Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@04:07:15 GMT

حمایت از حوزه پژوهشی بیش‌تر شود

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۵۹۱۹۸

حمایت از حوزه پژوهشی بیش‌تر شود

ایسنا/همدان پژوهشگر برگزیده گروه علوم پایه دانشگاه بوعلی سینا در سال۹۹ گفت: پژوهشگران با وجود کمبود امکانات در سطح بالایی فعالیت می‌کنند بنابراین بایدحمایت‌ از حوزه پژوهش توسط وزارت علوم و دانشگاه‌ها بیشتر شود.

دکتر بابک ژاله در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که حیطه فعالیت من پژوهش‌های بین رشته‌ای لیزر و نانو است، اظهار کرد: بنده در حوزه ساخت نانوژنراتورها، نانو کاتالیست‌ها و هرچیزی که بشود با استفاده از لیزر به صورت نانوذره تولید کرد، فعالیت می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مهم‌ترین فعالیت‌های پژوهشی من در حیطه نانو تولید و ذخیره‌سازی هیدروژن،پیزوالکتریک‌ها و بخش دیگری از فعالیت‌های مهم من که با استفاده از لیزر و نانو انجام می‌دهم در حیطه ساخت نانو کامپوزیت‌ها برای تخریب آلاینده‌ها و مواد سمی است. 

ژاله در رابطه با معیارهای انتخاب پژوهشگران برتر سال، توضیح داد: فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی پژوهشگران مانند تألیف کتاب یا مقاله، حضور در کنفرانس و یا ارائه و انجام یک طرح تحقیقاتی در سال امتیاز دهی می‌شود و از بین افراد واجد شرایط یک تعدادی بر اساس آئین نامه‌ها به عنوان پژوهشگر برتر سال انتخاب می‌شوند.

 عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا با بیان این که سخت‌کوشی مهم‌ترین ویژگی یک پژوهشگر است،اظهار کرد: دانشجویان برای این که بتوانند یک پژوهشگر موفق شوند باید سخت‌کوش و پیگیر باشند، از خدا کمک بخواهند و ارتباط خوبی در همکاری با اساتید داشته باشند زیرا یک استاد خوب، می‌تواند در رشد و پیشرفت دانشجو به آن کمک کند.

وی با بیان این که حمایت‌ها باید از حوزه پژوهش بیشتر شود، مطرح کرد: یک استاد دانشگاه، حقوق خود را دریافت می‌کند اما جا دارد سیستمی وجود داشته باشد تا به دانشجویانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند کمک‌ مالی شود تا با خیال راحت کار خود را انجام دهند.

این استاد تمام گروه فیزیک دانشگاه بوعلی‌سینا افزود: پروژه‌های تحقیقاتی نتیجه صددرصدی ندارد و به نتیجه مثبت رسیدن یک پروژه مستلزم زمان است بنابراین اگر محقق حمایت شود می‌تواند با آرامش کار خود را انجام دهد تا زودتر به نتیجه برسد.

 ژاله در رابطه با وضعیت پژوهش در ایران، بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد افرادی هستند که با وجود کمبود امکانات در سطح بالایی فعالیت می‌کنند بنابراین در صورت حمایت، وضعیت پژوهشی خیلی بهتر می‌شود.

وی با بیان این که مشکلاتی در حوزه پژوهش وجود دارد، گفت: حمایت‌ها باید از جانب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه‌ها و صنعت از حوزه پژوهشی بیشتر شود.

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: ۱۶ سال پیش که من به دانشگاه بوعلی‌سینا آمدم، آزمایشگاهی وجود نداشت تا بتوانیم فعالیت خود را انجام دهیم و دانشگاه فقط یک فضا در اختیار ما قرار داد اما در این سال‌ها به صورت تدریجی از گرنت پژوهشی که از دانشگاه دریافت کردیم توانستیم آزمایشگاه را تجهیز کنیم تا بتوانیم نیازهای اولیه برای آزمایشات دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی را فراهم کنیم.
  
ژاله در پایان یادآوری کرد: مهم‌ترین امر در حوزه پژوهش، حمایت از دانشجو و انگیزه دادن به آنهاست تا این افراد نیز تلاش کنند و بتوانند رزومه خوبی برای مراحل آتی زندگی تحصیلی و شغلی خود داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی استانی علمی دانشگاهی هفته پژوهش پژوهشگر دانشگاه بوعلی سینا حوزه پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۹۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم

حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره نقش نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه بر تحقق شعار سال رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: در سال‌های اخیر، سازمان اوقاف و امور خیریه برای عمل به فرامین مقام معظم رهبری در حوزه تولید اقدام به حمایت از مولدسازی صنعتی از قبیل شرکت‌های دانش بنیان، فعالیت‌های علمی و پژوهشی در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، دانش بنیان، هسته‌ای و ... کرده است.

مجیدی‌مهر ادامه داد: از آنجایی که سازمان اوقاف مبتنی بر نیات واقفین اجرای نیت می‌کند، این امکان وجود دارد که بر موضوعات مختلف از قبیل آبزی‌پروری، توجه به اقتصاد دریا پایه، دامپروری و ... ورود کند. وقتی ما به انتهای پروژه‌های تحقیقاتی می‌رسیم، نتایج عینی آن را در میدان بهتر می‌بینیم، که منجر به افزایش بهره‌وری موقوفات شده است. وقتی بهره‌وری از موقوفات افزایش یابد، درآمد‌ها هم زیاد می‌شود و نیات بهتر اجرایی می‌شوند. سازمان اوقاف به همان نسبت که در حوزه‌های تولید فعالیت دارد، در حوزه‌های فرهنگی و نشر معارف و قرآن اهل بیت (ع) فعالیت می‌کند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گفته رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان اوقاف علاوه‌بر تحقق فرامین مقام معظم رهبری برای تحقق بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم قدم برمی‌دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • چالش‌ها و فرصتهای اکوسیستم استارتاپی در سال ۱۴۰۳