Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-استاندار اردبیل گفت: باید فرهنگ هم زیستی را در بین خانواده‌ها و همچنین استان نهادینه کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اکبر بهنام‌جو بعدازظهر امروز در جلسه شورای عالی ورزش استان اردبیل اظهار داشت: باید فرهنگ هم زیستی را در بین خانواده‌ها و همچنین استان نهادینه سازیم  که این یکی از عوامل ازدواج آسان برای جوانان می‌تواند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فرهنگ‌سازی ازدواج آسان در جامعه افزود: با توجه به اینکه  آمار ازدواج در استان کاهش یافته است اما اقدامات خوب و مؤثری در دو حوزه ازدواج و طلاق در استان انجام شده است 

استاندار اردبیل بیان کرد: در سال گذشته اقداماتی در راستای ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج به جوانان انجام گرفته بود که به دلیل شیوع کرونا محدود شده است که با توجه  به اینکه همچنان کرونا مهار نشده، لازم است با تطبیق با موقعیت کنونی ارائه آموزش‌ها با تعداد محدود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه یابد.

بهنام‌جو با بیان اینکه تنها 30 درصد آمار طلاق‌ها در استان اردبیل مربوط به مسائل مالی است، گفت: موضوع اشتغال جوانان را به جد پیگیر هستیم و با برگزاری دوره‌های مهارت زندگی اگر بتوانیم در 5 سال اول ازدواج موضوع طلاق را کنترل بکنیم اقدام مؤثری نسبت به درصد کاهش طلاق انجام داده‌ایم.

وی تصریح کرد: بحث ازدواج آسان و به دنبال آن تأمین جهیزیه یک بحث فرهنگی است که تمام دستگاهه‌های اجرایی و خود خانواده‌ها و جامعه باید به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند و باید دست به دست هم بدهیم تا این فرهنگ را در جامعه نهادیه بکنیم.

لازمه تشکیل زندگی برای جوانان ایجاد اشتغال و مسکن می‌باشد

مدیرکل ورزش وجوانان استان اردبیل در این جلسه با اشاره به شرایط سخت ازدواج در وضعیت کنونی افزود: لازمه تشکیل زندگی برای جوانان ایجاد اشتغال و مسکن می‌باشد.

طرح ازدواج آسان در اردبیل خاک می‌خورد/ لزوم ترویج فرهنگ تسهیل ازدواج برای مقابله با تهاجم‌های فرهنگیگزارش|چشم و هم چشمی مانع ازدواج آسان؛ دودی که جوانان را آزار می‌دهد‌دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه: برنامه‌های زیادی برای گسترش ازدواج آسان داریم / توزیع 31 هزار سری جهیزیه

انوشیروانی با بیان اینکه : آمار ازدواج در استان اردبیل در دو سال اخیر رو به کاهش است، گفت: در راستای ترویج ازدواج آسان نیاز است دستگاه‌های اجرایی عضو  ساماندهی اهتمام ویژه داشته باشند و  جوانان و خانواده ها را با فرهنگ ازدواج آسان از طریق آموزش‌های لازم آشنا سازند.

وی افزود: متأسفانه استان اردبیل در حوزه طلاق در رتبه سوم و در آمار ازدواج در رتبه 14 کشوری قرار دارد که این رتبه زیبنده و شایسته استان اردبیل که مهد فرهنگ و هنر و دارالارشاد است نمی باشد و باید تمام تلاشمان را برای کاهش این موضوع انجام دهیم.

 کمیته امداد امام خمینی آماده حمایت از طرح‌های حوزه جوانان است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان نیز در این نشست افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) آمادگی خود را برای حمایت از طرح‌های حوزه جوانان در راستای اشتغالزایی، برگزاری دوره‌های تحکیم خانواده و همچنین دوره های قبل و بعد و حین ازدواج اعلام می‌کند.

دشتی با بیان اینکه  آمار طلاق در بین مددجویان کمیته امداد کمتر از 3 در صد است، تصریح کرد: ترویج ازدواج آسان در بین اقشار کم درآمد جامعه و مددجویان کمیته امداد اردبیل از جمله مهمترین برنامه‌های حمایتی  است.

وی تصریح کرد: در 9 ماهه سال 99 کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل توانست تعداد 420 مورد به ارزش سه میلیاردو 800 میلیون توان به مدد کاران در راستای تعمین جهیزیه کمک کند که این آمار نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش داشته است.

جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اردبیل با حضور  استاندار اردبیل،  مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل و  مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد ساماندهی با موضوع بررسی و رفع موانع و مشکلات حوزه ازدواج جوانان، ارائه قابلیت‌ها و طرح‌های سازمان‌های مردم نهاد استان اردبیل به دستگاه‌های اجرایی و پیگیری سند جامع جوانان استان اردبیل برگزار شد.

انتهای‌پیام/131/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی جوانان استان اردبیل استاندار اردبیل ازدواج آسان خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۴۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا بریمانی صبح شنبه در گفت وگ و با خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن روز «روانشناس و مشاوره» با بیان اینکه روانشناسان در ایجاد یک جامعه سالم از نظر جسمانی و روانی نقش بسزایی دارند، گفت: روانشناسان به افراد جامعه کمک می‌کنند تا بتوانند احساسات و رفتارهای خود را بهتر درک کرده و آنها را مدیریت کنند تا زندگی با کیفیت تری داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی مازندران یکی از اهداف سازمان بهزیستی کشور را برنامه‌ریزی و تلاش در جهت ارتقا سلامت روان آحاد جامعه دانست و عنوان کرد: در حال حاضر ۲۱۲ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در سراسر استان در راستای ارائه مشاوره تخصصی در زمینه‌های فردی و خانوادگی، ازدواج، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تحصیلی، ارتقا توانمندی‌های معنوی، اخلاقی و فکری و … به شهروندان فعالیت دارند.

بریمانی به ارائه خدمات مشاوره حضوری اشاره و عنوان کرد: ۱۶۶ هزار و ۳۰۱ نفر در سال گذشته با مراجعه به مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی از متخصصین امر خدمات دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه خدمات روانشناختی و ارتقای سلامت روان به صورت تلفنی نیز صورت می‌گیرد، افزود: طی یک سال اخیر ۱۹۴ هزار و ۵۶۸ نفر طی تماس با خط ۱۴۸۰ صدای مشاور، جهت برطرف کردن مشکلات روانشناختی در زمینه‌های فردی و خانوداگی، کودک و نوجوان، تحصیلی، شغلی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره طلاق، توانایی تصمیم گیری صحیح و مناسب و همچنین تقویت مهارت‌های زندگی و مهارت‌های بین فردی مشاوره تلفنی دریافت و از مزایای این خط بهره مند شدند.

این مسؤول از ارائه آموزش به بیش از هشت هزارو ۳۰۰ نفر از جوانان در آستانه ازدواج در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: بی شک، یکی از راهکارهای مؤثر پیشگیری از جدایی و طلاق زوجین، آموزش پیش از ازدواج است که به ارتقای توانمندی فردی در انتخاب همسر مناسب و تشکیل خانواده موفق کمک می‌کند که این افراد جهت تقویت و ثبات خانواده در کارگاه‌ها و جلسات آموزشی پیش از ازدواج شرکت کردند.

وی اعلام کرد: سال گذشته، ۱۴۰۹۹ زوج مازنی جهت افزایش استحکام روابط زوجین در کلاس‌های آموزشی و مشاوره حین ازدواج شرکت کرده‌اند.
مدیر کل بهزیستی استان ارتقای سلامت و توانمندسازی روانشناختی زوجین، افزایش رضایتمندی زندگی زناشویی و تحکیم بنیان خانواده را از جمله اهداف برنامه‌های پیشگیرانه و ارتقایی سازمان بهزیستی در حوزه خانواده برشمرد و گفت: در این راستا در سالی که گذشت ۱۵۴۱۱ نفر از آموزش زندگی خانواده و ۴۴ هزار و ۹۹ نفر از آموزش‌های مهارت‌های زندگی بهره مند شدند.

وی انتخاب همسر و ازدواج را هم از بعد اجتماعی و هم از بعد فردی برای افراد جامعه، مرحله مهم و حساسی دانست و ادامه داد: ۹۶۸۰ نفر در سال گذشته از مراکز مشاوره سراسر استان جهت ازدواج و انتخاب همسر خدمات مشاوره‌ای دریافت نمودند. چرا که انتخاب درست و مناسب هم فرد را به آرامش می‌رساند و هم جامعه را از بحران مسائل اجتماعی آسیب زا مانند طلاق و پیامدهای آن حفظ می‌کند.

مدیرکل بهزیستی مازندران به مشاوره طلاق در مراکز بهزیستی نیز اشاره کرد و افزود: در سال گذشته تعداد، ۴۶ هزار زوج در مراکز مشاوره، خدمات مشاوره‌ای دریافت کردند و از این تعداد پرونده بیش از ۲۳ درصد منجر به سازش شده است که عمده ترین دلایل طلاق عدم مسؤولیت پذیری، بی توجهی، کمبود مهارت‌های زندگی، اعتیاد، خیانت و سو ظن، خشونت و دخالت اطرافیان بوده است.‌

کد خبر 6089518

دیگر خبرها

  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار وام ازدواج هستند
  • عروس و داماد درچه‌ای راهی خانه بخت شدند
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند/ ضرورت نهادینه شدن «فرهنگ کار» در جامعه
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد