Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظرفیت نصب شده انرژی‌های فتوولتائیک خورشیدی (PV) و انرژی بادی از ظرفیت نیروگاه های جهانی گاز طبیعی در سال 2023 پیشی خواهد گرفت.

به گزارش «انرژی امروز» از Energy Live News، طبق تحقیقات ارائه شده از اطلاعات IHS Markit که پیش بینی می کند سرمایه گذاری جهانی در انرژی های تجدیدپذیر در سال 2021 بازگردد و 8.5٪ از 235 میلیارد دلار (173 میلیارد پوند) امسال به 255 میلیارد دلار (188 میلیارد پوند) افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، پیش بینی می شود هزینه های سالانه تا سال 2025 در این سطح باقی بماند.

این مبلغ به 1.3 تریلیون دلار (960 میلیارد پوند) هزینه تجمعی سرمایه در طول دوره 2021 تا 2025 افزایش می‌یابد، با توجه به تجزیه و تحلیل 9٪ افزایش از دوره 2015 تا ۲۰۱۹ بوده است.

یافته های این تحقیق همچنین نشان می دهد فتوولتائیک خورشیدی تقریبا 54 درصد از جمع آوری سرمایه گذاری جدید جهانی و اضافه ظرفیتهای از سال 2021 تا 2025، 700 میلیارد دلار (517 میلیارد پوند) را به خود اختصاص داده است.

IHS Markit می گوید، پیش بینی شده است كه سرمایه گذاری جهانی دریای بادی 170 میلیون دلار (125 میلیارد پوند) سرمایه گذاری داشته باشد ، در حالی كه نزدیك به 365 میلیارد دلار برای باد خشكی هزینه خواهد شد.

راجر دیوان، معاون مدیر عامل، خدمات مالی در IHS Markit، اظهار کرد:در مورد انرژی‌های تجدیدپذیر، اگر به سال ۲۰۲۰ نگاه کنیم، به جای تمرکز بر کم شدن بودجه‌ها به دلیل کووید،‌ احتمالا بر رشد فزاینده‌ی آن متمرکز خواهیم شد.

وی همچنین افزود: بهبود سرمایه گذاری به سطح قبل از همه گیری، همراه با کاهش هزینه ها که به هر دلار سرمایه گذاری شده وزن بیشتری می بخشد، با ورود به سال جدید، جنبش جدیدی را ایجاد می کند.

برچسب هاEnergy Live News انرژی امروز بین الملل ویروس کرونا

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انرژی امروز بین الملل ویروس کرونا آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو میلیارد دلار سرمایه گذاری میلیارد پوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۷۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ استاندار در نشست خبری با اصحاب با اشاره به موضوع نا ترازی انرژی و جلوگیری قطعی برق در فصل گرما گفت: در گذشته برخی از مسئولان کشور نگاه آینده‌محوری نداشتند و از برنامه‌ریزی‌های بلندمدت برای کشور غفلت شده و با توسعه ظرفیت‌های تولید انرژی در کشور مخالفت‌هایی صورت گرفته است.


سید رضا مرتضوی با اشاره به اینکه نیروگاه‌های متعددی در دست ساخت داریم افزود: برخی از آنها در سال گذشته به بهره‌برداری رسید و در زمینه تامین انرژی به سمت مثبت کردن تراز انرژی حرکت می‌کنیم.


وی گفت: در حال توسعه نیروگاه‌های گازی و سیکل ترکیبی هستیم و در مجموع برای تامین انرژی ظرفیت‌های خوبی برنامه‌ریزی شده است.


استاندار اصفهان افزود: شورای برنامه‌ریزی استان تلاش کرده تا در سند آمایش استان برنامه‌های مختلفی را انجام دهد، اما توسعه اقتصاد گردشگری و دانش‌بنیان دو راهبرد اساسی توسعه استان است و بر همین اساس مصر هستیم که سرمایه‌گذاری در استان براساس راهبرد‌های سند آمایش محقق شود.


مرتضوی با تاکید بر اینکه اولویت اول استان زمینه آب مصرفی، تأمین آب آشامیدنی مردم است، گفت: اصفهان دیگر نمی‌تواند بار مضاعفی از آلودگی هوا را تحمل کند و به همین دلیل مقابل گسترش بی‌رویه صنایع و ایجاد صنایع جدید نیز ایستادگی کرده‌ایم


وی تاکید کرد: این رویکرد باعث شده تا بار‌ها مورد هجمه قرار بگیریم، اما بر اصل تحقق سند آمایش استان تأکید داریم و تنها راه پیشرفت استان اصفهان را در اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد گردشگری متصور می‌شویم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • خورشید: ساختار و چرخه حیات تنها ستاره منظومه شمسی
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • طرح یک شرکت آمریکایی برای نصب آینه در فضا برای تولید انرژی خورشیدی
  • رقابت چین و هند برای نفوذ به بخش انرژی سریلانکا
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • جای توربین‌های بادی دیگر در خیابان‌ها است