Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از وجود پتانسیل آب‌های نامتعارف و لب شور برای تولید آبزیان در شرق اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، محمدرضا عباسی گفت: در شهرستان‌های شرق استان و به خصوص منطقه بن رود شهرستان اصفهان پتانسیل آب‌های نامتعارف و لب شور برای تولید انواع آبزیان از جمله ماهی قزل‌آلا وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با این ظرفیت در استان تولید انواع آبزیان از جمله ماهی قزل‌آلا و بررسی امکان پرورش سایر آبزیان از جمله ماهی تیلاپیا، سی‌بس و خاویاری، وجود دارد.

 مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: درحال حاضر پرورش ماهی قزل‌آلا در آب‌های لب شور استان با تعداد حدود ۳۰۰ استخر و تولید بیش از ۳۰۰۰ تن و اشتغال بیش از ۶۰۰ نفر مستقیم در حال انجام می‌باشد.

عباسی بیان داشت: در بازدید مدیر شیلات استان یزد، رئیس تحقیقات شیلات بافق، کارشناسان شیلات استان، مدیر و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان پیشنهادات و مباحث علمی و فنی متفاوت از جمله درخواست تفاهم نامه همکاری بین دو استان در خصوص ایجاد پایلوت پرورش ماهی تیلاپیا به روش بایوفلاک در دو یا سه مزرعه منتخب و امکان پرورش ماهی سی‌بس که نیاز آبی کمتری نسبت به قزل‌آلا دارد، مورد بحث قرارگرفت که البته موافقت‌ها و هماهنگی لازم سایر ادارات و نهادهای مرتبط از جمله امور آب و محیط زیست در این خصوص ضروری می‌باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان خاویار شیلات آبزیان بیابان ماهی قزل آلا قزل آلا لب شور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۸۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد

احمد وحیدی در حاشیه بازدید از غرفه استان سیستان و بلوچستان در نمایشگاه ایران اکسپو با اشاره به ظرفیت معادن استان اظهار داشت: معادن بی‌نظیر استان سیستان و بلوچستان از جمله معدن جانجا می‌تواند یکی از مهمترین عوامل توسعه این استان باشد.

وی تاکید کرد: ظرفیت حوزه شیلات استان بی‌نظیر است و ما بیشترین حجم صید و صیادی را در شهرستان‌های کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان داریم.

وزیر کشور تصریح کرد: اقدامات مناسبی در زمینه تولید در حوزه‌های مختلف از جمله نهاده‌های دامی در استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی به ظرفیت میوه‌های گرمسیری در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: در زمینه تولیدات خرما می‌توان به صورت ویژه در این منطقه از کشور اقدام کرد، همچنین در زمینه تولید میوه‌های گرمسیری نیز باید اقدامات موثرتری صورت بگیرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد