Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت بررسی تحولات بازار نفت و روابط دو جانبه تهران – باکو را محور دیدار با وزیر انرژی جمهوری آذربایجان عنوان کرد.

بیژن زنگنه عصر سه شنبه (دوم دی ماه) پس از دیدار با پرویز شهبازف، وزیر انرژی جمهوری آذربایجان در محل ساختمان مرکزی وزارت نفت با بیان اینکه آذربایجان یکی از اعضای فعال و مفید اوپک پلاس (ائتلاف تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشور های صادرکننده نفت- اوپک) است، تصریح کرد: ایران روابط نزدیکی با آذربایجان دارد و همکاری نفتی دو کشور در قالب اوپک پلاس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر نفت با اشاره به اینکه وزیر انرژی آذربایجان در این دیدار از مواضع جمهوری اسلامی ایران در جریان مشکلات اخیر این کشور قدردانی کرد، گفت: امیدواریم همکاری های دو کشور توسعه یابد.
وزیر انرژی جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با بیان اینکه تهران و باکو روابط دوستانه و تنگاتنگی دارند و در هفت سال اخیر رؤسای جمهوری دو کشور نشست های پرشماری داشته اند، افزود: از فعالیت ایران در اوپک پلاس تشکر می کنم، ما در چارچوب این ائتلاف توانستیم بحران پیش روی بازار نفت در ماه آوریل سال ۲۰۲۰ را حل کنیم.
شهبازف تصریح کرد: سازوکار اوپک پلاس ابزار خوبی برای ترمیم بازار نفت در شرایط کنونی است، اما برای اثربخشی بیشتر، این ائتلاف باید توسعه یابد، درست است که ما اقدام هایی انجام می دهیم، اما بحران همچنان وجود دارد.
وزیر انرژی جمهوری آذربایجان با اشاره به نیاز این کشور به گاز طبیعی برای تامین خوراک نیروگاه های تولید برق، گفت: امیدوارم بتوانیم از گاز طبیعی ایران استفاده کنیم، همچنین از صادرات گاز ایران به نخجوان قدردانی می کنم.

برچسب ها: بازار نفت ، آذربایجان ، باکو لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000LCA

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بازار نفت آذربایجان باکو وزیر انرژی جمهوری آذربایجان اوپک پلاس بازار نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۵۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد که روابط جمهوری اسلامی ایران با قاره آفریقا بر اعتقاد عمیق و پایبندی عملی به احترام متقابل و منافع مشترک مبتنی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روابط ایران با کشورهای قاره آفریقا، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: روابط جمهوری اسلامی ایران با قاره آفریقا بر اعتقاد عمیق و پایبندی عملی به احترام متقابل و منافع مشترک مبتنی است. 

امیرعبداللهیان افزود: آسیا و آفریقا با برخورداری از ظرفیت‌های بزرگ در عرصه‌های مختلف می‌توانند روندهای کلان سیاسی و اقتصادی جهان را رقم زنند و به موتور توسعه و پیشرفت پایدار مبتنی بر عدالت و برابری مبدل شوند؛ ایران در قلب منطقه غرب آسیا، از نقش و جایگاه ویژه‌ای در این تحول راهبردی برخوردار است.

وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکسپو گفت: دو رویداد مهم دومین اجلاس ایران آفریقا و نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، اکسپو 2024 تهران فرصتی ارزشمند برای تحقق این اهداف مهم است.

به گزارش تسنیم دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا، 7 اردیبهشت ماه  1403 با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و نمایندگانی در سطح مقامات عالی کشورهای آفریقایی از جمله وزرای اقتصادی بیش از 30 کشور آفریقایی در مرکز همایش های سران برگزار شد.

از اکسپو ایران 2024 چه می‌دانید؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • رئیس‌جمهور: بازدید از اکسپوی تهران فرصتی بسیار ارزشمند برای آشنایی آفریقا با ظرفیت‌های ایران است