Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-28@20:12:44 GMT

جشنواره فیلم برلین ۲۰۲۱ مجازی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۵۹۹۰۸

جشنواره فیلم برلین ۲۰۲۱ مجازی شد

برلیناله که امید داشت بتواند در سال ۲۰۲۱ به صورت حضوری برگزار شود به دنبال قرنطینه جدید شهر برلین برای شیوع کرونا، با تغییرات اساسی در جشنواره روبه رو شده است.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، به نقل از هالیوود ریپورتر، انتظار می‌رود جشنواره فیلم برلین همین روزها اعلام کند که دوره ۷۱ خود را عقب می‌اندازد و به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ از پیش اعلام شده برای برلیناله ۲۰۲۱ از ۱۱ تا ۲۱ فوریه (۲۳ بهمن تا ۳ اسفند) است.

افزایش نرخ ابتلا به کووید ۱۹ در هفته‌های اخیر موجب شده این حدس و گمان ایجاد شود که برلین مجبور می‌شود تاریخش را به تعویق بیندازد و در عین حال این دوره را مجازی برگزار کند.

از روز چهارشنبه (دیروز) آلمان به یک قرنطینه کامل فرو رفت و همه مدرسه‌ها و مغازه‌های غیرضروری تعطیل شدند.

منابع نزدیک به مسئولان جشنواره می‌گویند این جشنواره دو هفته به تعویق می‌افتد و اوایل مارس به صورت آنلاین برگزار می‌شود. بازار فیلم اروپا نیز که به صورت موازی برلیناله پیش می‌رود انتظار می‌رود همین روند را دنبال کند.

بازار فیلم اروپا پیشتر اعلام کرده بود به صورت آنلاین برگزار می‌شود ولی امیدوار است بتواند به نوعی حضور فیزیکی نیز داشته باشد و برخی از برنامه‌ها را به صورت فیزیکی برگزار کند. این امید اکنون بعید به نظر می‌رسد.

گفته شده برلین قصد دارد الگوی جشنواره کن ۳ روزه امسال را که در ماه اکتبر برگزار شد دنبال کند و به جای جشنواره عادی، بخش اصلی رقابتی را به صورت آنلاین برگزار کند و یک جشنواره کوچک نیز برای نمایش فیلم‌های برتر در تابستان شکل دهد.

از این احتمال که جشنواره به ماه آوریل منتقل شود و به صورت فیزیکی برگزار شود هم صحبت می‌شود اما همه اینها به عدم اطمینان درمورد روند ابتلا به ویروس کرونا بستگی دارد و معلوم نیست قرنطینه جدید آلمان در کنترل بیماری تا چه حد موفق ظاهر شود و به همین دولت که تامین کننده بخش مهمی از هزینه‌های جشنواره است با این تصمیم موافق نیست.

در هر حال آوریل برای شرکت‌کنندگان بین‌المللی نیز مناسب نیست و هنوز همه در حال دست و پنجه نرم کردن با کرونا هستند و همه اینها موجب می‌شود تا هفتادو یکمین دوره برلیناله بیش از هر چیز یک رویداد اروپایی باشد. در عین حال عقب‌تر انداختن جشنواره نیز می‌تواند با جشنواره فیلم کن که باید به صورت عادی در ماه می (اردیبهشت) برگزار شود، تداخل پیدا کند. اما کن نیز در صورت نامساعد باقی ماندن اوضاع به اواخر ژوئن یا اوایل جولای منتقل می‌شود.

در هر حال صنعت فیلم ترجیح می‌دهد بتواند در سه ماه اول سال جدید و در اواسط بهار یا اوایل تابستان و در حد فاصل بین بازار فیلم آمریکا در نوامبر و بازار کن چه به صورت مجازی چه غیر آن، تحرکاتی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فرهنگی جشنواره برلین فیلم صورت آنلاین برگزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۹۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان، گفت: سومین جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی، آبان‌ماه به میزبانی استان کرمان برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سعید شاهرخی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان،در هم اندیشی با جمعی از اصحاب رسانه کرمان  گفت: سومین جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی، نیمه دوم آبان‌ماه به میزبانی استان کرمان برگزار خواهد شد.

او افزود: دوره اول این جشنواره در یزد و دور دوم آن به میزبانی قزوین طی سنوات قبل برگزار شده و سومین دوره آن در رقابت نهایی بین کرمان و شیراز شکل گرفت که سرانجام با ارزیابی شاخص‌ها، کرمان به عنوان میزبان این جشنواره با نقش آفرینی مسئولین استان و بخش خصوصی کرمان انتخاب شد.

وی با اشاره به وجود ١٠ اثر ثبت جهانی در استان کرمان و سابقه تاریخی و میراث غنی این استان تاکید کرد: این جشنواره می‌تواند تاثیر مهمی در معرفی آثار تاریخی و گردشگری استان کرمان از طریق تولید محتوا‌های چند رسانه‌ای داشته باشد.

شاهرخی اظهار داشت: فراخوان این جشنواره بزودی منتشر می‌شود و ٧٠ درصد تولید محتوا‌ها باید در محور‌های جشنواره ، مربوط به کرمان باشد.

او تشکیل شورای توسعه گردشگری استان کرمان را اتفاقی مهم ارزیابی کرد و گفت: دبیرخانه رویداد کرمان ١٤٠٤ نیز در اتاق بازرگانی کرمان تشکیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان نقش رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها را در معرفی آثار تاریخی و غنای فرهنگی کرمان بسیار مهم ارزیابی نمود و بر افزایش تعامل با رسانه‌ها تاکید کرد.

شاهرخی برگزاری همایش بین المللی راه ابریشم با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور، برگزاری کنگره ملی تاریخ ملی شهرسازی ایران، برپایی سمینار باستان شناسان ایران در جیرفت، برگزاری اختتامییه همایش ملی کتیبه سرباز و نیز رویداد ملی آیین ناملموس چوگان را از دیگر رویداد‌های مهم حوزه میراث فرهنگی استان در سال جدید اعلام کرد.

وی افزود: هفته میراث فرهنگی از ٢٩ اردیبهشت تا ٣ خرداد ماه برگزار و طی آن اشیای تاریخی کرمان که در موزه ملی ایران قرار دارند به موزه‌های کرمان از جمله باغ موزه هرندی منتقل و در معرض بازدید مردم قرار خواهند گرفت.

دیگر خبرها

  • لواندوفسکی: توپ طلای 2021 حق مسی بود؛ بلینگام و ام باپه بهترین بازیکنان دنیا هستند
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • فیلم/ یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • واکنش باخ به دوپینگ شناگران چینی
  • برگزاری مسابقات اسب دوانی شمال غرب کشور در سلماس
  • میزبانی نمایشگاه و جشنواره سلامت از شهروندان
  • گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس+عکس
  • گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس