Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@22:47:13 GMT

۸ نکته طراحی کارت ویزیت عکاسی

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۳۱۸۴۳

۸ نکته طراحی کارت ویزیت عکاسی

امروزه با توجه به افزایش تعداد آتلیه‌های عکاسی و تنگاتنگ شدن بازار رقابتی در میان عکاسان، یک راه تمایز و کسب موفقیت در این بازار تبلیغات و بازاریابی است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام چاپ بازار، قطعا با چاپ کارت ویزیت عکاسی می‌توانید به بهترین و ارزانترین شیوه، تبلیغات نمایید و ‌علاوه‌ بر نشان دادن حرفه‌ای بودن در کارتان، تأثیر بسزایی را در ذهن مخاطب خود به جای بگذارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این متن شما را با نکات طراحی کارت ویزیت عکاسی آشنا خواهیم کرد.

چرا عکاسان به کارت ویزیت نیاز دارند؟

تصور کنید در یک مراسم عروسی یا جشنی در حال کار عکاسی هستید، یکی از مدعوین به جشن از شما می‌خواهد اطلاعات تماس خود را به او بدهید و یا نمونه کارهایتان را نشان دهید در اینجاست که کارت ویزیت آتلیه عکاسی و فیلمبرداری به دردتان می‌خورد و می‌توانید با طراحی و چاپ کارت ویزیت نظر مخاطب خود را جلب نمایید.

از آنجا که بر روی کارت ویزیت اطلاعات تماس و آدرس شبکه‌های اجتماعی را درج می‌کنید مخاطب‌تان می‌تواند با استفاده از این اطلاعات و مشاهده‌ی صفحات مجازی و دیدن نمونه کارهایتان بعدا به شما مراجعه نماید.

نکات مهم در طراحی کارت ویزیت فیلمبرداری و عکاسی

بدون شک یک کارت ویزیت با کیفیت تاثیر زیادی در برندینگ مجموعه‌ی شما بازی خواهد نمود. پس باید در طراحی آن به نکات زیر اهمیت دهید و آنها را رعایت نمایید تا تأثیر ماندگاری در ذهن مخاطبانتان به جای گذارید.

۱. درج اطلاعات و راه‌های دسترسی در کارت ویزیت

رعایت این مورد بسیار واضح است اما اغلب دیده شده که در بعضی از ‌کارت‌ها نام شخص، لوگو و عنوان شغل در کارت درج نشده است. دقت داشته باشید که این موارد اجازه می‌دهد تا مخاطبانتان در سطح عمیق‌تری با شما ارتباط بگیرند. همچنین عنوان شغلی شما مشخص کننده نوع خدماتی است که ارائه می‌دهید.

۲. قراردادن شبکه‌های اجتماعی

آدرس شبکه‌های اجتماعی‌تان را نیز بر روی کارت قرار دهید. همچنین نمونه کارهایتان را در شبکه‌هایی مانند اینستاگرام، فیسبوک و ... بگذارید تا کاربر بتواند با مراجعه به صفحات شما با کارهای شما بیشتر آشنا شود.

۳. رنگ کارت ویزیت

شما به عنوان یک عکاس از اهمیت تطبیق رنگ‌ها اطلاع دارید، بنابراین به رنگ زمینه کارت ویزیت‌تان دقت نمایید. به صورت ناخودآگاه رنگ بر روی تعاملات و برقراری ارتباط نقش مؤثری دارد.

در اینجا یک راهنمای ساده از روانشناسی رنگ‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

آبی: تصویری از صداقت و اعتماد را نشان می‌دهد.

مشکی: اصالت، اعتماد به نفس و حرفه‌ای بودن شما را تداعی می‌کند.

قرمز: اشتیاق و انرژی را نشان می‌دهد.

نارنجی: نشان دهنده‌ی خوش‌بینی و مثبت‌نگری است.

زرد: ایجاد نشاط و تحریک ذهنی.

رنگ‌های سفید یا قهوه‌ای از آثار کلاسیک عکاسی هستند.

۴. جنس کارت ویزیت

از آنجا که کارت ویزیت اولین برخورد شما با مشتریان‌تان می‌باشد پس باید کارت ویزیت شما بسیار تأثیرگذار باشد. ‌علاوه‌ بر مواردی که در مورد طراحی ذکر شد، جنس کارت ویزیت هم نقش بسزایی درجذب مخاطب دارد.

دقت کنید که استفاده از کارت‌های بی‌کیفیت، تار و... باعث ایجاد نگرانی در کاربران‌تان می‌شود که شاید شما به کیفیت عکس آنها هم اهمیت ندهید و یا از ابزارهای قدیمی استفاده می‌کنید و این برای کار شما بسیار ناخوشایند خواهد بود.

اجازه ندهید این نگرانی‌ها در کار شما تأثیرگذار شود پس منحصر به فرد باشید مثلا با چاپ کارت ویزیت سلفون مات، چاپ کارت ویزیت سلفون براق و یا کارت ویزیت کتان و... می‌توانید مطمئن شوید که کارت ویزیت شما اثر خوبی روی مخاطب خواهد گذاشت.

۵. نوع فونت و قلم

انتخاب اندازه‌ی قلم چیزهای زیادی در مورد یک فرد و برند تجاری او می‌گوید. به عنوان مثال، اگر در درجه اول یک کودک عکاس هستید، ممکن است از قلم بازیگوش‌تری روی کارت خود استفاده کنید، در حالی که یک عکاس شرکتی باید قلم رسمی‌تری را انتخاب کند. 

۶. انتخاب المان مناسب حوزه کاری

در طراحی کارت ویزیت باید به زمینه‌ی کاری خود توجه نمایید. اینکه شما در چه حیطه‌ای کار عکاسی انجام می‌دهید برای برندینگ‌تان بسیار حائز اهمیت است.

با مشخص کردن زمینه‌ی کاریتان می‌توانید متناسب با آن حوزه از المان‌ها و طراحی‌های گرافیکی استفاده نمایید. به طور مثال عکاسی طبیعت با عکاسی مراسم عروسی المان‌های متفاوتی دارند. پس طرحی مناسب انتخاب کنید که گویای ژانر عکاسی شما باشد.

۷. از تصاویر شخصی خود استفاده کنید.

گاهی اوقات، طراحی کارت ویزیت غیر سنتی می‌تواند ترسناک باشد. اما شما به عنوان یک فرد حرفه‌ای در طراحی کارت خود خلاقیت به خرج دهید. مثلا می‌توانید با استفاده از تصویر خود و استفاده از المان‌ها به کارتتان هویت دهید تا کاربر بدون نیاز به مطالعه کارت ویزیت به فعالیت شما پی ببرد.

۸. از شلوغی و آشفتگی بپرهیزید.

کارت‌تان را شلوغ نکنید تنها موارد اساسی را در کارت خود بگذارید تا نه تنها زیبایی کارت‌تان از دست نرود بلکه به مشتریان حس خوبی را منتقل کند.

کلام آخر

داشتن کارت ویزیت فیلمبرداری و عکاسی بسیار به شما در جذب مخاطب کمک خواهد کرد بنابراین استفاده از ایده‌های خلاقانه در طراحی آن بسیار مهم است. پس باید اقدام به طراحی و چاپ کارت ویزیت نمایید اما اگر خودتان در این زمینه سررشته‌ای ندارید بهتر است این کار را به متخصص آن بسپارید.

مجموعه چاپ بازار با داشتن گرافیست‌های حرفه‌ای و مجهز بودن به دستگاه‌های به روز کلیه مراحل طراحی و چاپ کارت ویزیت آتلیه عکاسی شما را با کیفیت عالی انجام خواهد داد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چاپ بازار چاپ کارت ویزیت طراحی کارت ویزیت چاپ کارت ویزیت حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۱۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی

فرارو-لیز بوکار؛ متخصصی برجسته در حوزه اخلاق دینی و استاد دین در دانشگاه نورث ایسترن در بوستون است. بوکار به دلیل آثارش برنده جایزه نیز شده است. آثار نوشتاری، تدریس و سخنرانی‌های عمومی او طیف گسترده‌ای از موضوعات را پوشش می‌دهند از جراحی تغییر جنسیت گرفته تا سیاست لباس‌های مذهبی، اما عموما بر این تمرکز دارد که چگونه درک عمیق‌تر تفاوت مذهبی می‌تواند حس ما را از درست و خوب بودن تغییر دهد. تازه‌ترین کتاب او تحت عنوان "دزدیدن دین من: نه فقط هر گونه تملک فرهنگی" است. او در آن کتاب معضلات اخلاقی شکل آشفته تصاحب فرهنگی را باز می‌کند: وام گرفتن از آموزه‌های مذهبی، مناسک، و لباس به دلایل سیاسی، اقتصادی و درمانی. او حجاب را یک علاقه فمینیستی و نمادی از اتحاد مسلمانان قلمداد می‌کند. او حجاب را گونه‌ای از انواع لباس‌های فرهنگی قلمداد کرده که حتی می‌تواند تبدیل به مُد شود.

به گزارش فرارو به نقل از کانورسیشن، از کودکی به ما گفته می‌شود که صبر یک فضیلت است و چیز‌های خوبی نصیب افراد صبور خواهد شد. بنابراین، بسیاری از ما روی پرورش صبر کار می‌کنیم. این عمل اغلب با یادگیری منتظر ماندن برای نوبت با یک اسباب بازی مورد علاقه در دوران کودکی آغاز می‌شود. در بزرگسالی تلاش می‌کنیم با صف‌های طولانی در بخش وسایل نقلیه موتوری یا در مورد سرعت کُند تغییرات سیاسی صبور باقی بمانیم.

در روایات دینی صبر بیش از حد انتظار و یا حتی بیش از تحمل سختی است. اما این بیش‌تر بودن صبر چیست و چگونه صبور بودن از ما انسان‌های بهتری می‌سازد؟

نوشته‌های "ابوحامد غزالی" متفکر ایرانی مسلمان دوره قرون وسطی می‌تواند به ما بینشی ارائه دهد یا به ما کمک کند تا بفهمیم چرا باید صبر و شکیبایی را تمرین کرده و هم چنین به ما در زمانی که نیازی نیست صبور باشیم خواهد گفت.

غزالی که بود؟

غزالی که در سال ۱۰۵۸ میلادی در ایران متولد شد به عنوان یک فقیه، فیلسوف و متکلم مورد احترام بود. او برای دفاع از اسلام به نقاطی مانند بغداد و بیت المقدس سفر کرد و استدلال نمود که بین عقل و وحی تضادی وجود ندارد. به طور خاص او به دلیل تطبیق فلسفه ارسطو که احتمالا آن را با ترجمه عربی خوانده بود با الهیات اسلامی شهرت داشت. غزالی نویسنده‌ای پرکار بود و یکی از مهم‌ترین آثار او "احیاء علوم دینی" یا "احیاء العلوم الدین" راهنمای عملی برای داشتن زندگی اخلاقی مسلمان است. این اثر در مجموع از چهل جلد تشکیل شده که در چهار بخش هر کتاب تنظیم شده است. بخش اول به شعائر اسلامی می‌پردازد. بخش دوم به آداب و رسوم محلی بخش سوم به رذائلی که باید از آن‌ها اجتناب ورزید و بخش چهارم به فضائلی می‌پردازد که باید برای آن تلاش کرد. بحث غزالی از صبر در جلد سی و دوم از بخش چهارم "درباره صبر و شُکر" یا گکتاب الصبر والشکر" آمده است.

او صبر را به عنوان یک ویژگی اساسی انسانی توصیف می‌کند که برای دستیابی به اهداف ارزش محور بسیار مهم است و البته هشداری را برای زمانی که نیاز به بی صبری وجود دارد ارائه می‌دهد.

صبر چیست؟

به گفته غزالی انسان‌ها دارای انگیزه‌های رقابتی هستند: انگیزه دین و انگیزه میل و هوی و هوس. زندگی عرصه مبارزه بین این دو انگیزه است که او آن را با استعاره نبرد توصیف می‌کند: "حمایت از انگیزه مذهبی از جانب فرشتگان است که سپاهیان خدا را تقویت می‌کنند در حالی که حمایت از انگیزه میل و هوی و هوس از جانب شیاطین است که دشمنان خداوند را تقویت می‌کنند. میزان صبر ما چیزی است که تعیین می‌کند چه کسی برنده نبرد است".

غزالی می‌گوید: "اگر فردی ثابت قدم بماند تا انگیزه دینی پیروز شود سپاهیان خدا پیروز می‌شوند و او به سپاه صابرین می‌پیوندد، اما اگر سست شود تا هوی و هوس بر او غلبه کند به پیروان شیاطین می‌پیوندد". به عبارت دیگر، برای غزالی صبر عامل تعیین کننده‌ای است که نشان می‌دهد آیا ما از تمامی ظرفیت بالقوه انسانی خود برای زندگی اخلاقی استفاده می‌کنیم یا خیر.

صبر، ارزش‌ها و اهداف

از نظر غزالی برای مسلمان خوب بودن نیز صبر لازم است. اما درک او از چگونگی کارکرد صبر بر یک نظریه اخلاقی استوار است و می‌تواند خارج از جهان بینی صریحا اسلامی آن به کار رود.

همه چیز با تعهد به ارزش‌های اصلی آغاز می‌شود. برای مسلمانی مانند غزالی این ارزش‌ها برآمده از سنت و جامعه اسلامی یا "امت" آگاه است و شامل مواردی مانند عدالت و رحمت می‌شود. این ارزش‌های خاص ممکن است به طور جهانی قابل اجرا باشند یا ممکن است مجموعه دیگری از ارزش‌ها را نیز داشته باشید که برای شما مهم هستند برای مثال، تعهد به عدالت اجتماعی، یا دوست خوب بودن یا دروغ نگفتن.

زیستن به به گونه‌ای که با این ارزش‌های اصلی سازگار باشد چیزی است که زندگی اخلاقی به آن می‌پردازد. صبر به گفته غزالی این است که چگونه ما دائما مطمئن می‌شویم که اقدامات مان در خدمت این هدف است. این بدان معناست که صبر فقط تحمل درد ناشی از عصبانیت یک کودک نوپا نیست.

تحمل آن درد با هدفی صورت می‌گیرد. کاربرد موفقیت آمیز صبر نه با میزان رنجی که تحمل می‌کنیم، بلکه با پیشرفت ما به سمت یک هدف خاص مانند تربیت کودکی سالم و شاد که در نهایت می‌تواند احساسات خود را تنظیم کند سنجیده می‌شود. در درک غزالی از صبر همه ما به آن نیاز داریم تا زمانی که همه چیز بر وفق مراد ما نیست به اصول و ایده‌های اصلی خود متعهد باقی بمانیم.

هنگامی که به بی صبری نیاز است

یکی از انتقادات به ایده صبر آن است که می‌تواند منجر به انفعال شود یا برای خاموش کردن گلایه موجه بکار برده شود. برای مثال، "جولیوس فلمینگ" محقق مطالعات آفریقایی در کتاب خود با عنوان "صبر سیاه" به اهمیت "خودداری رادیکال از صبر کردن" در شرایط نژادپرستی سیستمیک می‌پردازد. مسلما انواعی از بی عدالتی‌ها و رنج‌ها در دنیا وجود دارند که نباید با آرامش آن‌ها را تحمل کنیم. غزالی علیرغم تعهدش به اهمیت صبر در زندگی اخلاقی جایی نیز برای بی تابی و عدم صبر کردن در نظر می‌گیرد. او می‌نویسد:"در مواردی که صبر ضرر به همراه دارد صبر کردن حرام است مانند شاهد بودن بریدن دست یک پسر بدن و ساکت ماندن".

این موارد نمونه‌هایی از آسیب به خود یا عزیزان است، اما آیا می‌توان ضرورت صبر نکردن را به آسیب‌های اجتماعی مانند نژادپرستی سیستماتیک یا فقر نیز تعمیم داد؟ همان گونه که برخی از دانشمندان علوم  قرآنی استدلال کرده اند صبر واقعی گاهی نیاز به عمل دارد. غزالی می‌نویسد:"به خاطر این که صبر نیمی از ایمان است تصور نکنید که همه جا ستودنی است. آن چه مورد نظر است انواع خاصی از صبر است". به طور خلاصه همه نوع صبری خوب نیست تنها صبری که در خدمت اهداف درست باشد کلید زندگی اخلاقی است. این سوال که کدام اهداف درست هستند پرسشی است که همه ما باید برای خود به آن پاسخ دهیم.

دیگر خبرها

  • چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
  • ابلاغ تعرفه‌های جدید پزشکی
  • ویزیت رایگان در روستای صدیف سنچولی بخش قرقری هیرمند
  • ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟
  • عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ
  • ۵ نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • گزارش تصویری از نمایشگاه وجشنواره سلامت در بندرعباس
  • کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود
  • سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی
  • برگزاری کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما