Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-28@22:53:31 GMT

کلسترول خون خود را با مصرف «کنجد» کاهش دهید

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۳۸۸۵۹

کلسترول خون خود را با مصرف «کنجد» کاهش دهید

یکی از مهمترین خواص کنجد برای سلامتی، تأثیر آن در کاهش کلسترول بد خون است.

به گزارش شریان نیوز،به نقل از فودنیوز، دانه کنجد، فواید زیادی برای سلامتی دارد. کنجد، منبع خوبی از فیبر است و مصرف منظم آن باعث کاهش کلسترول می‌شود. دانه‌های کنجد پوست نگرفته همراه با سبوس است. دانه‌های کنجد پوست نگرفته قهوه‌ای طلایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

دانه‌های کنجد پوست گرفته همراه با سبوس نیستند. این دانه‌ها سفیدرنگ هستند اما هنگام برشته شدن قهوه‌ای می‌شوند. لازم است حداقل یک مشت کوچک، دانه کنجد در روز بخورید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید.

اطلاعات حاصل از مطالعات منتشر شده در مجله بررسی انتقادی در علوم غذایی، تغذیه و مجله تغذیه انگلیس نشان داده است که مصرف منظم دانه کنجد، به کاهش کلسترول و تری گلیسیرید، دو عامل خطرناک بیماری‌های قلبی عروقی کمک می‌کند. دانه‌های کنجد حاوی دو نوع ترکیب گیاهی لیگنان‌ها و فیتواسترول‌ها است که با کاهش کلسترول ارتباط دارند.

در مطالعه‌ای از مجله بین المللی علوم غذایی و تغذیه، دانشمندان گزارش کردند که وقتی ۳۸ شرکت کننده با چربی خون بالا به مدت دو ماه هر روز ۵ قاشق غذاخوری (۴۰ گرم) دانه کنجد پوست گرفته مصرف کردند، ۱۰ درصد کاهش کلسترول بد LDL داشتند. داوطلبان همچنین ۸ درصد کاهش تری گلیسیرید را در مقایسه با داوطلبان گروه دارونما تجربه کردند.

دانه کنجد سرشار از فیبر است

سه قاشق غذاخوری (۳۰ گرم) دانه کنجد بدون پوست ۳.۵ گرم فیبر دارد. فیبر برای سلامت دستگاه گوارش ضروری است. داده‌ها حاکی از آن است که فیبر می‌تواند در کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان، بیماری‌های قلبی، چاقی و دیابت نوع ۲ موثر باشد.

سه قاشق غذاخوری دانه کنجد ۵ گرم پروتئین ارائه می‌دهد. با خوردن دانه‌های کنجد پوست گرفته و برشته شده، میزان پروتئین را به حداکثر برسانید. پوست گرفتن و برشته شدن دانه‌ها باعث کاهش اگزالات و فیتات می‌شود، دو ترکیبی که مانع هضم و جذب مناسب پروتئین می‌شوند.

پروتئین برای سلامتی ضروری است، زیرا به ساخت همه چیز از ماهیچه‌ها تا هورمون‌ها کمک می‌کند. دانه کنجد دارای مقدار کمی لیزین، یک آمینو اسید ضروری است که معمولاً در محصولات حیوانی یافت می‌شود اما اگر گیاهخوار هستید، می‌توانید با خوردن پروتئین‌های گیاهی با لیزین بالا مانند حبوبات، شامل نخود و لوبیا قرمز، این مسئله را جبران کنید.

دانه کنجد به کاهش فشار خون کمک می‌کند

فشار خون بالا یک عامل اصلی برای بیماری‌های قلبی، عروقی و سکته مغزی است. دانه‌های کنجد سرشار از منیزیم است که به کاهش فشار خون کمک می‌کند. این غذای فوق العاده حاوی لیگنان، ویتامین E و سایر آنتی اکسیدان‌هاست که از تجمع پلاک در رگ‌ها جلوگیری کرده و فشار خون سالم را تقویت می‌کند.

دانه‌های کنجد بدون پوست و با پوست، مملو از مواد مغذی مختلفی است که سلامت استخوان را تقویت می‌کند. توجه داشته باشید که کلسیم به طور عمده در پوست دانه کنجد یافت می‌شود.

طرز تهیه خوراکی کنجدی خانگی

برای تهیه خوراکی کنجدی لذیذ و مقوی، دستور زیر را دنبال کنید.

مواد لازم برای ۱۵ نفر:

۲ فنجان دانه کنجد

۱/۲ فنجان آرد بادام

۱/۲ فنجان نارگیل خرد شده

۱/۲ فنجان ارده

۱/۳ فنجان عسل

۱/۴ فنجان روغن نارگیل

۱ قاشق چایخوری اسانس وانیل

کمی نمک

طرز تهیه:

در یک کاسه بزرگ مخلوط کن، آرد بادام، نارگیل، دانه کنجد و نمک را مخلوط کنید. روغن نارگیل، عسل، ارده و وانیل را بریزید. هم بزنید تا ترکیب شود.  وقتی مخلوط خوب ترکیب شد، مخلوط را در یک سینی فر یا ظرف بزرگ بریزید. با استفاده از پشت یک کفگیر تمیز، مخلوط را به داخل ظرف یا سینی فشار دهید.

مخلوط باید فشرده شده تا شکاف‌ها برطرف شود. سینی فر یا ظرف را با درپوش بپوشانید، سپس آن را در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد. بعد از یک ساعت ظرف یا سینی را از فریزر خارج کنید. بگذارید مخلوط کمی ذوب شود، سپس آن را به شکل مربع یا مستطیل برش زده و سرو کنید.

از همین امروز دانه کنجد را به سالاد‌، سیب زمینی سرخ کرده و سایر مواد غذایی اضافه کنید.

منبع: شریان

کلیدواژه: دانه های کنجد پوست کاهش کلسترول دانه کنجد فشار خون ۲ فنجان دانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۸۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر

آفتاب‌‌نیوز :

نکات مراقبتی پس از مصرف یک فرآورده، رعایت و اجرا شود (به ویژه مصرف ضد آفتاب ها)؛ به عنوان مثال سرم‌های پوستی حاوی رتینول که برای کاهش تیرگی و رفع چین و چروک صورت و بصورت بدون نسخه در اختیار قرار می‌گیرد، می‌تواند باعث افزایش حساسیت بافت پوست به نور خورشید شود؛ بنابراین توصیه می‌شود پس از مصرف این فرآورده (در طول روز) از ضد آفتاب‌ها استفاده کرد.

از مصرف بیش از میزان توصیه شده محصولات خودداری شود؛ برای نمونه، مصرف بیش از حد برخی فرآورده‌های لایه بردار حاوی سالیسیلیک اسید یا گلایکولیک اسید که برای بهبود خطوط ریز و اسکار آکنه (جای جوش) عرضه می‌شود، می‌تواند منجر به قرمزی پوست، التهاب و کاهش تولید چربی سطح پوست شود.

به زمان مناسب مصرف هر فرآورده توجه شود؛ به طور مثال اگر مصرف همزمان سرم‌های پوستی حاوی ویتامین C و رتینول (هر دو به منظور جوانسازی و رفع تیرگی پوست) در برنامه مراقبت پوستی فرد باشد، باید زمان مصرف سرم ویتامین C به صبح و زمان مصرف سرم رتینول به شب موکول شود.

در هر برنامه مراقبت پوستی باید مرطوب کننده سازگار با نوع پوست را تهیه کرد؛ این امر علاوه بر حفظ شادابی پوست، منجر به جذب مناسب‌تر فرآورده‌های پوستی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • با اسیدیته قهوه، یکی از اصلی‌ترین خصوصیات قهوه آشنا شوید
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر