Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از روند تخصیص اعتبارات پروژه های عمرانی در کشور، گفت: متأسفانه در شرایط کنونی ساختار قانون و نظام بودجه ریزی کشور به گونه ای است که فرآیند تخصیص اعتبارات در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار دارد و نمایندگان بر اساس قدرت چانه زنی اقدام به تأمین اعتبار پروژه های عمرانی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرف دیگر نمایندگان مجلس از وزیر راه و شهرسازی درباره تأمین اعتبار پروژه های عمرانی و روند اجرای این پروژه ها طرح سوال می کنند و وزیر مربوطه با حضور در مجلس اعلام می کند که تخصیص بودجه در اختیار من نبوده و سازمان برنامه و بودجه باید پاسخگو باشد.

بودجه پروژه های عمرانی باید در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد

وی ادامه داد: به نظر من برای نظارت موثر مجلس بر عملکرد وزارت راه و شهرسازی در اجرای پروژه های عمرانی، اعتبارات سالیانه باید به وزارتخانه داده شود تا وزیر مربوطه پاسخگوی روند اجرای پروژه ها باشد، از این رو امیدوارم این مسئله در لایحه بودجه سال آینده دیده شود.

نگرانی نمایندگان از جبران کسری بودجه ۱۴۰۰ از محل اعتبارات عمرانی توسط دولت

رضایی کوچی گفت: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، حدود ۱۰۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های عمرانی در نظر گرفته شده، حال این نگرانی وجود دارد که دولت بخواهد در سال آینده، کسری بودجه خود را از محل اعتبارات عمرانی جبران کند و عملا پروژه های عمرانی متوقف خواهند شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: همچنین نمایندگان مجلس به دنبال آن هستند که منابع اعتباری جدیدی را در لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای حوزه عمران و پروژه های عمرانی در نظر بگیرند تا حداقل بخشی از پروژه ها در سال آینده اجرایی و تکمیل شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: بودجه کسری بودجه مجلس پروژه های عمرانی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۵۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، به گفته بهمنی ۷۱ هزار مترمربع آسفالت و بهسازی معابر و ۱۷ هزار متر مربع سنگفرش، دیوارچینی و پله گذاری در قالب طرح هادی با اعتباری بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال در روستا‌های بخش مرکزی سروآباد انجام شده است.

وی افزود: ۴۷۳ واحد مسکن مددجویی در سطح روستا‌های شهرستان سروآباد احداث شده است.

رئیس بنیاد مسکن سروآباد اظهار داشت: در سال جاری تسهیلات ساخت مسکن محرومین ۳۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله و کارمزد ۵ ساله پرداخت می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • عقب‌ماندگی‌های اجرای طرح فیبر نوری در استان بوشهر جبران شود
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد
  • اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان