Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «عبدالله عبدالله»، رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان تاکید کرد که محل مذاکره صلح با گروه طالبان، نباید مانع آغاز دور بعدی این گفت‌وگوها شود.

عبدالله امروز (چهارشنبه، ۲۶ آذر) در یک نشست خبری در کابل گفت که محل مذاکره به توافق میان دولت افغانستان و طالبان مربوط می‌شود و دو طرف در این مورد بحث و گفت‌وگو خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اما افزود که «اگر مذاکره‌ای بین خود افغان‌ها است»، ترجیح بر این است که باید این مذاکره در داخل افغانستان صورت گیرد.

عبدالله در بخشی از سخنان خود خاطرنشان کرد که برای برقراری صلح باثبات در افغانستان، باید مردم در تمامی مراحل این روند مشارکت داشته باشند.

وی همچنین افزود که حقوق اقلیت‌ها و قربانیان جنگ و دستاوردهای دو دهه‌ گذشته‌ی افغانستان در روند صلح حفظ خواهد شد.

این در حالی است که محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان روز گذشته با رد پیشنهاد غنی برای برگزاری مذاکرات در خاک افغانستان گفت که مذاکرات براساس توافق انجام شده در قطر برگزار می‌شود.

رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان در حالی این گفته‌ها را مطرح می‌کند که حمدالله محب، مشاور امنیت ملی چهار روز پیش (۲۲ آذر) در رشته‌تویتی نوشته بود که مراحل بعدی مذاکرات صلح باید در داخل افغانستان پیش برده شود.

وی افزوده بود دولت افغانستان در مورد مکان مذاکرات در داخل کشور ملاحظه‌ای خاصی ندارد و آماده است که در هر منطقه‌ای در کشور که طالبان پیشنهاد کنند، تمامی آمادگی‌های کامل را کسب کند و مذاکرات را به پیش ببرد.

محب نوشته بود که با پیشبرد مذاکرات صلح در داخل افغانستان منطقه امنیتی ویژه و قابل اعتماد برای همه و زمینه‌ نظارت و اعمال ملکیت برای مردم در روند صلح فراهم می‌شود.

دو روز پس از این گفته‌ها، اشرف غنی در نشست کابینه اظهارات محب را تأیید کرد.

غنی افزوده بود: «هرگاه طالبان ادعا دارند که در سرزمین افغانستان اند؛ پس چرا در خاک افغانستان مذاکره نمی‌کنند؟» او تأکید کرده بود که ضروری است تا مردم افغانستان ببینند که مذاکرات چگونه برگزار می‌شود و روی چه موضوعاتی تمرکز دارد.

دور نخست مذاکرات صلح افغانستان که در تاریخ ۲۲ شهریور در شهر دوحه، پایتخت قطر برگزار شد، در تاریخ ۲۲ ؟آذر پایان یافت. قرار است که دور بعدی آن در ۱۶ دی ماه آغاز شود.

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس

کلیدواژه: صلح افغانستان عبدالله عبدالله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۹۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان

ریاست عمومی پاسپورت طالبان در بغلان اعلام کرد مدیریت پاسپورت ولایت بغلان در یک سال گذشته، ۲۱ هزار جلد پاسپورت توزیع کرده ‌است.

این ریاست می‌افزاید، با توزیع این شمار پاسپورت ۱۳۲ میلیون افغانی عواید به‌دست آمده است.

گفتنی است چند روز قبل نیز ریاست پاسپورت‌‌ طالبان از توزیع بیش از 130 هزار جلد پاسپورت در هرات، ۲۶ هزار و ۳۹۱ جلد پاسپورت در پکتیا و بیش از ۱۹ هزار جلد پاسپورت در ولایت نیمروز خبر داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه از تهران گذشت/ آمادگی راه‌آهن برای حمل محموله‌های بعدی
  • وقوع انفجار در کابل
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • آغاز مذاکرات پرسپولیس برای تمدید قرارداد بازیکنان
  • منابع مصری: مذاکرات آتش‌بس بی‌نتیجه بود/ گفت‌وگوها امروز ادامه دارد
  • عدم پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس/ گفتگو‌ها به روز دوم کشیده شد
  • پایان بدون توافق روز اول مذاکرات قاهره درباره غزه/ گفت‌وگوها احتمالا یک هفته طول بکشد
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • منابع مصری:مذاکرات آتش‌بس بی‌نتیجه بود/گفت‌وگوها امروز ادامه دارد
  • حماس: پیشنهاد جدید در مذاکرات قاهره بهتر از قبل است/ نتانیاهو مانع توافق می‌شود