Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست بررسی طرح‌های عمرانی استان بوشهر با تاکید بر بهره جستن مدیران از ظرفیت اعتباری ملی برای تسریع در تکمیل پروژه‌های عمرانی بیان کرد: ۸۰ درصد اعتبارات عمرانی در اختیار وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها در مرکز کشور قرار دارد که لازم است مدیران دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت این منابع بیشتر استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از تامین بخشی از اعتبارات سد دالکی خبر داد و عنوان کرد: برای تامین اعتبار طرح سد دالکی با پیگیری‌های انجام شده از وزیر نیرو قول تامین ۱۶۰ میلیارد تومان گرفته شد که با تخصیص آن نقش مهمی در تسریع این طرح اثرگذار در تحقق مطالبات مهم کشاورزان و توسعه شهرستان دشتستان دارد.

استاندار بوشهر با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۰ و ارائه اصلاح ساختار آن افزود: ادبیات اصلاح ساختار بودجه سال آینده نادیده گرفتن جایگاه برخی استان‌ها از جمله بوشهر در تامین درآمد و تولید ناخالص ملی است.

گراوند با بیان این‌که در اصلاح ساختار بودجه، جایگاه استان بوشهر در حوزه اعتبارات از دوم به رتبه آخر تنزل پیدا می‌کند ادامه داد: در این راستا مدیران دستگاه‌های اجرایی نباید سکوت کنند و پیگیری‌های لازم آن ‌را را مورد توجه قرار دهند.

او با اشاره به این‌که استان بوشهر بالاترین درآمد برای کشور دارد گفت: در اصلاح ساختار بودجه ۱۸ استان به ویژه استان‌های مرزی از جمله بوشهر اعتبارات آن‌ها به شدت کاهش می‌یابد و نیازمند کمک و توجه ویژه به این استان‌ها است.

استاندار بوشهر تصویب اصلاح ساختار بودجه را سبب آسیب جدی به اعتبارات استان بوشهر دانست و تاکید کرد: با قدردانی از پیگیری نمایندگان استان بوشهر در مجلس، با ادبیات به کار رفته در شاخص‌های تعیین شده اصلاح ساختار بودجه، بیشتر استان‌ها از نظر بودجه‌ای آسیب می‌بینند.

بیشتر بخوانید

بودجه بوشهر شایسته استانی که این همه درآمد دارد، نیست

گراوند، تصویب اصلاح ساختار لایحه بودجه را تیرخلاص به اعتبارات استان بوشهر دانست و بیان کرد: در این راستا ۱۳ استان که برخوردار هستند به صورت ویژه از نظر منابع مالی تقویت می‌شوند و استان‌های تاثیرگذار بیش از حد مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند.

او با بیان اینکه در اصلاح ساختار لایحه بودجه ۱۴۰۰ افزون بر ۵۵ درصد اعتبارات استان بوشهر کاهش می‌یابد به نقش استان بوشهر در توسعه و درآمد ناخالص ملی کشور پرداخت و عنوان کرد: در اصلاح ساختار بودجه استانی که بالاترین نقش در تامین درآمد و پیشرفت کشور دارد در منابع اعتباری جز استان‌های آخر قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر با تاکید از خدمات شهرداران و اجرای پروژه‌ها عمران شهری بیان کرد: تامین قیر طرح‌های عمران شهری و روستایی باید مورد توجه و پیگیری قرار بگیرد.

گراوند با تاکید بر تسریع تکمیل و افتتاح طرح‌های بیمارستان هسته‌ای بوشهر و فاضلاب بافت تاریخی گفت: این طرح‌ها باید هر چه زودتر تکمیل، تجهیز و افتتاح شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استان بوشهر لایحه بودجه ساختار بودجه بیمارستان هسته ای اعتبارات استان بوشهر اصلاح ساختار بودجه اصلاح ساختار استاندار بوشهر استان ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۱۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، اکبر پورات در نشست با معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران که با حضور مدیر عامل و کارکنان پتروشیمی بوشهر در عسلویه برگزار شد اظهار داشت: اقدامات فرهنگی و خدمات رسانی پتروشیمی بوشهر در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، ارزشمند بوده و امروز هم تعداد ۸۸۸ بسته معیشتی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تدارک دیده اند که امیدواریم این اقدامات تداوم یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: ارتباط و تعامل خوبی توسط مجموعه استان بوشهر با حوزه‌های مرتبط وزارت نفت برقرار است که قطعا این سیاست گذاری‌های وزارت نفت می‌تواند در عمق بخشی به این تعاملات اثرگذار باشد.

پورات عنوان کرد: تاکنون اقدامات مناسبی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی صورت گرفته ولی مطالبه استان بیش از این مقدار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در بخش فرهنگی نیاز استان بیش از آن چیزی است که تاکنون محقق شده و در کنار آن تسریع در پرداخت‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

پورات خاطرنشان کرد: تعهدات وزارت نفت در بخش بهداشت و درمان و اقدامات آنان در سطح استان بوشهر نیازمند توجه اساسی و بازنگری جدی است و باید با تلاش و پیگیری ویژه در جهت ایجاد زیرساخت‌های نوین در حوزه بهداشت و درمان و ساخت مراکز درمانی وزارت نفت در استان بوشهر نقش به سزایی ایفاء کند.

وی تاکید کرد: در حوزه اشتغال نیز با توجه به پیگیری‌های مستمر کمیته جذب ۵۰ درصدی نیرو‌های بومی و تاکید رئیس جمهور بر تحقق این موضوع و تلاش‌های استاندار بوشهر، این مصوبه تاکنون محقق نشده است که وزارت نفت باید در این رابطه به تعهدات خود عمل کند.

پورات در پایان با بیان اینکه اقدامات و عملکرد پتروشیمی بوشهر قابل تقدیر است، اذعان کرد: در حال حاضر در این پتروشیمی ۷ هزار نفر مشغول به کار هستند و جایگاه پتروشیمی بوشهر در اشتغال، توسعه منطقه، ارزش آفرینی اقتصاد و اقتصاد ملی بسیار ارزشمند است که امیدواریم در ادامه در بحث مسئولیت‌های اجتماعی و اشتغال نیرو‌های بومی این روند توسعه و تداوم داشته باشد.

دیگر خبرها

  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • فرهنگ و هنر در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در بخش فرهنگ و هنر
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی چالوس تصویب شد
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟
  • اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟+ جدول
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری