Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار قزوین گفت: برای شناسایی راهکارهای حفظ و احیای باغستان سنتی قزوین و تعیین ماموریت‌های دقیق دستگاه‌های متولی در این حوزه کمیته راهبردی حفاظت و احیای باغستان تشکیل می‌شود. - اخبار استانها -

هدایت‌الله جمالی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با بیان اینکه باید در موضوع حفاظت از باغستان و احیای آن به 2 موضوع منافع مالکان و مجاوران باغستان توجه کنیم اظهار داشت: مالکان و مجاوران هستند که در حفظ، نگهداری و یا تخریب نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین خاطر به نقش هر دوی آنها توجه کنیم و اگر این کار را نکنیم، برای حیات باغستان خطر ایجاد کردیم.

وی اضافه کرد: بنابراین با توجه به حقوق مالک و مجاور است که حفاظت از باغستان اتفاق می‌افتد و باید مشارکت آنها در حفظ و احیای باغستان را جلب کنیم.

جمالی‌پور ادامه داد: نخستین کاری که باید انجام دهیم این است که سازمان‌های متولی باغستان از جمله شهرداری قزوین، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان جهاد کشاورزی یک برنامه و نقشه برای حفاظت از باغستان بر مبنای حفظ منافع مالکان و باغداران طراحی کنند.

استاندار قزوین با تاکید بر لزوم هماهنگی و همفکری دستگاه‌های متولی حفظ و احیای باغستان گفت: در همین راستا برای شناسایی راهکارهای حفظ و احیای باغستان سنتی قزوین و تعیین ماموریت‌های دقیق دستگاه‌های متولی در این حوزه کمیته راهبردی حفاظت و احیای باغستان به ریاست معاون عمرانی استاندار و حضور دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری قزوین، سازمان جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری، اداره کل حفاظت محیط زیست و شرکت سهامی آب منطقه‌ای تشکیل می‌شود.

شهردار قزوین: 15 دی‌ماه روز باغستان نامیده می‌شودباغستان قزوین با مدیریت سنتی حفظ نمی‌شود / باغ‌ها باید سودآور شوندواحدهای تبدیلی در کنار باغ‌های سنتی قزوین احداث می‌شود

جمالی‌پور با ذکر پیدا کردن اصول حفاظت از باغستان را از وظایف مهم این کمیته راهبردی دانست و افزود: این کمیته ضمن توجه و پرداختن به این اصول باید این موضوع را بررسی کند که اگر قرار است باغستان حفظ و احیا شود، این کار با چه راهکارها و فرآیندهایی انجام می‌شود؟ بنابراین کمیته راهبردی به مسائلی می‌پردازد در حفاظت از باغستان اثرگذار هستند.

وی ادامه داد: وقتی راهکارها را پیدا کردیم، ماموریت‌ها به طور دقیق تعریف شده و مشخص می‌شود که هر دستگاه چه ماموریتی در حوزه حفاظت و احیای باغستان دارد. البته نباید یادمان برود خود باغداران که صاحبان اصلی باغستان سنتی هستند، ماموریت اصلی در این حوزه را به عهده دارند.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین حفظ و احیای باغستان دستگاه های متولی حفاظت از باغستان کمیته راهبردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۵۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور

رضا پسندیده دبیر زنجیره‌های بنیاد برکت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره براینکه طی هرساله بنیاد برکت از طرح‌های اقتصادی در سراسر کشور حتی از مناطق محروم و کم توسعه یافته بسته‌های حمایتی تخصیص می‌دهد، گفت: از ابتدای سال گذشته (۱۴۰۲)، تمرکز ویژه‌ای در زمینه زنجیره‌های سبز و آبی داشتیم؛ زنجیره سبز مربوط به کشاورزی، صنایع غذایی و صنایع وابسته به این حول محوری است و زنجیره آبی مربوط به صنایع آبزی پروری و صنایع وابسته به آن محسوب می‌شود.

دبیر زنجیره‌های بنیاد برکت در ادامه تاکید کرد: برای هر زنجیره (سبز و آبی) یک کمیته مجزا و تخصصی ایجاد شده که تمام تصمیمات طرح‌های اقتصادی بنیاد برکت به صورت جزئی بررسی و اتخاذ شود و با متولیان هر ارگان مانند جهاد کشاورزی، شرکت شهرک کشاورزی، نظام مهندسی کشوری و افراد فعال این صنعت، مسؤولیت تصمیم‌گیری‌های مهم در این زمینه را عهده دار هستند. همچنین در حوزه زنجیره آبی افراد متولی از ارگان‌های شیلات، اتحادیه آبزیان، شهرک‌های کشاورزی، سازمان تحقیقات شیلات و افراد فعال حوزه آبزی پروری حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: دو سال گذشته در حوزه زنجیره سبز در زمینه خورد و خانگی ۲۲ هزار طرح، کسب و کار متوسط ۹۴ طرح و در زمینه زنجیره آبی ۸ هزار طرح خورد و خانگی و ۴۶ هزار طرح کسب و کار متوسط در سراسر کشور توسط بنیاد برکت تأمین مالی شد؛ همچنین در سال جاری توسعه اشتغال این زنجیره‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

پسندیده در خصوص حمایت بنیاد در زمینه صادرات این طرح‌ها، ادامه داد: علاوه بر صادرات، در زمینه توسعه بازار این طرح‌ها بسته‌های حمایتی در نظر داریم که موجب گسترش بازار و رفع شکاف‌های چالشی کشور شود.

این مسؤول در ادامه هدف اساسی بنیاد برکت را عنوان کرد و گفت: هدف اصلی شناسایی چالش و موانع کشور است که با کشف شکاف‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری مناسب برای مطلوب شدن شرایط در این زمینه خواهد کرد، ناگفته نماند، این بنیاد تنها مسؤولیت تأمین مالی را بر عهده دارد و هیچ‌گونه تصدی‌گری وجود ندارد.

کد خبر 6091387 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • ۱۹ کارگر در استان سمنان جان خود را از دست دادند
  • تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم
  • نبود کمیته‌های حفاظت فنی و بازرسان عامل ازدیاد حوادث کار
  • تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری
  • خواسته‌های بحق جامعه کارگری، تشکیل تشکلات کارگری در واحد‌های تولیدی
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد