Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله محمدرضا ناصری عصر شنبه در دیدار با برگزارکنندگان نخستین جشنواره استانی هنر دانش قرآنی افزود: هر ملتی که از مسیر قرآن دور شود عقب خواهد ماند و پیشرفت های مادی منهای معنویت جز خسران برای بشریت حاصلی ندارد. 

وی با بیان اینکه یکی از وظایف شرعی و الهی هر مسلمانی ترویج فرهنگ قرآنی و اهل بیت(ع) است، اظهار داشت: در ارتباط با قران و سرمشق قراردادن آن در دوران طاغوت عقب ماندیم چرا که در این دوران شاهد بی توجهی و مهجور ماندن قرآن بودیم تا اینکه امام راحل با استعانت به کتاب خدا و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به عنوان مفسران این کتاب، مسیر انقلاب را پیش روی ملت گذارد و انقلاب در پرتو هدایت های قرآن به پیروزی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصری آموزه های قرآن را موجب بیداری مردم و نشان دهنده راه و مسیر حرکت امت مسلمان دانست و گفت: فطرت بشر خدایی بوده و قرآن نیز همین موضوع را به ما متذکر می شود بنابراین اگر در مسیر قرآن حرکت کنیم در حقیقت در مسیر فطرت خویش حرکت کردیم و یکی از کارهای انبیاء الهی نیز تببین دستورات الهی برای امت ها بوده است.

امام جمعه یزد با تقدیر از مسئولان آموزش و پرورش و برگزار کنندگان این جشنواره خاطر نشان کرد: امیرمومنان در سفارش به فرزند خود امام مجتبی (ع) می فرمایند تو را در ایام کودکی که ذهن تو خالی از دغدغه هاست به بهره مندی و فراگیری قرآن سفارش می کنم چرا که بهترین عمل تعلیم قرآن بوده و راه سعادت به این کتاب الهی ختم می شود.

نخستین جشنواره استانی هنر دانش قرآنی در ۱۴ رشته در چهار محور ادبی، آوایی، هنری و تولید محتوا در حوزه های قرآن، نهج البلاغه و نماز 30 دیماه در استان یزد برگزار می‌شود. 

 این جشنواره ویژه دانش آموزان مقطع دوره اول، دوم ابتدایی و دوره متوسطه اول و دوم است و رشته های این جشنواره ترتیل و تحقیق ، سخنوری و فن بیان در قالب کنفرانس نهج البلاغه ، هم خوانی قران کریم و تواشیح به صورت تک خوانی ، انشای نماز و دل نوشته با خدا، نقاشی و تصویرسازی، فن بیان و مجری گری با حفظ و دکلمه اشعار ولایی و قرانی است. 

 ساخت نماهنگ و فیلم کوتاه، تئاتر با محتوای قرانی به صورت درون خانواده، قصه گویی و نقالی قصص قرآنی، خوشنویسی در قالب کتابت احادیث و قران کریم، حافظ خوانی، صنایع دستی مشبک و معرق و طراحی پوستر را از دیگر رشته های جشنواره یاد شده است. 

برچسب‌ها مدارس یزد قرآن کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس یزد قرآن کریم مدارس یزد قرآن کریم اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۵۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مدیریت دارالقرآن طوبی بوشهر از سه سال پیش به خانم عزت عالی‌حسینی واگذار شد تا کلاس‌های آموزش مفاهیم، روخوانی، روان‌خوانی حفظ و تدبر برای علاقمندان برگزار شود.

خانم عالی حسینی با سابقه ۲۷ ساله تدریس، افتخار خود را خادمی قرآن می‌داند.

این بانوی ۵۳ ساله با آمدنش به دارالقرآن طوبی، فضای آموزش را به گونه‌ای بازسازی کرد تا کودکان با اشتیاق بیشتری در کلاس‌ها شرکت کنند.

او برای کودکان ۵ ساله طرح رویش قرآنی را اجرا کرد که با نماز، اذان، اخلاق، تربیت اسلامی و روان‌خوانی قرآن آشنا شوند و به گفته خودش وقتی به مدرسه می‌روند چند قاری و حافظ قرآنی داشته باشیم.

در دارالقرآن طوبی مادران هم در کنار فرزندان‌شان قرآن می‌خوانند و برخی از آنها حافظ چند جزء هستند.

۳۰ بانوی کم‌سواد هم در کلاس‌های آموزش قرآن شرکت کردند و به تنهایی می‌توانند قرآن را ختم کنند.

خانم عالی حسینی در حوزه‌های داستان نویسی، عکاسی و مقاله نویسی با موضوع حجاب و عفاف ۳۰۰ رتبه کشوری و استانی دارد.

به اعتقاد وی فرقی نمی‌کند در چه موسسه قرآنی و در کجا فعالیت می‌کند، مهم این است که دانش‌آموزانی حافظ و قاری قرآن و مانوس با آیات الهی تربیت شوند.

سالانه حدود ۵۰۰ کودک در دارالقرآن طوبی بوشهر قرآن و مفاهیم آن را فرا می‌گیرند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • طرح پنج شنبه های طلایی سبب دوری دانش آموزان از فضای مجازی می شود
  • آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است