Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی، علیرضا زالی با اشاره به کاهش آمار مبتلایان به کرونا در مقایسه با هفته های گذشته، نسبت به جو شکننده آماری اپیدمی در تهران هشدار داد و افزود: پیش بینی می شود با هرگونه تغییر وضعیت شاخص ها وارد سیرصعودی و تصاعدی شود.

وی افزود: تجربه تلخ آبان و ابتدای آذرماه سالجاری نشان داد که در تهران بسیاری از شاخص ها با شتابی تصاعدی افزایش پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی تحلیل آماری حاکی این خبر است که به دلیل عملکرد جهشی ویروس کووید ۱۹ در مدت  زمان کوتاهی، شرایط استان تهران به سرعت تغییر می کند.

زالی ادامه داد: کماکان ۳ هزارو صد بیمار مبتلابه کووید ۱۹ در بیمارستان های تخصیص یافته به درمان کرونا در استان تهران تحت درمان هستند  که از مجموع این افراد هزارو ۱۷۴ بیمار به بخش های مراقبت ویژه ارجاع داده شده اند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با بیان این که در ۲۴ ساعت اخیر تنها در تهران ۳۷۴ بیمار جدید در بخش های کرونا بستری شده اند خاطرنشان کرد: از این تعداد سهم بیمارانی که در بخش های مراقبت های ویژه بستری شدند بالغ بر ۱۱۰ نفر بود.

زالی ادامه داد: در روزی که گذشت نیز بالغ بر ۵ هزار و دویست نفر نیز با علامت های مشکوک کرونا به بخش های بهداشتی و درمانی بصورت سرپایی مراجعه داشته اند.

وی ضمن ابراز تاسف از مرگ ۵۶ نفر در استان تهران به دلیل ابتلا به کرونا، گفت: این آمارها بیانگر این مطلب است که شرایط تهران همچنان به لحاظ شیوع کرونا ناپایدار است و هنوز در بسیاری از شاخص ها به افول قطعی نرسیده ایم.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران، حضور هزارو ۱۷۴ بیمار بدحال در بخش های مراقبت های ویژه را زنگ خطری برای روزهای آتی تهران دانست و تاکید کرد: کماکان نیازمند رعایت شیوه نامه های بهداشتی و پرهیز از رفتارهای پرخطر برای کاهش زنجیره اپیدمی هستیم.

زالی برودت هوا را عاملی برای شیوع بیشتر کرونا دانست و توضیح داد: ویروس کرونا، ویروسی سرما دوست است و برودت هوا می تواند شرایط محیطی متناسب تری را برای بقای بیشتر این ویروس مهیا کند ضمن این که به دلیل کاهش دمای هوا افراد تمایل بیشتری به حضور در فضاهای مسقف با تهویه ناکافی دارند که همین عوامل می تواند شانس ابتلا را افزایش داده و به شیوع بیشتر ویروس کمک کند.

وی با بیان این که با شیوع بیماری ها و ویروس های شایع دستگاه تنفس فوقانی و سرماخوردگی در  فصل سرما ممکن است این بیماری ها در تشخیص با علائم کرونا اشتباه شود، گفت: ابتلا به بیماری های غیرکرونایی می تواند سیستم ایمنی بدن را در مقابل کووید ضعیف کرده و بار بیماری و اپیدمی را بیش از پیش افزایش دهد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران درباره محدودیت های شب یلدا نیز گفت: در صورت تصویب ستاد مقابله با کرونا تهران، ساعت تردد شبانه و پایان کار مشاغل تقلیل خواهد یافت ضمن این که  پیشنهاد می شود این محدودیت ها در روزهای شنبه و یکشنبه استمرار داشته باشد.

زالی با بیان این که امسال شب یلدا با همکاری مردم و انجام حماسه مدنی می تواند نقطه اتکایی برای کاهش زنجیره اپیدمی باشد تاکید کرد: اگر چنانچه دورهمی ها استمرار پیدا کند، محفل خانوادگی می تواند به عنوان نقاط داغ انتقال بیماری خسارت های جبران ناپذیری را بدنبال داشته باشند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی علیرضا زالی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی علیرضا زالی ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی علیرضا زالی اخبار کنکور مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۶۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای زنجان از فردا ناپایدار می‌شود

محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده از بعد از ظهر امروز شاهد افزایش ابر در آسمان نقاط مختلف استان خواهیم بود، افزود: این شرایط جوی حاکی از آن است که از بعد از ظهر امروز هوای زنجان برخلاف روزهای گذشته، شرایط ناپایداری را پشت سر خواهد گذاشت.

وی با یادآوری اینکه ناپایداری هوای استان زنجان از بعد از ظهر امروز آغاز شده و تا شنبه هفته آینده تداوم خواهد داشت، اظهار کرد: وضعیت جوی استان طی روزهای آینده به گونه‌ای است که در ساعات بعد از ظهر شاهد وزش باد در نقاط مختلف استان خواهیم بود.

این مسوول با اشاره به اینکه بیشترین بارش‌ها به واسطه ناپایداری هوای استان در هفته جاری مربوط به روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه خواهد بود، خاطرنشان کرد: قطع یقین در چنین شرایط جوی، وقوع رعد و برق و احتمال رگبارهای پراکنده باران به ویژه در ارتفاعات دور از ذهن نخواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه دمای هوای استان از فردا روند کاهشی داشته و مردم استان روزهای خنکی را تجربه خواهند کرد، یادآور شد: در حال حاضر دمای هوای شهر زنجان با ۲ درجه افزایش نسبت به روز گذشته در همین ساعت به ۱۵ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

وی با بیان اینکه روستای خیرآباد با یک درجه سانتی‌گراد و آببر با ۳۱ درجه سانتی‌گراد به ترتیب کم‌ترین و بیشترین دمای هوای استان را طی شبانه‌روز گذشته به خود اختصاص داده‌اند، گفت: طی شبانه‌روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۷ و ۲۸ درجه، ابهر ۶ و ۲۸ درجه، خرمدره ۸ و ۲۶ درجه، آب‌بر ۱۶ و ۳۱ درجه، قیدار ۹ و ۲۳ درجه، سلطانیه ۵ و ۲۷ درجه و ماهنشان ۱۱ و ۳۰ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

کد خبر 6092828

دیگر خبرها

  • مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • هوای زنجان از فردا ناپایدار می‌شود
  • ۲۲۵ هزار بنای ناپایدار در استان تهران داریم
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت