Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:13:16 GMT

۱۳ پروژه گردشگری در شهرستان نیر در حال اجراست

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۵۹۰۸۶

۱۳ پروژه گردشگری در شهرستان نیر در حال اجراست

به گزارش ایرنا ، شجاع اقبالی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری نیر افزود: برای اجرای این طرح ها ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یافته و با بهره‌برداری از آنها برای ۱۱۹ نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد. 

وی مهمانپذیر صادقی در شهر نیر ، مجموعه تفریحی ، توریستی، گردشگری و آبدرمانی مروارید آزادی در کنار آبگرم قینرجه ، هتل سه ستاره بوم‌گردی در روستای کورعباسلو و مجتمع پذیرایی کسری را از مهم‌ترین مجموعه‌های گردشگری در حال اجرا ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: ایجاد زیرساخت های گردشگری برای جلب سرمایه‌ گذاران و حمایت از بخش خصوصی جزو اولویت برنامه دولت است و در این راستا روسای ادارات باید اهتمام ویژه‌ای برای جلب بخش خصوصی و اتمام طرح‌های نیمه‌تمام داشته باشند.

اقبالی گفت: با توجه به تاثیر بسزایی که راه‌اندازی هتل و ساماندهی آبگرم‌ها در چرخه اقتصادی و اشتغال منطقه دارند، دستگاه‌های اجرایی باید از بروکراسی‌ های زاید اداری در صدور مجوز به سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی پرهیز کنند. 

وی از حل مشکلات پروژه دژ بهمن در روستای کورعباسلو از محل تسهیلات در اختیار وزارتخانه خبر داد و تشریح کرد: عملیات مرمت پل تاریخی قیرمیزی کورپی هم انجام شده است.

او افزود: مساحت محوطه غار گلستان ۹۰۰ مترمربع است که استحکام بنا و مرمت آن تکمیل شده و مقرر شده تا با توجه به باستانی بودن این محوطه، برای بهره‌برداری واگذار شده و تحت نظارت میراث فرهنگی فعالیت کند.

سرپرست فرمانداری نیر در زمینه واحدهای در حال احداث ناحیه صنعتی نیر هم گفت: در حال حاضر برای ۱۸ واحد تولیدی در این شهرک مجوز صادر شده که از این تعداد پنج واحد درحال تولید می‌باشند.

حجت‌الاسلام آیت نعمتی ، امام جمعه نیر هم در این جلسه با گرامیداشت روز پرستار گفت: پرستاران زینب‌گونه در مقابله با بیماری کرونا اقدام کردند و ما نیز باید قدردان زحمات این قشر زحمتکش باشیم.

وی به راه‌اندازی صندوق امام زمان (عج) در نیر اشاره کرد و افزود: برای کمک به نیازمندان و بیماران سرطانی، محرومیت‌زدایی و برگزاری جشن نیمه‌شعبان تلاش خواهد شد.

شهرستان نیر با آثار فراوان باستانی و تاریخی در ۳۰ کیلومتری جنوب اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی اردبیل ، سراب واقع شده است.

پل تاریخی قرمز (قرمیزی کورپی) بر روی رودخانه آغلاغان یا نیرچائی مربوط به دوره صفوی در بافت مرکزی شهر ، بقعه کورائیم در روستای کورائیم متعلق به قرن هفتم هجری ، کاروانسرای شاه عباسی یا رباط سنگی در کنار جاده قدیم نیر - سراب ، دهکده های صخره ای اباذر و گلستان با فضاهای معماری خاص ، غار فرهاد یا فرهاد کهلی و آیی قالاسی از جمله آثار تاریخی شهرستان نیر است.

برچسب‌ها جلسه شورای اداری استان اردبیل اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جلسه شورای اداری استان اردبیل اردبیل جلسه شورای اداری استان اردبیل اردبیل اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۹۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی

سجاد دادفر با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری فراوان کرمانشاه، گفت : کرمانشاه استانی سرشار از ظرفیت‌های گردشگری در حوزه‌های مختلف طبیعت گردی، روستاگردی، فرهنگی، تاریخی، دفاع مقدس و مذهبی است. 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه تاکید کرد: با وجود اینکه ظرفیت‌های گردشگری کرمانشاه در حوزه گردشگری بسیار زیاد است، اما متاسفانه تاکنون رشته گردشگری در کرمانشاه راه اندازی نشده است. 

وی به توجهی که در سال‌های اخیر به مقوله گردشگری در کرمانشاه شده اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه استاندار کرمانشاه، گردشگری را به عنوان اولویت توسعه استان معرفی کرده و از طرفی در سطح کلان کشوری نیز نوع نگاه از اقتصاد نفتی به سمت شاخص‌های دیگر تغییر یافته، ما نیز در دانشگاه رویکرد توجه به گردشگری را در دستور کار قرار داده ایم. 

دادفر از آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی خبرداد و افزود: پروسه اخذ مجوز راه اندازی این رشته از وزارت علوم را آغاز کرده ایم و امیدواریم با پیگیری و حمایت مسئولین استانی در ماه‌های آینده آن را به سرانجام برسانیم. 

وی تاکید کرد: در کنار اقداماتی که برای اخذ مجوز راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی آغاز شده، فراهم کردن زیرساخت‌های لازم همچون جذب اساتید این رشته در دستورکار قرار گرفته است. 

وی افزود: باتوجه به اینکه در این استان حدود ۴۲۰۰ اثر تاریخی از ادوار مختلف وجود دارد و این استان را به یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور در حوزه آثار تاریخی تبدیل کرده، طی سال‌های گذشته رشته باستان شناسی در دانشگاه رازی ایجاد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • مناطق گردشگری شهر بهبهان + فیلم
  • قنات تاریخی بهریار دلیجان گلریزان شد
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد