Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان فارس گفت: اندیشه شهید مطهری باید به معنای واقعی کلمه در دروس اصلی دانشجویان قرار گیرد و اساتید ما باید با اندیشه شهیدمطهری آشنا باشند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام غلامحسین جعفری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان فارس در نشست «چرایی وحدت حوزه و دانشگاه» در جمع دانشجومعلمان بسیجی دانشگاه فرهنگیان شهیدمطهری شیراز گفت: از دوران رنسانس به این طرف که حدود ۲۰۰ سال گذشته، اروپا که از نظر علمی پیشرفت کرد، دین را کنار گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
عصر دین که قرون وسطا و عصر علم که عصر بی دینی بود عصر رنسانس است.

حجت الاسلام جعفری افزود: اگر تاریخ آموزه‌های اسلام و قرآن را مطالعه کنیم در قرآن اشاره شده که وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماءَ کُلَّها ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلائِکَةِ فَقالَ أَنْبِئُونِی بِأَسْماءِ هؤُلاءِ إِنْ کُنْتُمْ صادِقِینَ. قرآن همه حقایق عالم رو به آدم آموزش داده و بعد به فرشته‌ها دستور داد به خاطر علم به او سجده کنید بنابراین در منطق اسلام، علم و دین را با همدیگر هستند بلکه با همدیگر وحدت دارند.

وی در مورد رسیدن به نقطه مطلوب وحدت میان حوزه و دانشگاه بیان داشت: ما با نقطه مطلوب و ایده‌آل درباره وحدت حوزه و دانشگاه فاصله زیادی داریم. الان اکثر درس‌هایی که شما جز متون درستان است آموز‌های غربی است که باید دگرگون شود و در آن تحول ایجاد شود، این درس‌های تعلیم و تربیت که شما دارید این‌ها برگرفته از آموزه‌های دینی نیست.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان فارس با بیان اینکه باید به معنای واقعی به سندتحول بنیادین آموزش و پرورش به معنی واقعی کلمه باید به آن پرداخته شود، گفت: الان ما با سند آشنایی نداریم، دانشگاهیان ما اساتید ما، با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارتباط ندارند.

جعفری ادامه داد: وقتی ما داریم معلمی را تربیت می‌کنیم که حداقل سی سال با دانش آموزان ارتباط داشته باشد، آن‌ها را آموزش بدهند و افرادی با اراده مصمم، متقی، پاک و با صداقت و با اعتماد به نفس و با همه ویژگی‌های خوب تربیت کنند، طبیعتا متون باید متون اسلامی باشد، که ما الان متون غربی را تعلیم می‌دهیم و اساتید باید اسلامی باشند.

وی افزود: اکثر آن‌ها که دروس تعلیم و تربیت را تدریس می‌کنند بر اساس آن چیزی است که خودشان از کتاب‌های غربی آموخته اند، بنابرین با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم، اما دانشگاه فرهنگیان الان دارد حرکت‌هایی می‌کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان فارس درباره رابطه الان حوزه و دانشگاه با قبل انقلاب بیان کرد: اگر شما قبل از انقلاب را دیده بودید، قبل از انقلاب به طور کلی دانشگاه‌ها از روحانیون متنفر بودند و حوزه‌های علمیه از دانشگاهیان منزجر بودند، اما بعد از انقلاب این بحث کاملا تغییر کرده است.

جعفری گفت: در گام دوم انقلاب و ۴۰ سال دوم انقلاب یکی از الگو‌های بسیار برجسته برای دانشجومعلمان ما سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که مقام معظم رهبری گفتند ایشان یک فرد نیست بلکه یک مکتب است.

وی بیان کرد: سردار سلیمانی واقعا اهداف مشخصی داشت، همه ویژگی‌های خوبی که در افراد متعدد با گرایش‌های مختلف بود در وجود ایشان بود. این شهید بزرگوار فراجناحی بود، بسیار عمیق بود. مسائل را بررسی می‌کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان فارس گفت: سردار سلیمانی می‌گفت چرا در حوزه‌ها و دانشگاه‌های ما کلام و اندیشه امام دیروز جامعه و امام امت و امام امروز ما مقام معظم رهبری، جز درس‌های اصلی نیست. این حرف بسیار بسیار خوبی در وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه‌ها است.

وی تصریح کرد: الان بینش مطهر در دانشگاه فرهنگیان هست، اما بیشتر شبیه بازاریابی برای فروش کتاب‌های خودشان هست. این چیز بدی است و قابل قبول نیست. به معنای واقعی کلمه باید اندیشه شهید مطهری در دروس اصلی دانشجوی ما قرار گیرد.

جعفری گفت: اساتید ما باید با اندیشه شهیدمطهری آشنا باشند. آقای خنیفر رئیس دانشگاه هم این را قبول دارند. زمانی که ماهم معلم بودیم از کتاب‌های شهید مطهری استفاده می‌کردیم و بهترین راه راه میانبر همین است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان شهیدمطهری شهید سردار سلیمانی حوزه و دانشگاه معنای واقعی اندیشه شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۳۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خواستار تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر در قالب‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سیصد و نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با حضور حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و به ریاست حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در پیش از دستور این جلسه با تاکید بر تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر اظهار کرد: در تدوین این بسته باید هماهنگی دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط مدنظر باشد.

وی ادامه داد: در تدوین این بسته به هنرستان‌های هنر توجه شود چراکه باید موضوع به صورت پایه‌ای مدنظر باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر پس تدوین، به اطلاع فعالان حوزه هنر برسد، همچنین در تدوین این بسته از ظرفیت فرهنگستان هنر نیز استفاده شود.

در ادامه حجت الاسلام مصطفی رستمی خواستار تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر در قالب‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شد.

از این رو مقرر شد ساعی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دانشگاه سوره، بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه‌های هنر با قابلیت اجرا در سه سطح (کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت) را تدوین و جهت طرح در جلسه شورا به دبیرخانه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ارسال کند.

در ادامه جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با موضوع ارائه گزارش سامانه فرنما براساس درخواست دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در راستای اجرایی سازی راهبرد ۳، ۱۱ و ۲۱ نظام فرهنگی تربیتی سند دانشگاه اسلامی ادامه پیدا کرد.

در این جلسه معاون فرهنگی وزیر علوم گزارشی از وضعیت سامانه «فرنما» که مربوط به فعالیت فرهنگی دانشجویان کشور است، ارائه کرد.

عبدالحسین کلانتری در این گزارش بر سیاستگذاری شاهدمحور، ظهور فناوری‌های نوین و توسعه رویکرد دیجیتال در عرصه فرهنگی، افزایش رویکرد‌های داده محور، هوشمندسازی، حکمرانی باز و پلتفرمی، مشارکتی شدن حکمرانی تأکید کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، مزایای سامانه فرنما را یکپارچگی داده‌ها از فعالیت‌های دانشجویی، تحلیل فعالیت‌های فرهنگی، زمینه سازی برای کشف ضعف‌ها، افزایش تولیدات بومی و شبکه سازی میان کنشگران فرهنگی اعلام کرد.

محمدابراهیم سقزچی دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با تشکر از معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواستار بازبینی و ارتقای سامانه شد تا با فراهم شدن امکان مشارکت کنشگران، رتبه‌بندی فرهنگی دانشگاه‌ها، ارتباط با شبکه‌های اجتماعی جهت بازنشر تولید محتوا‌ها و تحلیل کارشناسی و استخراج شاخص‌ها، سامانه یکپارچه‌ای در دسترس باشد.

در ادامه حجت الاسلام خسروپناه با استقبال از ارائه گزارش سامانه فرنما، خواستار رسانه‌ای شدن اقدامات این معاونت شد و بر ارائه گزارش‌های فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان از سوی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی ضمن تقدیر از گزارش معاونت فرهنگی وزارت علوم، با ضروری دانستن همافزایی نظام آموزش عالی کشور، افزودند طرحی صورت گیرد تا از نظر فنی امکان تجمیع داده‌های آموزش عالی و گزارش گیری از سامانه فرنما برای سایر مدیران جهت مجموعه سیاست‌گذاری‌های بعدی فراهم شود.

دیگر خبرها

  • رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • شهید مطهری به معنای واقعی کلمه روشنفکر و عارف بود
  • این ۶ جمله را تنها از افراد با شخصیت واقعی و صادق می شنوید
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد