Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@06:34:19 GMT

مخاطبان طنز تحمل خود را بالا ببرند

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۸۷۶۲۳

مخاطبان طنز تحمل خود را بالا ببرند

خبرگزاری آریا - شهر: عباس حسین نژاد، نویسنده درباره شوخی با اشعار بزرگان در طرح متروی تهران گفت: مخاطبان طنز باید تحمل خود را بالا ببرند تا هم فضای خلاقیت در طنز بیشتر شود هم جامعه‌ای انتقادپذیر و رو به رشد داشته باشیم.
عباس حسین نژاد، نویسنده در گفتگو با خبرنگار شهر درباره پروژه «کوویدیه» در متروی ‌تهران و برخی انتقادات به نحوه اجرای این پروژه در زمینه استفاده از شاعران بزرگ در مقوله طنز و مقابله با کرونا گفت: اگر در این پروژه تنها از تصاویر شاعران که ماسک بر صورت دارند استفاده می‌شد اتفاق بدی نبود اما برای دستکاری کردن شعر نیاز جدی به مشورت وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با اشاره اینکه مشورت گرفتن از جاهایی مانند دفتر طنز حوزه هنری یا شاعران طنز می‌توانست این کار را جذاب‌تر کند، توضیح داد: در صورت مشورت این نوع نقیضه‌نویسی می‌توانست خوش‌تر و دلپذیرتر جلوه کند.
حسین‌نژاد گفت: شوخی با شعر از قدیم وجود داشته است و با اشعار بزرگان همیشه این شوخی شده است که به آن نقیضه‌نویسی یا پارودی می‌گویند. شاید کلمه ماسک در این اشعار به درستی ننشسته باشد اما این شوخی همیشه وجود داشته است.
این نویسنده گفت: در طنزنویسی نیاز جدی به ظرافت داریم و اگر رندی(که در اشعار شاعران بزرگ است موجود است) رعایت نشود منجر به آسیب خواهد شد. در بحث شعر در این پروژه نیز مسأله توهین مطرح نیست و می‌توان گفت شاید کلمه ماسک به خوبی در طنزسرایی استفاده نشده است.
او ادامه داد: تصاویر (شاعران بزرگی که ماسک بر صورت دارند) اتفاق خوب و قابل توجهی بود ما نیز به دلیل وضعیت کرونا به عنوان ناشر در کتابی روزنامه آب و هوا از خاطرات ناصرالدین شاه منتشر کردیم در تبلیغاتش از همین روش استفاده کردیم و روی صورت ناصرالدین شاه ماسک گذاشتیم. در شعر دوستان به دقت خیلی بیشتری نیاز داشتند که انتقادات کمتری متوجه طرح می‌شد.
این فعال فرهنگی در پایان گفت: در هر حال به نظر بنده در مخاطبان طنز باید تحمل خود را بالا ببرند تا هم فضای خلاقیت در طنز بیشتر شود هم جامعه‌ای انتقادپذیر و رو به رشد داشته باشیم.
خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۷۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند

مدیرعامل صندوق ملی مسکن از ورود به بازار خرید سیمان از طریق بورس با هدف کاهش قیمت مصالح و حذف واسطه‌ها خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا مهدیار اسماعیلی اظهار کرد: در ادامه حمایت های این صندوق از سازندگان مسکن، پس از اجرایی شدن خرید فولاد در سال گذشته، امسال خرید سیمان به منظور تزریق به پروژه های مسکن کشور در برنامه صندوق ملی مسکن قرار دارد.

وی کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمانی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده، با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس صورت می‌گیرد، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی حمایت می شود.

وی یادآور شد: فولاد خریداری شده به‌زودی به پروژه های مسکن در نقاط مختلف کشور تزریق خواهد شد.

بر اساس مصوبه هیئت امنای صندوق ملی مسکن در اجرا تبصره های 1 و 2 ماده 13 قانون جهش تولید مسکن به این صندوق اجازه داده شده تا نسبت به خرید سیمان و فولاد از طریق بورس کالا یا سایر روش‌های مصوب در شورای عالی مسکن اقدام کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • صدا و سیما تحمل نقدپذیری خود را بالا ببرد
  • آثار سعدی را با نثری روان به نوجوانان ارائه می کنیم
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • از هند تا ایران؛ استقبال شاعران از غزل رهبر انقلاب
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • فیلم| شعرخوانی شاعران شیرین‌زبان اصفهان در شب شعر کمال
  • موتور ۶ سیلندر بنزینی بومی چه ویژگی دارد؟
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است