Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا سهرابی، رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال به بررسی مشکلات داوران لیگ پرداخت.

به گزارش برنا؛  علیرضا سهرابی، رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال، در خصوص مشکلات داوران و قضاوت های لیگ به برنامه "صبح و ورزش" گفت: در کشور ما تصور بر این است که هر کس بیشتر فشار بیاورد و سرو صدا کند، می تواند از داور امتیاز بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فشارها ممکن است تمرکز داور را بهم زند؛ اما هیچ کس نمی تواند تضمین کند وقتی داور را دچار اشتباه کرد به نفع تیم خودش باشد. چراکه ما ناظر داریم و رصد می کنیم. اگر فشارهای بیرونی روی داور اثر کند، قطعاً به قضاوت در رده های بالاتر نخواهد رسید. داوران تلاش می کنند بهترین قضاوت ها را داشته باشند که دیده شوند و  به رده های بالاتر بیایند. 

وی، در پاسخ به این سوال که آیا در ابتدای فصل به دلیل موضوع کرونا نتوانستیم تست های آمادگی جسمانی را از داوران بگیریم، عنوان کرد: خیر؛ ما با تعاملی که با تمام استان ها داریم، به جای اینکه افراد را در تهران جمع کنیم، نماینده به استان ها فرستادیم تا تست ها را برگزار کنند. فیلم این تست ها گرفته شده و همه را به صورت آرشیو داریم. الان هم مرتب سمینار مجازی و دوره های آموزشی می گذاریم. 

سهرابی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا این درست است که بعضی از قضاوت ها را عده ای پای تلویزیون می بینند و ممکن است اخبار آن را به داور اطلاع بدهند و تصمیم او را عوض کنند، اظهار داشت: خیر؛ چنین چیزی اصلاً قانونی نیست. آن زمان هم که ما قضاوت می کردیم و سیستم رادیویی نبود، خیلی علامت ها بین داور و کمک داور رد و بدل می شد. الان سیستم رادیویی در لیگ ما وجود دارد و یکی از مهمترین اصول داوری کار گروهی است. 

 او با اشاره به بازی دیروز مس رفسنجان و سپاهان گفت: گلی که مس رفسنجان زد و مردود اعلام شد، خب مسلم است که ناراحتی این تیم را به همراه دارد؛ اما داور و کمک داور در زاویه ای بودند توپی که به دست مهاجم خورده را ندیدند و طبق قانون جدید خطا حساب می شود و گل مردود است؛ اما کمک داور چهارم که در زاویه مقابل قرار داشته به وضوح دیده و خیلی راحت از طریق سیستم رادیویی به اطلاع داور رسانده بود. اسم این کار (VAR) نیست و کار گروهی است که البته کمک داور ویدئویی (VAR) نیز همین کار را می کند. 

این برنامه صبح و ورزش، با اجرای سبحان اکرامی و کارشناسی سعید زاهدیان روی آنتن رفت. برنامه صبح و ورزش ساعت ۷:۱۰ هر روز به جز جمعه ها به مدت یک ساعت و۲۰ دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: علیرضا سهرابی رئیس دپارتمان داوری کمک داور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۰۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف کمیته داوران لالیگا به اشتباهات داوری

مقامات کمیته داوران فوتبال اسپانیا به وقوع چندین مورد آفسایدگیری اشتباه در جریان بازی‌های فصل جاری لالیگا اعتراف کرده‌اند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فصل جاری لالیگا از نظر کیفیت قضاوت‌ها، بدون شک یکی از ضعیف‌ترین و پرحاشیه‌ترین فصول تاریخ این رقابت‌ها بوده است. نبود فناوری خط دروازه از یک سو و آفساید‌گیری‌های وسواس‌گونه اعتراض بسیاری از تیم‌ها را به همراه داشته است. شاید مهمترین آنها اتفاقی بود که دو هفته پیش در ال‌کلاسیکو به ضرر بارسلونا رخ داد؛ وقتی که داوران عبور توپ شلیک شده از سوی لامین یامال از خط دروازه رئال مادرید را ندیدند.

دامنه این اشتباهات آنقدر گسترده بوده که واحد فنی کمیته داوران فوتبال اسپانیا را مجبور به اعتراف به اشتباه کمک داوران ویدئویی (VAR) در زمینه آفسایدگیری کرده است. در این راستا رادیو کادنا کوپه گزارشی منتشر کرد که در آن عنوان شده، مسئولان واحد فنی کمیته داوران فوتبال اسپانیا در جلسه‌ای درون گروهی رخ دادن حداقل 4 تا 5 مورد اشتباه در آفساید‌گیری به خاطر اشتباه کشیدن خط آفساید اعتراف کرده‌اند که در تمام این موارد، VAR سعی در تأیید تشخیص اولیه صورت گرفته توسط داور وسط داشته‌اند؛ البته هنوز فاش نشده که این اشتباهات در کدام بازی‌ها رخ داده است.

رئال مادرید از باسک برای فتح لالیگا خیز برداشت

بخشی از اشتباهات رخ داده در زمینه آفسایدگیری در لالیگا از فصل آینده برطرف خواهد شد چرا که اسپانیایی‌ها نیز مانند لیگ برتر و سری A از سیستم آفسایدگیری نیمه اتوماتیک استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • ناتینگهام فارست، تیمی که همیشه در مورد داوری حقیقت را می‌گوید
  • دو بازی حساس هفته۲۵ لیگ با داوری دو برادر!
  • حیدری داور دیدار سپاهان و پرسپولیس شد
  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!
  • اعتراف کمیته داوران لالیگا به اشتباهات داوری
  • گفت‌وگو با داور فوتبال که مورد ضرب و شتم قرار گرفت + فیلم
  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند
  • داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال
  • کلمن تورپن، داور جدال حساس بایرن مونیخ و رئال مادرید
  • فرصت دفاع برای مصلایی‌پور؛ وقتی فقط یک نفر تعلیق شد