Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، عباسی که سال ۲۰۱۸ با «مرز» در بخش نوعی نگاه جشنواره کن درخشید و جایزه برد، این بار سراغ یک نمایشنامه تاریخی رفته و قرار است آن را با بازی نومی راپاس، ستاره ۴۰ ساله سوئدی بسازد. در واقع، این بازیگر سرشناس در «هملت» سینماگر ایرانی-سوئدی-دانمارکی نقش اصلی را بازی می‌کند و نکته جالب اینکه قرار است قهرمان داستان این بار یک زن باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی ۳۹ ساله که در ۲۰۱۶ با نخستین فیلم خود «شلی» در گونه وحشت در بخش پانورامای جشنواره ۶۶ برلین حضور داشت، درباره ساختن نسخه متفاوت «هملت» گفت: «شکسپیر داستان هملت را از ما ربود و حالا نوبت ماست که آن را بازپس بگیریم و نسخه‌ای دیوانه‌وار و خونبار بسازیم. بیاید هملت را دوباره بزرگی ببحشیم.» گفته می‌شود کار فیلمبرداری این پروژه سینمایی از پاییز ۲۰۲۱ آغاز می‌شود.

راپاس که از ۱۹۸۸ در سینمای سوئد فعال است، حدود یک دهه پیش در ۲۰۰۹ با بازی در فیلم تحسین‌شده و موفق «دختری با خالکوبی اژدها» نام خود را سر زبان‌ها انداخت. «دختری که با آتش بازی کرد» و «دختری که به لانه زنبور لگد زد» هم دو فیلم دیگر کارنامه این بازیگر سوئدی در همان سال با نقش لیسبت سالاندر بود. از دیگر آثار موفق راپاس در سال‌های اخیر می‌توان به «پرومته» و «بیگانه: کاوننت» اشاره کرد.

عباسی که با «مرز» در جشنواره کن و چند رویداد مهم دیگر درخشیده بود، نماینده سوئد در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان اسکار نود و یکم شد اما نتوانست به فهرست پنج نامزد نهایی راه یابد. هر چند همان سال در بخش اسکار بهترین چهره‌پردازی و آرایش مو نامزد دریافت جایزه شد.

کد خبر 573589 برچسب‌ها سینمای جهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینمای جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۸۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سایه برج ها از سر باغ گیاه شناسی کوتاه می شود

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی عباسی در خصوص وضعیت ساخت و سازهای صورت گرفته در اطراف باغ گیاه‌شناسی گفت: باید تدبیری اندیشیده شود تا آسیبی به باغ وارد نشود. البته این وضعیت به این معنا نیست که تعاونی‌ها واحدهای آپارتمانی خود را نسازند؛ بلکه تعاونی‌ها می‌توانند واحدها را براساس تعهدات خود و مطابق با پروانه صادره انجام بدهند.

او ادامه داد: زمین در آن محدوده زیاد است؛ هم تعاونی زمین زیادی در اختیار دارد و هم دستگاه‌های دیگر زمین دارند و باید ساخت و ساز در جانمایی درست صورت بگیرد. اینکه در مجاورت باغ گیاه شناسی ساخت و ساز انجام شود، خلاف قانون است و امکان پذیر نیست.

عباسی به این موضوع هم اشاره کرد که قرار بر این شده تا برای ساخت و سازهایی که از این به بعد صورت می گیرد، محدودیت ارتفاع لحاظ شود و بیش از چهار یا پنج طبقه مجوز ساخت صادر نشود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: دستگاه‌ها با یکدیگر توافق کردند که اگر در زمین‌های تعاونی قابلیت جانمایی باقی مانده پروژه نباشد، در زمین‌های مجاور ساخت و ساز صورت بگیرد.

کد خبر 847359 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها منطقه ۲۲ برج گیاه‌ شناسی دریاچه چیتگر

دیگر خبرها

  • گل سعید احمد عباسی به تایلند در جام ملت های فوتسال آسیا (تایلند 0-2 ایران)
  • کنایه شاهکار طنز پرداز مشهور به دولت آمریکا | عکس
  • برای کار التماس نمی‌‌کنم
  • اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم
  • (ویدیو) شاهکار خطرناک و باورنکردنی یک هم‌وطن در تونل
  • (تصاویر) شاهکار طراح ایرانی در نمایشگاه خودرو پکن
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • سایه برج ها از سر باغ گیاه شناسی کوتاه می شود
  • شاهکار مدافعان پرسپولیس در چهار گل خورده!
  • شاهکار حسینی با تعویض‌ها مقابل پرسپولیس