Web Analytics Made Easy - Statcounter

اندرو مک‌کیب، سرپرست سابق اف‌بی‌آی، از موج عفوهای ریاست جمهوری که توسط دونالد ترامپ صادر شد، انتقاد و آنها را «بسیار نفرت‌انگیز» توصیف کرد.

مک‌کیب در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان گفت که رئیس‌جمهوری «فعالانه مشغول تضعیف نظام قضایی است که در واقع قرار است از آن دفاع کند.»

او افزود: این عفوها اوج اقداماتی است که مانع عدالت می‌شوند،  و در گزارش مولر از آنها یاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مک‌کیب یک روز قبل از شروع بازنشستگی‌اش، توسط جف سشنز، اولین دادستان کل ترامپ، اخراج شد. یک گزارش وزارت دادگستری در آن زمان گفت که مک‌کیب با اجازه دادن به یک دستیار خود برای گفت‌وگو با وال‌استریت ژورنال درباره تحقیقات اف‌بی‌آی درباره تحقیقات در مورد بنیاد کلینتون، از اختیارات خود فراتر رفته است.

مک‌کیب، ترامپ را مورد انتقاد قرار داده و  گفت او نشان داده که در حلقه‌اش، همکاری نکردن با مقامات نتیجه خوشی در پی دارد. او با عفو و رهایی افراد از زندان، به آن‌ها جایزه می‌دهد.

گزارش مولر از این احتمال یاد کرده است که شاید پل مانافورد، مدیر کارزار انتخاباتی ترامپ، از این جهت ترجیح داد با مقام‌ها همکاری نکند که انتظار داشت مورد عفو ترامپ قرار گیرد. راجر استون، مشاور قدیمی ترامپ نیز که در تحقیقات مشاوران ویژه همکاری نکرد، هم مورد بخشودگی قرار گرفت و هم قبل از آن، در مجازاتش تخفیف قائل شدند.

عفو به معنای حذف کامل محکومیت کیفری است، در حالی که تخفیف صرفا به معنای کاهش مجازات فرد است.

مک‌کیب گفت:‌ «آنچه در گزارش مولر دیده شده و مورد ارجاع قرار گرفته، اکنون تکمیل شده است. بخشش‌ها صادر شده‌اند. و اکنون این افراد در ازای کاری که کرده‌اند، مورد حمایت رئیس ‌جمهوری قرار گرفته‌اند. حتی نمی‌دانم این کار را چطور توصیف کنم، به وضوح فساد است.»

طبق گفته وزارت دادگستری، ترامپ ۷۰ عفو و ۲۴ مورد تخفیف مجازات را صادر کرده است. ترامپ ۹۲۰۰ طومار برای تخفیف مجازات دریافت کرده است. این رقم برای اوباما، ۱۷۱۵ مورد تخفیف مجازات و بیش از ۳۳ هزار طومار بود. جورج دبلیو بوش نیز با دریافت ۸۵۰۰ مورد تقاضای تخفیف، مجازات ۱۱ نفر را تخفیف داد.

مک‌کیب گفته است که این پایان موج عفو ترامپ نیست. او گفت:‌ «گام بعدی‌اش چیست؟ بنن یک احتمال روشن است… گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر این که جولیانی به عفو تمایل نشان داده است. او مطمئنا می‌تواند از چنین امکانی استفاده کند، چرا که تحقیقات در نیویورک ادامه دارد. و در واقع محدودیتی وجود ندارد.»

بن ساس، سناتور جمهوری‌خواه نیز در یک بیانیه‌ شش کلمه‌ای در تاریخ ۲۳ دسامبر درباره تازه‌ترین موارد عفوهای ترامپ گفت: «این فساد تا مغز استخوان است.»‌

این اظهارات سناتور ایالت نبراسکا پس از آن بود که «رئیس ‌جمهوری ترامپ از اختیارات قانون اساسی خود برای عفو افراد دیگری از زندانیان مانند مانافورد و استون استفاده کرد که آشکارا و مکررا قانون را نقض کرده‌اند و به آمریکایی‌ها آسیب رساندند.»‌

علی‌رغم این اظهارات، تنها سناتور جمهوری‌خواه که در زمان برگزاری دادگاه اسیتضاح ترامپ علیه او رای داد، میت رامنی از ایالت یوتا بود، که به گفته پروپابلیکا، به عدم صدور احکام عفو در دوران فرمانداری خود در ایالت ماساچوست از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ مباهات می‌ورزید.

مک‌کیب در انتقادهای خود از رئیس‌ جمهوری خویشتن‌داری نکرد و گفت که «این رئیس‌ جمهوری ‌در کمک به دوستان و خانواده‌اش و مجازات دشمنانش هیچ حرمتی را نگه نداشته است.»‌

‌او گفت:‌ «این فرد فعالانه با استفاده از عفو، عدالت را تضعیف می‌کند. او به افرادی جایزه می‌دهد که از همکاری سرباز زدند، از ارائه اطلاعات سر باز زدند، فعالانه به دادستان‌ها و دادگاه‌ها دروغ گفتند. ما هرگز شاهد چنین تنزلی نبوده‌ایم. کمربندهاتان را ببندید. ممکن است از این هم بیشتر نزول کنیم.»‌ / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مک کیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۳۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور وزیر ورزش در مراسم ترحیم کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مراسم ترحیم نادر کاشانی کاپیتان اسبق تیم ملی بسکتبال و از چهره‌های شاخص این رشته ورزشی در مسجد الرضای تهران با حضور مدیران و قهرمانان بسکتبال امروز جمعه برگزار شد.

در این مراسم کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان حاضر شد و با قرائت فاتحه برای این مرحوم از درگاه خداوند آمرزش مسألت کرد.

این پیشکوست بسکتبال که سوم اردیبهشت ماه بدلیل بیماری در گذشت، در بازی‌های آسیایی ١٩۶۶، ١٩٧٠ و ١٩٧۴ عضو تیم ملی ایران بود و در سال ١٣۵٧ از تیم ملی خداحافظی کرد.

کد خبر 6088967

دیگر خبرها

  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • نفرت از زنان انگیزه مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد
  • موج نفرت از جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی در حال گسترش است
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • نفرت شهروندان و دانشجویان آمریکایی از اسرائیل (فیلم)
  • حضور وزیر ورزش در مراسم ترحیم کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال
  • ببینید | نفرت شهروندان و دانشجویان آمریکایی از اسرائیل
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران