلو

آب: ۲ لیوان  دسته‌دار

گلاب: نصف لیوان  دسته‌دار

مواد لازم برای لواش باقلوا

زرده تخم مرغ: ۲ عدد

روغن مایع: ۳ قاشق غذاخوری

بیکینگ پودر: نصف قاشق مرباخوری

شیر: نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار

کره: ۱۰۰ گرم

نمک: به مقدار لازم

گلاب: به مقدار لازم

آرد سفید: به مقدار لازم


طرز تهیه

برای درست کردن مواد داخل باقلوا ابتدا پودر بادام، پسته، هل و پودر قند را با هم ترکیب کنید. برای تهیه شربت باقلوا یزدی حاج خلیفه یک قابلمه را روی گاز قرار دهید و حرارت زیر آن را روشن کنید. سپس نیم کیلو شکر را با آب ترکیب کنید و روی حرارت هم بزنید تا جوش بیاید. اجازه دهید این ترکیب برای ۱۵ دقیقه روی گاز بماند تا کمی غلیظ شود. سپس گلاب را به آن اضافه کنید.

برای درست کردن لواش باقلوا یزدی حاج خلیفه، بیکینگ پودر و نمک را در شیر سرد حل کنید و سپس روغن و زرده‌های تخم مرغ را به آن اضافه کنید و خوب ترکیب کنید. آرا را الک کنید و آهسته به مواد اضافه کنید و هم بزنید. آرد را تا جایی که خمیر دیگر به دست نچسبد اضافه کنید. سپس خمیر را داخل یک کیسه پلاستیکی یا سلفون بپیچید و برای ۱ تا ۲ ساعت کنار بگذارید.

در این مرحله از طرز تهیه باقلوا یزدی حاج خلیفه ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. بعد از ۲ ساعت خمیر را به اندازه یک نارنگی جدا کنید و با وردنه کاملاً نازک کنید. یک قالب فلزی مستطیلی انتخاب کنید و سطح آن را کاملاً با روغن چرب کنید. ورقه نازک شده خمیر را داخل قالب قرار دهید. سپس یک لایه نازک دیگر خمیر آماده کنید و روی آن قرار دهید. بعد از لایه دوم نوبت آن است که کمی مایع وسط باقلوا را به آن اضافه کنید. مواد داخل باقلوا را از که از قبل آماده کرده بودید داخل آن بریزید و با دست کمی فشار دهید. سپس کمی گلاب روی آن بپاشید و یک لایه دیگر لواش نازک شده روی آن قرار دهید. در انتها کناره‌های خمیر را متناسب با قالب برش دهید و با چاقو جدا کنید.

در این مرحله از طرز تهیه باقلوا یزدی حاج خلیفه خمیر باقلوا را به آرامی به صورت لوزی برش دهید. حال کره را داغ کنید و روی شیرینی بریزید. بعد از اینکه کره جذب شد، قالب شیرینی را در بخش پایین فر قرار دهید. بعد از اینکه سطح باقلوا کمی طلایی شد حرارت فر را خاموش کنید و باقلوا را خارج کنید. حال به آرامی شربتی را که از قبل آماده کرده بودید روی باقلوا‌ها بریزید تا کامل جذب شوند. روی شیرینی پودر پسته بریزید و بعد از سرد شدن شیرینی‌ها را دوباره برش بزنید و میل کنید. برای اینکه باقلوای شما سریع‌تر آماده شود می‌توانید با تهیه باقلوا با خمیر یوفکا مرحله درست کردن لواش باقلوا را جذب کنید.


طرز تهیه باقلوا یزدی حاج خلیفه بدون فر

مواد لازم

خمیر یوفکا: ۳ ورق

پودر شکر یا قند: ۱/۵ قاشق غذاخوری

کره: نصف قاشق غذاخوری

پودر پسته: ۲ قاشق غذاخوری

پودر پسته و پودر قند برای تزئین: به مقدار لازم

پودر هل و دارچین: به مقدار لازم

عسل یا خامه فرم گرفته: ۱/۵ قاشق غذاخوری

گلاب: به مقدار لازم

طرز تهیه

طرز تهیه باقلوا یزدی حاج خلیفه بدون فر به این گونه است که به جای استفاده از خمیر لواش می‌توانید از خمیر یوفکای سرد استفاده کنید. سخت‌ترین بخش درست کردن باقلوا مربوط به خمیر آن است و با حذف کردن این بخش کار شما بسیار ساده می‌شود. برای این کار خمیر یوفکا را باز کنید و داخل ماهیتابه یا ظریفی که قرار است روی گاز قرار دهید، بگذارید. سپس مقداری پودر پسته، پودر قند، پودر هل و دارچین را با خامه یا عسل ترکیب کنید و روی آن بریزید. کمی گلاب روی مواد بپاشید و بعد خمیر را تا کنید.

در این مرحله از طرز تهیه باقلوا یزدی حاج خلیفه باید مقداری کره داخل ماهیتابه بریزید و باقلوا را روی حرارت قرار دهید. بعد از اینکه یک طرف باقلوا سرخ شد، طرف دیگر آن را نیز سرخ کنید. سپس باقلوا را داخل یک ظرف مناسب قرار دهید. شکر و آب را هم ترکیب کنید و همانند روش قبل ۱۰ دقیقه بجوشانید تا شربت غلیظی حاصل شود. این شربت را روی باقلوا بریزید و بعد آن را با پودر پسته تزئین کنید. سپس باقلوا را برش دهید و سرو کنید.

 

منبع: مجله کوروش

منبع: پارسینه

کلیدواژه: باقلوا طرز تهیه باقلوا باقلوا طرز تهیه باقلوا شیرینی سبک زندگی پارسی خبر مقدار لازم قاشق غذاخوری اضافه کنید ترکیب کنید کنید و روی پودر پسته درست کردن قرار دهید پودر قند بدون فر روی آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۸۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۴۸۳ سند نهضت ملی مسکن و هزار فقره سند مالکیت روستایی در بندر خمیر

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با حضور در شورای اداری، ۱۴۸۳ فقره سند نهضت ملی مسکن و یک هزار سند مالکیت اراضی کشاورزی و املاک روستایی و شهرک اقماری «علوی» با اتمام حدنگاری ۱۰۰ درصدی این شهرک به عنوان تنها شهرک اقماری استان را به مردم و متولیان واگذار کرد.

بابایی  با صدور دستور تهیه نقشه و مستندسازی تمامی اراضی و املاک باقیمانده این شهرستان به صورت رایگان و از محل اعتبارات سازمان ثبت و بدون هیچ گونه هزینه‌ای برای مردم جهت تثبیت مالکیت‌ها و صدور اسناد، از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان خواست تا هرچه سریعتر این اقدام را به بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های مشاور طرف قرارداد با این سازمان، در خصوص تصرفات قانونی و فاقد معارض با پای کار آمدن جهادکشاورزی، بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های متولی در استان به انجام برسانند.

معاون رئیس قوه قضاییه  گفت:در خصوص طرح مشکلات این شهرستان و ارائه گزارش ترک فعل‌های صورت گرفته و پیگیری چاره اندیشی و رفع آنها در جلسه شورای عالی قضایی با حضور رئیس دستگاه قضا در بندرعباس اقدام خواهد کرد.

بابایی بعد از این دیدار و با همراهی اعضای شورای تامین شهرستان، در بازدید از پارکینگ وسایل نقلیه توقیفی فرماندهی انتظامی بندر خمیر، روند اقدامات صورت گرفته در راستای ساماندهی این پارکینگ و تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی را بررسی کرد.

اطمینانی رئیس دادگستری بندر خمیر در جریان این بازدید با اشاره به اقدامات صورت گرفته در اجرای طرح ساماندهی پارکینگ‌های توقیفی گفت: قبل از اجرای این طرح، تعداد یک هزار و ۲۹ دستگاه موتورسیکلت در این پارکینگ وجود داشت که با صدور همین تعداد دادنامه توسط دادگاه اصل ۴۹، تمامی این موتورسیکلت‌ها فروخته شدند.

وی افزود: از تعداد ۴۹۱ دستگاه خودروی موجود نیز با صدور ۱۹۶ دادنامه تا کنون ۲۹ دستگاه از این خودرو‌ها به فروش رفته است.

بابایی در ادامه، کلنگ احداث ساختمان اداره ثبت این شهرستان را در زمینی به مساحت یک هزار و ۱۵۰ متر مربع بر زمین زد.

این شهرستان فاقد اداره ثبت بوده و در حال حاضر نمایندگی ثبتی با فعالیت سه نیروی ثبت بندرعباس در دادگستری استقرار یافته و جوابگوی حجم پرونده‌ها و میزان اراضی و املاک این شهرستان بندری نیست.

همچنین حسن بابایی در دیدار مردمی که در دادگستری این بندر برگزار شد به درخواست‌های ۲۰ نفر از مراجعان رسیدگی کرد. 

وی در ادامه در نشست با تعدادی از ملوانان و صیادان این شهرستان، مسائل و مشکلات آنها را استماع و نسبت به طرح موضوع و چاره اندیشی در شورای عالی قضایی برای رفع این مسائل قول مساعد داد.

اصلاح فهرست ۹۷ قلم کالای مجاز تعیین شده ملوانی و ته لنجی به جهت ایجاد مشکل معیشتی برای ملوانان، راه اندازی پارکینگ ساحلی قایق‌های ماهیگیری، افزایش تعداد سفر‌های ملوانان همچون سایر استان‌های ساحلی و به رسمیت شناختن گمرک بندر خمیر به عنوان گمرک رسمی از جمله درخواست‌های ملوانان و صیادان در این دیدار بود.

معاون رئیس قوه قضاییه در این شهرستان همچنین در بازدید از بخش‌های مختلف دادگستری و نمایندگی ثبت اسناد و املاک، با کارکنان این حوزه‌ها دیدار و گفتگو کرد.

 بندر خمیر نخستین شهر ملی تالابی با بزرگترین تالاب دریایی ایران است که در فاصله ۷۵ کیلومتری از غرب مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد
  • درخواست متقاضیان برای آسان سازی شرایط اعطای وام ۳۰۰ میلیونی
  • روش از بین بردن تیرگی زیر چشم از دید طب سنتی
  • طرز تهیه دسر شکلاتی رژیمی، با خیال راحت دسر بخورید!
  • غذا‌های ورزشکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛ ۶۰ درصد خوراکی‌ها بدون گوشت خواهد بود
  • واگذاری ۱۴۸۳ سند نهضت ملی مسکن و هزار فقره سند مالکیت روستایی در بندر خمیر
  • (ویدیو) طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی به روش کی اف سی
  • واگذاری هزار فقره سند مالکیت در بندر خمیر
  • مورایس: بردن پرسپولیس اصلا آسان نیست
  • طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی به روش کی اف سی (فیلم)