Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون تسهیلات مورد نیاز ۳۵ واحد صنعتی این استان تامین و پرداخت شد.

بر اساس گزارش سازمان صنعت معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری محمدکاظم منزوی با اعلام این خبر، اظهار کرد: برای این تعداد واحد تولیدی صنعتی ‌هزار و ۲۹۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال تسهیلات در قالب سرمایه ثابت و در گردش از محل رونق، بازسازی و نوسازی و بند الف تبصره ۱۸ پرداخت شد که زمینه اشتغال مستقیم ۲۳۲۱ نفر را فراهم آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: این در حالی است که در سال گذشته ۱۵۶ واحد صنعتی چهارمحال و بختیاری برای دریافت ۱۶۸۲ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت به بانک‌های عامل استان معرفی شدند.

منزوی تصریح کرد: از مجموع طرح‌های معرفی شده صنعتی چهارمحال و بختیاری به بانک‌های عامل در سال گذشته تنها ۸۰ طرح موفق به دریافت ۸۳۱ میلیارد و ۶۲۵ میلیون ریال تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه در گردش شدند.

وی با نارضایتی از وضعیت پرداخت تسهیلات در بانک‌های چهارمحال و بختیاری و اختصاص تسهیلات موجود به مشتریان طرف حساب خود در استان، یادآور شد: در سال جهش تولید هنوز موفق به راضی کردن بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات به طرح‌های جدید نشده‌ایم.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بانک‌ها با پرداخت تسهیلات به مشتریان خود، به بهانه رعایت نسبت منابع و مصارف، برای ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان دیگر ریسک نمی‌کنند.
وی گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون اگر تسهیلات دیگری از سوی بانک‌های عامل چهارمحال و بختیاری به واحدهای تولیدی پرداخت شده است، از طریق سامانه سازمان صنعت، معدن و تجارت نبوده و فقط مختص مشتری‌های خود بوده است.

منزوی تصریح کرد: در سال‌جاری تعداد زیادی واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل استان معرفی شدند اما چون مشتری بانک مربوطه نبوده‌اند، نتوانستند تسهیلات را دریافت کنند.

وی افزود: این در حالی است که سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد را برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی می‌کند اما بازهم در پرداخت تسهیلات با مشکل مواجه هستیم.

منزوی تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد بانک‌های عامل رغبتی برای پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت ندارند و تسهیلات مربوط به سرمایه در گردش را هم فقط به مشتریان خود می‌پردازند.

هم‌اکنون بیش از ۹۵۰ واحد تولیدی صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه چهارمحال و بختیاری تسهيلات معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری پرداخت تسهیلات بانک های عامل سرمایه ثابت سازمان صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۵۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری عصر روز شنبه در نشست کمیته تخصصی نهضت ملی مسکن، بر تسریع در پرداخت اقساط تسهیلات پروژه‌ها توسط بانک‌ها تأکید کرد و گفت: تا پایان هفته قرارداد تسهیلات پروژه‌های ۴۸ واحدی امور عشایری ایوان، ۴۰ واحدی شهر دره‌شهر و ۷۲ واحدی شهر سرابله منعقد و پرداخت‌ها انجام شود.

وی افزود: در این جلسه برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی برای ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد در سطح استان انجام گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام خاطرنشان کرد: با توجه به تأمین زمین در شهرهای هلیلان، دره شهر، آبدانان و بدره، به اداره کل راه و شهرسازی تاکید شد که در خصوص تسریع در طراحی‌ها و واگذاری به کارگزار اقدام کند.

هژبری اضافه کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی مناسب تعدادی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن و آمادگی واگذاری به مردم، ضروری است متقاضیان نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام کنند تا در مهلت مقرر واحدها تکمیل و تحویل آنان شود.

کد خبر 6090489

دیگر خبرها

  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد