Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه در دومین سفر خارجی خود امروز (پنج‌شنبه) وارد مسکو، پایتخت روسیه شد و با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

او در نشست مشترک هیئت سوری و روسی بر عمق روابط راهبردی میان دو کشور تاکید کرد و برداشتن گام در راستای تقویت روابطی که به نفع دولت‌ها و مردم است را ضروری عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیصل مقداد گفت: هدف از سفر به روسیه اجرای دستورالعمل‌های رؤسای جمهور دو کشور است و از ولادیمیر پوتین برای ایستادگی در کنار سوریه طی جنگ با تروریسم و مقابله با قلدری غرب و زیرپا گذاشته شدن قوانین بین‌المللی تشکر می‌کنیم.

او افزود: کشور‌های غربی تحریم‌های اقتصادی ظالمانه‌ای را علیه سایر کشور‌ها اعمال می‌کنند و در مقابل ملت‌ها را به خدمت کردن در راستای دستورالعمل سیاسی آنان ترغیب می‌کنند.

وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که با همتای روسی خود بر سر تقویت همکاری‌های اقتصادی که کمک به رفع پیامد‌های تحریم‌های غیرقانونی غرب باشد، توافق کردند.

او گفت: همکاری‌ها میان دو کشور در عرصه‌های مختلف شاهد تحولات و پیشرفت بیشتری طی روز‌ها و هفته‌های آینده خواهد بود. دو کشور در کنار یکدیگر با تروریسم که تهدیدی برای تمام بشریت بود مبارزه کردند.

مقداد نپذیرفتن مشارکت کشور‌های غربی در بازسازی سوریه را حمایت آشکار آنان از تروریسم عنوان کرد و افزود: آنچه فعالیت کمیته مشترک قانون اساسی سوریه را تهدید می‌کند، مداخله کشور‌های غربی است و دولت کنونی آمریکا به دنبال بی ثباتی جهانی به ویژه به وسیله خروج از پیمان‌های بین المللی است و تصمیم دونالد ترامپ در خصوص قدس و جولان اشغالی بی ارزش و ناقض قوانین و قطعنامه‌های بین المللی است.

او گفت: سکوت ده ساله ما در مقابل مداخلات خارجی همزمان با مبارزه با تروریسم، کشور‌های غربی را دچار جنون کرده است. آمریکا با تهدید به اجازه بازسازی ندادن به سوریه از تروریست‌ها حمایت کرد و به دنبال تخریب و ویرانی هرچه بیشتر سوریه است. آن‌ها با فرستادن تروریسم به کشور ما به دنبال براندازی بودند، اما واقعیت به گونه‌ای دیگر رقم خورد.

سرگئی لاوروف نیز در کنفراس خبری مشترک پس از نشست گفت: بر حفظ حاکمیت، وحدت و استقلال سوریه و همچنین حق مردم آن در تعیین آینده خود تاکید می‌کنیم.

او افزود: برخی کشور‌ها در مسیر حل بحران سوریه کارشکنی می‌کنند و تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور وضع می‌کنند که ناقض قطعنامه‌های سازمان ملل است. اوضاع منطقه درباره سوریه پیچیده شده است و عامل خارجی در این بحران تاثیر گذاشته است. ما حضور نیرو‌های بیگانه به صورت غیرقانونی در این کشور را محکوم می‌کنیم.

در این دیدار درباره مسائل مشترک، منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر شد و دو طرف بر تقویت همکاری‌ها در تمامی عرصه‌ها تاکید کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات سوریه سرگئی لاوروف فیصل مقداد کشور های غربی بین المللی کشور ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۳۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گزارش داد که فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه با عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر خارجه بحرین در ساختمان وزارت خارجه دمشق دیدار کرد.

خبرگزاری آرتی نیز گزارش داد در پایان ماه مارس گذشته، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دعوت رسمی از حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین برای شرکت در نشست آتی سران کشور‌های عربی دریافت کرد.

اجلاس سران کشور‌های عربی قرار است ۱۶ می در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.

سال گذشته، اسد برای اولین بار پس از ۱۲ سال دوری و توقف عضویت دمشق در اتحادیه عرب در نشست سران این اتحادیه عرب در جده عربستان شرکت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • روسیه واشنگتن را به کاهش سطح روابط تهدید کرد