Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه های کرد زبان و نماینده سابق آمریکا در ائتلاف ضد داعش از تولید روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت در مناطق تحت اشغال کردهای سوری خبر دادند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رووداو عراق اعلام کرد، استخراج نفت در میادینی که نیروهای قسد کنترل آن را برعهده دارند به ۱۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد که درآمد آن به صدها میلیون دلار می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای آمریکایی و قسد کنترل برخی میادین نفتی در منطقه جزیره سوریه در استان‌های حسکه و دیرالزور را برعهده دارند.

مقامات دمشق آمریکا را به قاچاق نفت سوریه و فروش آن در خارج که نقض آشکار قوانین بین المللی محسوب می‌شود، متهم می‌کنند.

جیمز جفری، نماینده سابق رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف ضدداعش نیز گفت که مناطق تحت سلطه نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد) روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کند.

جفری افزود: نیروهای قسد بعد از آزادسازی مناطق شمال شرق سوریه بر میادین نفتی تسلط دارند و بخشی از نفت تولیدی در داخل مناطق تحت کنترل قسد مورد استفاده قرار می‌گیرد و بخش دیگر با بهای پایین به دیگر مناطق سوریه فروخته می‌شود همچنین بخشی دیگر از طریق واسطه‌ها به دولت سوریه فروخته می‌شود.

جفری اظهار داشت: درآمدهای حاصل از فروش نفت سالانه به چند صد میلیون دلار می‌رسد که اغلب آن به نیروهای قسد و هیات‌های وابسته به کانتون کردها در شمال و شرق سوریه تحویل داده می‌شود.

براساس گزارش ماه نوامبر موسسه آمار اقتصادی خاورمیانه (Mees)، داعش در فاصله زمانی ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ میلادی، ۳۹ میلیون و ۵۵ هزار بشکه نفت، نیروهای دموکراتیک سوریه در همین بازه زمانی، ۶۲ میلیون و ۵۰ هزار بشکه نفت و دولت سوریه ۳۷ میلیون بشکه و ۵۹۵ هزار بشکه نفت تولید کرده است.

مناطق تحت سلطه قسد دارای میادین عدیده نفت و گاز است که زیرساخت برخی از آن توسط گروه تروریستی داعش تخریب شده است.

شرکت امریکایی دلتا کرسنت انرژی ماه ژوئیه گذشته قراردادی با کانتون کردها در شمال سوریه برای سرمایه‌گذاری، توسعه و استخراج نفت از میادین شمال شرق سوریه که از سوی نیروهای امریکایی مورد حفاظت قرار دارد، منعقد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ۱۰۰ هزار بشکه هزار بشکه نفت مناطق تحت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۱۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبض قیمت مسکن شمال شهر

دو منطقه ۱ و ۳ تهران، مناطق شمال‌شهر محسوب می‌شوند که همواره قیمت فروش آپارتمان در آنها، اختلاف چشمگیری با قیمت میانگین شهر دارد.

به گزارش دنیای اقتصاد، چند روز پیش در همین صفحه، میانگین قیمت پیشنهادی فایل‌های فروش آپارتمان در ۲۲ منطقه پایتخت براساس فایل‌های فروردین ۱۴۰۳ را حدود ۸۳ میلیون تومان در مترمربع اعلام کردیم.

در جدول این گزارش، میانگین قیمت پیشنهادی مناطق ۱ و ۳ در حال حاضر ۱۶۴ میلیون تومان برآورد می‌شود. این یعنی، فاصله دو برابری قیمت شمال‌شهر تا سطح میانگین.

در این جدول، فایل‌های فروشی محله‌های مختلف این دو منطقه براساس آپارتمان‌های میان‌متراژ آمده است:

دیگر خبرها

  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • تاکید مقام آمریکایی بر شکست رژیم صهیونیستی در غزه
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود
  • حمله موشکی و توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی یمن
  • راه آهن شمال شرق ۲ رتبه دوم آموزش تخصصی را کسب کرد
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه