Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دکتر علیرضا زالی  درباره وضعیت کرونا در استان تهران اظهار کرد: در طول چند هفته اخیر در گستره کشور از جمله استان تهرانُ مجموعا شیب نسبتا مطلوبی را در کاهش آمار شاهد بوده ایم.

وی با بیان اینکه کماکان به دلیل پیچیدگی هایی که در شهر و استان تهران وجود دارد  هنوز برخی آمارها از نظر کمی باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: تعداد بیماران بستری ما در تهران بالغ بر ۲۵۰۰ بیمار است که از این تعداد حدود ۹۳۴ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زالی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹۰۰ نفر در بخش سرپایی با تشخیص کرونا به ما مراجعه کرده اند که حدود ۲۹۰۰ نفر از آنان به بخش های بهداشتی و ۲۰۰۰ نفر نیز به بخش های سرپایی درمانی مراجعه کرده اند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران تعداد بیماران فوت شده با تشخیص کرونا را در بیماستان های استان در طول ۲۴ ساعت گذشته ۳۹ مورد و بیماران ترخیص شده از بیمارستان ها را ۳۷۰ مورد عنوان کرد.

وی تاکید کرد: علی رغم اینکه نسبت به هفته گذشته آمارها کاهش را نشان می‌دهد اما هنوز موارد جدیدی از بستری در تهران وجود دارد؛ میزان مراجعین سرپایی نیز اگرچه نسبت به هفته گذشته تقلیل پیدا کرده است؛ اما هنوز عدد قابل توجهی است.

زالی افزود:  شرایط تهران همان طور که بارها اعلام شده علی رغم کاهش نسبی شاخص مرگ و میر باید شکننده و ناپایدار تلقی شود.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران تصریح کرد: کاهش آمار به معنای افول قطعی این بیماری نیست و از نظر زمانی هنوز با قاطعیت نمی توانیم بگوییم که در مسیر کاهش بیماری درحال حرکت هستیم.

وی ادامه داد: طبیعتا اگر شاهد کاهش ابتلا و کاهش بارمراجعین بیمارستانی در تهران باشیم می‌ توانیم آن را به اجرای طرح محله محوری نسبت دهیم.

زالی افزود: طبیعتا در هفته آتی می‌توان تحلیل دقیق تری در این زمینه ارایه داد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۰ بیمار جدید در بیمارستان های استان پذیرفته شده اند.

وی درباره آخرین وضعیت محدودیت های کرونایی استان تهران توضیح داد: وضعیت اکثر شهرستان های استان تهران کماکان نارنجی تلقی می‌شود، بنابر این محدودیت های در نظر گرفته شده برای شهرهای نارنجی در اکثر شهرستان های استان در هفته آتی نیز ادامه خواهد داشت.

زالی درباره جهش ویروس کرونا اظهار کرد: ویروس جدیدی در کار نیست، بلکه یک جهشی در ویروس کووید ۱۹ پدید آمده و یک واریانت جدید از این ویروس در انگلستان و عمدتا در لندن و نواحی جنوب شرقی این کشور شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه هنوز درباره زمان بروز این تغییرات در ویروس نمی توان قطعی اظهار نظر کرد، گفت: درباره اینکه میزان مرگ آفرینی ناشی از تغییرات ویروس چقدر می تواند باشد هنوز تحقیقات مکفی صورت نگرفته است، اما میزان انتقال و سرایت پذیری آن بین ۵۰ تا ۷۰ درصد بیشتر شده است.

زالی اضافه کرد: به نظر می‌رسد بخشی از تغییر و جهشی که در این ویروس صورت گرفته با تغییری که در آفریقای جنوبی به خصوص در سواحل آفریقای جنوبی در گذشته ایجاد شده، شباهت داشته باشد.

وی با اشاره بر اثربخشی فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی در برابر ویروس جهش یافته، اظهار کرد: درباره اثربخشی واکسن های موجود و همچنین داروها در برابر تغییرات جدید ویروس باید مطالعات دقیق تری حاصل شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۶۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود

حجت الاسلام هادی شیرازی مدیرعامل انتشارات خط مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره حال و هوای این نمایشگاه در سال‌های گذشته گفت: شروع دوباره نمایشگاه بعد از قصه ویروس منحوس کرونا، شجاعتی می‌خواست که الحمدلله اتفاق افتاد و روال خوبی را پی گرفت و به نظر بنده سال به سال هم رشد کرد و مردم به نسبت سال‌های قبل استقبال بهتری داشتند. هرچند هنوز به آن سال‌های قدیمی‌تر و گذشته که خیلی اهالی هنر و ادب حضور چشمگیرتری داشتند و فضای شیرین‌تری نسبت به سال‌های نزدیک‌تر ما داشت، نرسیده ولی امیدوارم که این جریان نیز رخ دهد و آن حالت پدری که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حوزه فرهنگ می‌رود، اتفاق بیفتد.

وی درباره استقبال مخاطبان از این رویداد فرهنگی گفت: مردم با نمایشگاه کتاب قهر نیستند، اما مسأله کتاب باید بیشتر به عنوان یک نیاز جا بیفتد. هرچقدر اقتصاد مردم و خانوارها کوچک شود، تاکید بر کتاب به عنوان یک نیاز اساسی سخت‌تر می‌شود. باید بین همه مردم این نکته را جا بیندازیم که کتاب یک مسئله حل کن است و نیازهای آدمی را در مسیر زندگی حل می‌کند.

حجت‌الاسلام شیرازی افزود: در حال حاضر چند جایگزین برای کتاب پیدا شده است که یکی از آنها فضای مجازی و آموزش‌هایی در این فضاست. این فضا به نحوی جایگزین کتابخوانی مردم شده است که جایگزین دقیقی نیست؛ هر چیزی باید سر جای خودش قرار بگیرد. در عین حال مردم با کتاب آشتی‌اند، با نمایشگاه کتاب هم مشکلی ندارند ولی باید این اتفاق درست و جامع رخ دهد و مردم جایگاه کتاب را درک کنند تا نمایشگاه کتاب هم رونق اساسی به خود بگیرد.

وی درباره کیفیت کتاب‌ها در طی دوره‌های مختلف برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: مسأله کیفیت کتاب یک موضوع نسبی است و به ناشران بستگی دارد. ممکن است یک ناشری کیفیت کارش را در طول این سال‌ها هم به لحاظ محتوا و هم به لحاظ تولید ارتقا داده باشد و ممکن است ناشرانی هم باشند که کیفیت کارشان مثل گذشته‌شان باشد. نمی‌توانم بگویم اتفاق مهمی در این سال‌ها رخ داده است. پیش از این در فضای ادبیات، فرهنگ و کتاب هر روز یک اتفاق و حرکت جدی ملی داشتیم، اما حالا به شدت جای خالی این حرکت‌ها حس می‌شود.

شیرازی افزود: مسایل صنعت نشر با یک یا دو ایده حل نمی‌شود. امروزه می‌گویند به دنبال رقم زدن زیرساخت‌ها هستند و این مسأله‌ای زمان بر است. اگر بخواهیم برای صنعت نشر اتفاق مبارکی بیفتد باید پای حرف جدی خود اهالی صنعت، به‌ویژه بخش خصوصی صنعت نشر نشست. اگر اهالی این حوزه و اهالی اکوسیستم نشر بگویند که دغدغه و مسئله‌شان چیست، آنگاه می‌توان به رخ دادن اتفاقات اساسی برای این صنعت امیدوار بود.

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلی امام خمینی تهران برپا می شود.

کد خبر 6087681

دیگر خبرها

  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
  • تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود