Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران از اجرای ابتکار پرداخت برای خدمات اکوسیستمی در تالاب بین‌المللی خورخوران در استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی ارواحی، اظهار کرد: پرداخت برای خدمات اکوسیستمی در تالاب بین‌المللی خورخوران در راستای حمایت از ثبت جهانی شهر بندر خمیر به عنوان نخستین شهر تالابی کشور، ترویج رویکرد گردشگری جامعه محور و بهره‌برداری خردمندانه این تالاب انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این فعالیت با همکاری طرح حفاظت از تالاب‌های ایران، اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان، شهرداری بندر خمیر و انجمن دوستداران طبیعت بندر خمیر و در راستای اجرایی کردن اقدامات اولویت‌دار برنامه مدیریت زیست‌بومی تالاب خورخوران انجام گرفت.

وی تصریح کرد: راه اندازی نخستین رستوران تمام بازیافتی چوبی ایران به نام رستوران گارکوپ، راه‌اندازی دو اقامتگاه بومگردی سنچه و تکو، بازسازی و احیا لنج بوم قدیمی بنام بوم گوهری، آغاز به فعالیت نخستین مرکز سیپای تالابی کشور در بندر خمیر و عضویت شهر تالابی بندر خمیر در شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده یونسکو، کاشت ۵۰۰ اصله نهال حرا در تالاب خورخوران و موافقت دانشگاه آزاد اسلامی در تأسیس پژوهشکده تالابی در این شهر از جمله اقدامات و دستاوردهایی است که به طور مستقیم و یا غیر مستقیم در ذیل این فعالیت به دست آمده است.

ارواحی ضمن قدردانی از حمایت و همراهی مجموعه شهرداری بندر خمیر به نقش مهم این مجموعه در پیشبرد برنامه‌های مرتبط با تالاب گفت: انجام فعالیت‌های مشترک و انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری چند جانبه می‌تواند نقطه عطفی در اجرایی کردن اقدامات اولویت‌دار برنامه‌های مدیریت زیست‌بومی، بهره‌برداری خردمندانه و احیا و حفاظت از تالاب‌های کشور باشد.

وی اظهار کرد: در ذیل فعالیت‌های انجام گرفته در سال گذشته برای ۴۹ نفر در اقامتگاه سنچه، ۱۲ نفر در رستوران گارکوپ و ۴۲ نفر در ذیل فعالیت قایقرانی و گردشگری تالابی به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است که از این بین برای ۶۱ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده که ۱۲ نفر از آنها بانوان هستند.

کد خبر 463528

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تالاب سازمان محیط زیست تالاب خورخوران طرح حفاظت از تالاب های ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بندر خمیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۰۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است

به گزارش خبرنگار مهر فرج الله فتح الله پور شنبه شب در جلسه بررسی مصوبات سفر هیئت دولت به استان گفت: بیشترین اعتبار مصوب سفر دولت در حوزه حمل و نقل و بخش کشاورزی بوده است.

وی گفت: بیش از هزار میلیارد تومان از اعتبار در قالب ماده ۵۶ بوده است.

وی تعداد مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ۱۷۶ مصوبه برشمرد و گفت: تاکنون از ۱۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ۱۱ هزار میلیارد تومان معادل ۹۶ درصد بودجه عمومی تخصیص یافته است.

فتح الله پور با عنوان اینکه ۲۱ درصد اعتبارات منابع داخلی و مولدسازی تأمین و تخصیص داده شده است، گفت: ۷۸ تسهیلات ماده ۵۶ و سایر موارد نیز پرداخت شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مازندران گفت: در مجموع ۶۲ درصد از کل اعتبارات سفر پرداخت شده و ۲۰ درصد تسهیلات ۱۱ هزار و ۲۶۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین اعتبار تخصیص یافته در حوزه راه و شهرسازی بوده است، ادامه داد: در بخشی از حوزه‌ها میزان تخصیص‌ها بیش از اعتبارات مصوب بوده است.

فتح الله پور با اظهار اینکه ۷۸ مصوبه از مجموعه ۱۷۶ مصوبه اجرا شده است، تصریح کرد: همچنین ۸۹ مصوبه در دست اجرا و مابقی در دست پیگیری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران گفت: ۴۴ درصد مصوبات ۱۰۰ تکمیل، ۱۳ درصد بین ۷۵ تا ۹۵ درصد، ۱۵ درصد بین ۵۰ تا ۷۵ درصد، ۱۱ درصد بین ۲۵ تا ۵۰ درصد و ۱۶ درصد زیر ۲۵ پیشرفت دارند.

کد خبر 6090432

دیگر خبرها

  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد