Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:59:34 GMT

حفاظت از باغستان سنتی یک وظیفه فرابخشی است

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۹۸۷۴۴

حفاظت از باغستان سنتی یک وظیفه فرابخشی است

به گزارش یکشنبه شب ایرنا، هدایت الله جمالی پور در نشست شورای باغستان سنتی قزوین با اشاره به از بین رفتن بخش زیادی از این مجموعه در سالیان گذشته، گفت: متاسفانه حفاظت از باغستان قزوین بیشتر در حد حرف و شعار باقی مانده است.

استاندار قزوین گفت: باید منافع مالکان و باغداران این مجموعه نیز حفظ شود تا شاهد تخریب و از بین رفتن باغستان سنتی قزوین نباشیم و انگیزه لازم برای آنها در راستای کمک به حفاظت از این مجموعه ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: شهرداری، ادارات کل میراث فرهنگی و حفاظت محیط زیست و جهاد کشاورزی سه ضلع مهم در حفظ این میراث ارزشمند طبیعی هستند و سایر دستگاه ها نیز باید در این خصوص کمک کنند.

استاندار قزوین اظهار داشت: حفاظت از باغستان سنتی قزوین تنها به وسیله دستگاه های یاد شده محقق نمی شود بلکه باغداران و مردم نیز نقش مهمی در این زمینه ایفا می کنند.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه اقدام که یکپارچگی باغستان سنتی قزوین را برهم بزند و فرصت را برای تغییر کاربری در این مجموعه ایجاد کند، ممنوع است.

جمالی پور از باغستان سنتی قزوین به عنوان یک مرکز زیست محیطی در دل این شهر یاد کرد و افزود: باغستان سنتی ریه های این شهر هستند و از کارکردهای گوناگونی برخوردار هستند و در حوزه جلوگیری از وقوع سیل، تلطیف هوا و پیشگیری از آلودگی هوا موثر بوده و می تواند در حوزه گردشگری نیز به کمک قزوین بیاید.

برچسب‌ها هدایت الله جمالی پور استانداری قزوین باغستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری قزوین باغستان استانداری قزوین باغستان اخبار کنکور باغستان سنتی قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۸۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنتی ۲‌ هزار ساله برای قدردانی از آب + فیلم

مراسم  بیل گردانی از سنت‌های ۲ هزار ساله در منطقه نیم ور محلات برای قدردانی از آب برگزار می‌شود که در این آئین ۷ بیل در دو دسته ۳ تایی و ۴ تایی به یکدیگر بسته شده و توسط پهلوانان به دو دست گرفته شده و دور سر چرخانده می‌شود. این ۷ بیل، نمادی از ۷ آسمان، ۷ جوی آب که در ۷ شبانه روز، دشت نیم‌ور را سیراب می‌کنند و ۷ دانگ زمین کشاورزی منطقه است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • ببینید | سنتی ۲‌ هزار ساله برای قدردانی از آب
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • سنتی ۲‌ هزار ساله برای قدردانی از آب + فیلم
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | فاز دوم فتح-باغستان تا پایان شهریور افتتاح می شود
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • اردوغان: حفاظت از قدس وظیفه ماست/ نام نتانیاهو به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است