Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:دلق‌پوش ضرورت ایجاد میز مشترک برای تحقق شعار جهش تولید را مورد تاکید قرار داد و گفت: واحدهای تولیدی گیلان برای تامین سرمایه در گردش خود به حمایت‌های بانکی نیاز دارند.

«فرهاد دلق‌پوش» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت ایجاد یک میز مشترک برای تحقق شعار جهش تولید را لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: بسیاری از واحدهای تولیدی برای تامین سرمایه در گردش و خرید مواد اولیه خود به تسهیلات و حمایت‌های بانکی نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه اقتصاد، فعالیت‌های اقتصادی و رونق در بخش تولید و فعالیت‌های مرتبط با آن تنها به یک دستگاه وابسته نیست عنوان کرد: تمام مجموعه دستگاه‌ها در بخش‌های دولتی، غیردولتی، نهادها باید دست به دست هم بدهند و از بخشی‌نگری، موازی‌کاری و تقابل جلوگیری کنند.

 

دلق‌پوش ایجاد یک میز مشترک را برای رسیدن به جهش تولید و پیشرفت در فعالیت‌های اقتصادی لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: تدوین یک برنامه واحد و سیاست مدون به عنوان استراتژی در کنار هدف‌گذاری‌های برنامه‌ریزی شده برای نیل به توسعه می‌تواند به ما برای تحقق شعار سال کمک شایان توجهی داشته باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه تکلیف 40 درصد تولید و اشتغال کشور بر عهده سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت است ابراز داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت در همین 40 درصد هم اگر همراهی و مشارکت سایر بخش‌ها نباشد به توفیق قابل ملاحظه‌ای دست پیدا نمی‌کند بنابراین همپوشانی و کار گروهی در اینجا اهمیت بسیار فراوانی دارد.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان امنیت سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار با زیرساخت‌هایی که در استان وجود دارد را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: زمانی این هدف نتیجه‌بخش و مفید خواهد بود که ما یک امنیت پایدار را ایجاد کنیم و این عامل هم در گرو این است که سیاست‌ها و تکالیف ما در بخش‌های مختلف به روز باشد.

 

دلق‌پوش خروج از روزمرگی را زمینه‌ساز رشد و توسعه و پیشرفت در فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی دانست و اذعان کرد: بانک‌ها باید به عنوان پشتیبان بخش تولید عمل کنند از طرفی سیاست‌های کلان پولی و مالی کشور هم در همیت راستا حرکت می‌کند اما انتظار داریم دستگاه‌هایی که در این زمینه تکلیف دارند این حرکت را تسریع ببخشند.

 

وی تصمیم دولت بر اساس مصوبات سران قوا و ابلاغ دستگاه‌ قضایی برای حمایت از بخش تولید را برشمرد و افزود: طبق این سیاست هیچ بانک و نهادی به دلایل مختلف نمی‌تواند یک واحد تولیدی و صنعتی را تعطیل کند یعنی حتی اگر مشکلاتی هم وجود دارد باید به شکل دیگر حل شود تا چرخ تولید از حرکت باز نایستد.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بررسی و شناسایی عواملی که موجب به تعطیلی کشاندن واحدهای تولیدی می‌شود را ضروری دانست و تصریح کرد: در سال جهش تولید انتظار این است که نهایت همکاری وجود داشته باشد تا ظرفیت واحدهای تولیدی موجود در کنار حفظ آن به شکل مستمر افزایش پیدا کند.

 

دلق‌پوش با بیان اینکه انتظار ما از بانک‌ها در سال جهش تولید این است که هم از منابع مستقیم خود و هم از منابع تکلیفی تسهیلات مورد نیاز را به متقاضیان فعال در بخش تولید پرداخت کنند افزود: تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی برای تامین مواد اولیه و ادامه کار هم جزو مواردی است که انجام آن را از بانک‌ها انتظار داریم.

 

وی با تاکید بر اینکه در کنار بانک‌ها نهادهایی نظیر تامین اجتماعی، سازمان امور مالیاتی و بخش‌های مالی هم باید به این روند کمک کنند خاطرنشان کرد: بحث بیمه‌ها و امور مربوط به تامین منافع کارگر و کارفرما یکی از مسائل مهمی است که بایستی دیده شود و برای عملیاتی شدن آن برنامه‌ریزی کرد.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: حمایت های بانکی صنعت و معدن گیلان سرمایه در گردش واحدهای تولیدی گیلان تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی معدن و تجارت سازمان صنعت برای تامین بخش تولید جهش تولید دلق پوش بانک ها بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۰۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند

بهروز محبی نجم‌آبادی درباره شرایط اقتصادی کشور و اصلاح سیاست‌های ارزی دولت اظهار کرد: در کشور در حوزه ارزی نیاز‌های کاذب و واقعی داریم و دولت باید تمرکز خود را بر نیاز‌های واقعی بگذارد و اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره نزند. ما باید با تهاتر و استفاده از سایر ارز‌های کشور‌هایی که از نظر راهبردی با ما ارتباط دارند و سایر شیوه‌هایی که داریم تلاش کنیم نیاز واقعی به ارز را کاهش دهیم.

وی ادامه داد:با صادرات ویژه و تولید صادرات محور تلاش کنیم که ارز آوری را در کشور به صورت جدی پیگیری کنیم و اگر این اتفاق عملی شود، قطعا نیاز واقعی به ارز کاهش پیدا می‌کند و ما می‌توانیم به راحتی پاسخگوی نیاز‌های کشور باشیم.  

منتخب مردم سبزوار برای مجلس دوازدهم افزود: تا زمانی که نگاه سرمایه‌ای به ارز داشته باشیم و افراد ارز را مانند یک کالا مبادله کنند و عرضه و تقاضا تعیین تکلیف کنند همین مشکلات وجود خواهد داشت؛ بنابراین مسئولان ما باید بدانند که در بحث ارز باید تلاش کنیم قانون مالیات بر عایدی سرمایه را به نتیجه برسانیم. در این زمینه  شورای نگهبان می‌تواند کمک کند که در همین مجلس این موضوع را به نتیجه برسانیم.

محبی تاکید کرد: قانون مالیات بر عایدی سرمایه مشکلات ما را حل خواهد کرد. این قانون باعث می‌شود که نقدینکی به جای آن که به سمت سوداگری ارز رود به سمت تولید برود. تا زمانی که تولید در کشور به صورت جدی سود آوری برای مردم نداشته باشد قطعا رفتن به سمت دلالی ارز و سایر مشکلات در این حوزه وجود خواهد داشت و این‌ها همه ما را دچار مشکل خواهد کرد  و اقتصاد و شاخص‌های اقتصادی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • برات الکترونیکی رونمایی شد | جزئیات و اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید