Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام معتمدی به ویژگی های مسجد طراز اسلامی اشاره کرد و گفت: این مسجد دارای کارکردهای اجتماعی، آموزشی، نظامی، سیاسی، حقوقی، قضاوت، محل ملاقات و امضای معاهده ها است و در حال حاضر هم باید همچون دوران رسول اسلام، مساجد به کارکرد واقعی خود برگردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فریدونشهر، حجت الاسلام و المسلمین «رمضانعلی معتمدی» در شورای فرهنگ عمومی شهرستان فریدونشهر با یادآوری اینکه مردم رکن اصلی یک جامعه هستند، گفت: حکومت علوی یعنی حکومتی که برای مردم باشد و به آنها در محدوده تعریف شده خدمت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تعالی بخشی، رشد و اعتلای اخلاق جامعه، سیاست گذاری فرهنگی در سطح کشور، هدایت و حمایت از فرهنگ در سطح جامعه و برنامه ریزی برای آن را از وظایف اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد.

وی شورای فرهنگ عمومی را یک نقش محوری برای ادارات ارشاد و فرهنگ اسلامی ذکر کرد و افزود: رصد و پایش مولفه های فرهنگی در شهرستان با شاخص های فرهنگ عمومی، برنامه ریزی برای ارتقاء فرهنگ عمومی، شناخت آسیب ها و تهدیدها در حوزه فرهنگ عمومی و چشم انداز مشخص فرهنگ عمومی شهرستان از وظایف شورای فرهنگ عمومی هر شهرستان است.

حجت الاسلام معتمدی همگرایی در میان دستگاه ها را سبب پیدایش ظرفیت های جدید با هدف تعمیق و ترویج کارهای فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: شهرستان های مختلف فرهنگ ها و قومیت های متفاوتی دارند و رصد فرهنگی برای شهرستانی مانند فریدونشهر باید برای مردم و گردشگران صورت گیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان ایجاد ۹کارگروه مشخص در ذیل شورای فرهنگ عمومی را یک نگاه جدید بر این شورا دانست و بیان کرد: سند ۵ ساله چشم انداز استان با سه ویژگی زیر ساختی، نرم افزاری و توسعه ای در حال تدوین است.

وی از بی استفاده ماندن برخی ساختمان هایی دولتی یا خیرساز در سطح استان انتقاد کرد و آن را یک خسارت برشمرد و تشریح کرد: همه زیر ساخت ها برای همه مردم و همه دستگاه است و نگاه جزیره ای باید روزی تمام شود و تعامل و در یک راستا عمل کردن دستگاه ها می تواند در این امر کمک کند.

 

حجت الاسلام معتمدی به ویژگی های مسجد طراز اسلامی اشاره کرد و گفت: این مسجد دارای کارکردهای اجتماعی، آموزشی، نظامی، سیاسی، حقوقی، قضاوت و محل ملاقات و امضای معاهده ها است و در حال حاضر هم باید همچون دوران رسول گرمی اسلام، مساجد به کارکرد واقعی خود برگردند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بنیان گذار نخستین سازمان مردم نهاد پس از انقلاب اسلامی را امام خمینی (ره) با تاسیس نهاد مردمی بسیج بیان کرد و افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید مردمی باشند و بدون توجه به بودجه دولتی فعال باشند و اثرگذاری مجموعه های مردمی زمانی مشخص می شود که مردم تعطیل شدن آن را حس کنند و برای بازگشایی و فعالیت آن تلاش نمایند.

وی با بیان اینکه آموزش در راس کارها باید قرار گیرد، تاکید کرد: زیرساخت همه توسعه ها، توسعه فرهنگی و آموزشی است.

حجت الاسلام معتمدی، طرح محله محور غربالگری شهید سلیمانی را یک طرح تقویت کننده کارکرد مساجد عنوان کرد./

پایان پیام/563

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان شورای فرهنگی عمومی فریدونشهر مسجد طراز اسلامی حجت الاسلام معتمدی شورای فرهنگ عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۴۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خورشیدی پیش از ظهر یکشنبه در همایش گرامیداشت روز ملی شوراها اظهار کرد: روز نهم اردیبهشت روز ملی شوراهای اسلامی نامگذاری شده و باید این روز مهم را گرامیداشت.

وی افزود: در آیات و روایات متعددی به اهمیت مشورت پرداخته شده است و لازم است در تمامی مسائل این مشورت صورت بگیرید و در واقع این مهم یکی از محاسن حکومت اسلامی است.

حجت‌الاسلام خورشیدی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های بخش روستایی باید شناسایی و تقویت شوند، گفت: دهیاران باید با شناسایی ظرفیت‌های روستاها در راه توسعه بخش روستایی تلاش کنند.

وی اضافه کرد: همه ما اذعان داریم نظام اسلامی خدمات شایسته‌ای در سطح شهر و روستا انجام داده است اما هنوز مشکلاتی در حوزه‌های مختلف وجود دارد و لازم است شوراها و دهیاران در راستای رفع آن تلاش کنند.

امام جمعه بیجار بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی تاکید کرد و گفت: باید ظرفیت‌های روستا و بخش‌ها را شناسایی کنیم تا روستاها خودکفا شوند.

کد خبر 6090738

دیگر خبرها

  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری