Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مجلس اعلای عراق در ایران با اشاره به افزایش تنفر و انزجار ملت عراق علیه حضور آمریکا در این کشور پس از شهادت فرماندهان مقاومت، درباره تهدید آمریکا برای انتقال سفارتخانه خود از بغداد گفت که واشنگتن با این تهدید به دنبال جنگ روانی است. - اخبار بین الملل -

حملات اخیر موشکی به منطقه « الخضراء » بغداد سبب شد تا آمریکا بار دیگر سناریوی انتقال سفارتخانه‌اش را از پایتخت عراق تکرار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع دستمایه گفت‌وگوی خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم  با « ماجد غماس» نماینده مجلس اعلای عراق در ایران شد.

در این گفت‌وگو غماس درباره جدی نبودن آمریکا در انتقال سفارتخانه‌اش از بغداد، امتیازگیری از دولت عراق و حمایت واشنگتن از جریان‌های غربگرا در این کشور، تحت فشار قرار دادن گروه‌های مقاومت عراقی و ضرورت هوشیاری نیروهای سیاسی  سخن گفت که محورهای مهم این مصاحبه به شرح ذیل است.

آمریکا در انتقال سفارتخانه‌اش از بغداد جدی نیست. آمریکایی‌ها می‌خواهند در عراق جنگ روانی راه بیندازند. آنان می‌خواهند بگویند وقتی که ما در عراق باشیم، این کشور از امنیت برخوردار است و هنگامی که ما نیستیم، ناامنی به عراق باز می‌گردد.در جنگ روانی آمریکا علیه عراق، یکی از اهداف این جنگ وارد کردن فشار به دولت بغداد است تا بتواند امتیازات بیشتری بگیرد.مردم از آمریکا بیزارند،  تنفر ملت عراق  از آمریکا با ترور حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المنهدس به حد  اعلای خود رسید.آمریکا می‌خواهد این را مطرح کند که اگر می‌خواهید وضعیت عراق به سمت مطلوبی حرکت کند،  بایستی مسئله گروه‌های مقاومت از ریشه کنده شود.آمریکا به شدت از جریان غربگرایی در عراق حمایت می‌کند. غربگرایان  درحال آماده کردن خودشان برای انتخابات آینده هستند. هدف دیگر آمریکا این است که با سیطره همه جانبه بر عراق این کشور را از محور مقاومت جدا کند.

تسنیم: آمریکا تهدیدش را درباره انتقال سفارتخانه خود از بغداد بازهم تکرار کرده‌ است. نظر شما در این زمینه چیست؟

غماس: آمریکا در انتقال سفارتخانه‌اش از بغداد جدی نیست. آمریکایی‌ها می‌خواهند در عراق جنگ روانی راه بیندازند. آنان می‌خواهند بگویند وقتی که ما در عراق باشیم ، این کشور از امنیت برخوردار است و هنگامی که ما نیستیم، ناامنی به عراق باز می‌گردد.  این ادعا نمی‌تواند مردم عراق را با خود همراه کند. مردم از آمریکا بیزارند، از کارهایی که در عراق انجام داده‌است،  متنفرند. تنفر ملت عراق  از آمریکا با ترور حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المنهدس به حد  اعلای خود رسید. خشم مردم نسبت به آمریکا به گونه‌ای است که واشنگتن هرکاری انجام دهد و یا هر موضوعی را مطرح کند، عراقی‌ها با دیده شک و تردید به آن می‌نگرند.اکنون این موضوع در افکار عمومی عراق مطرح است که آمریکا بر اساس شر و دشمنی با اسلام ، مردم  و منطقه رفتار می‌کند لذا هر چه آمریکا بگوید دیگر در بین مردم عراق کارساز نیست.

ادعای رسانه‌های سعودی درباره تعطیلی سفارت آمریکا در بغداد دروغ از آب درآمد

تسنیم: آیا آمریکا می‌خواهد با تهدید انتقال سفارتخانه‌اش از بغداد، دولت عراق را تحت فشار قراردهد؟

غماس: در جنگ روانی آمریکا علیه عراق، یکی از اهداف این جنگ وارد کردن فشار به دولت بغداد است تا بتواند امتیازات بیشتری بگیرد.

تسنیم: این امتیازات در چه زمینه‌هایی است؟

غماس: مثلا در انتخابات آینده ، نیروهای سیاسی تصمیم گیرنده در خصوص فراهم کردن مقدمات این انتخابات، تحت فشار قرار دادن  گروه‌های مقاومت و مسایلی از این دست. درحقیقت، آمریکا می‌خواهد این را مطرح کند که اگر می‌خواهید وضعیت عراق به سمت مطلوبی حرکت کند،  بایستی مسئله گروه‌های مقاومت از ریشه برکنده شود. آمریکایی‌های می‌خواهند از طریق مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیروهای سیاسی این کشور را تحت فشار قرار دهند.

تسنیم: آمریکا به خوبی می‌داند که نیروهای سیاسی و گروه‌های مقاومت جزیی از ملت عراق هستند و نمی‌شود از روند تحولات این کشور آنها را دور کرد. خب، واشنگتن به دنبال چیست؟ آیا می‌خواهد جریان غربگرایی را تقویت کند؟

غماس: آمریکا به شدت از جریان غربگرایی در عراق حمایت می‌کند. غربگرایان  درحال آماده کردن خود شان برای انتخابات آینده هستند. هدف دیگر آمریکا این است که با سیطره همه جانبه بر عراق این کشور را از محور مقاومت جدا کند. شما می‌دانید، محور مقاومت در منطقه متشکل از ایران، عراق، سوریه ، لبنان و یمن .. . است و عراق یکی از حلقه‌های زنجیره مقاومت به شمار می‌رود. آمریکا می‌خواهد با تصاحب عراق این زنجیره را قطع کند. این موضوع نشان می‌دهد، آمریکا هراس دارد که در عراق تحت محاصره محور مقاومت باشد.

تسنیم: گروه‌های مقاومت عراقی حمله موشکی اخیر به منطقه خضراء بغداد را محکوم کردند ، به نظر شما چه کسی درپشت این حمله قرار دارد؟

غماس: یکی از تحلیل‌ها این است که خود آمریکایی‌ها به چنین حمله‌ای اقدام کرده‌اند تا یک بهانه‌ای برای ضربه زدن به گروه‌های مقاومت و حتی حمله به ایران داشته باشند البته منظورم حمله نظامی نیست چراکه واشنگتن در شرایطی قرار ندارد که بتواند یک اجماع جهانی علیه ایران ایجاد کند. با وجود این ، تلاش خود را می‌کند و با وارد کردن فشار به دولت بغداد می‌کوشد به هدف خود ( افزایش فشار علیه ایران ) دست پیدا کند.

تداوم بازی کثیف آمریکایی‌ها در عراق برای امتناع از خروج

تسنیم: شما وظیفه نیروهای سیاسی و گروه‌های مقاومت عراقی را در شرایط کنونی چه می‌دانید ؟

غماس: نیروهای سیاسی و نیروهای مقاومت به نقش خود تا برگزاری انتخابات ادامه خواهند داد و ما تا زمان برگزاری این انتخابات باید در سطح بالایی از بیداری و هوشیاری قرار داشته باشیم و مسائل را به سمت جلو پیش ببریم تا بتوانیم در انتخابات آینده به صورت قوی وارد شویم و این یکی از موضوعاتی است که هم اکنون در عراق جریان دارد.

انتهای پیام/

                                                                            

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق شهید سپهبد قاسم سلیمانی اخبار عراق شهید سپهبد قاسم سلیمانی آمریکا می خواهد گروه های مقاومت انتخابات آینده نیروهای سیاسی تحت فشار قرار محور مقاومت آمریکایی ها جنگ روانی ملت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۷۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر

با توجه به انجام روکش آسفالت به صورت WR در بلوار شهیدسلیمانی قم حد فاصله پل شهید ابراهیمی تا میدان زائر  جهت افزایش ضریب ایمنی شهروندان و تردد مناسب خودروها در این بلوار و جلوگیری ازحوادث ناگوار در تصادفات وسائط نقلیه، اجرای عملیات آسفالت در بلوار شهید سلیمانی تا مورخه ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری را در دستور کار قرار دارد.

از شهروندان خواسته شده تا تکمیل پروژه  بهسازی  از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر