Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه ‌استان‌ها- استاندار قزوین گفت: واحدهای گردشگری به شرط تعهد در رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز می‌شوند اما اگر گزارشی در مورد رعایت نشدن پروتکل‌ها به دست ما برسد همه این مراکز را تعطیل خواهیم کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، هدایت‌الله جمالی‌‌پور در نشست با فعالان حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در آیین رونمایی از دندان انسان نئاندرتال که شب گذشته در سالن اجتماعات مرکز رشد دانشگاه آزاد درباره اعتراض برخی فعالان حوزه گردشگری نسبت به تعطیلی بیش از حد مراکز اقامتی و گردشگری استان اظهار داشت: دولت مخالف تعطیل کردن مشاغل نیست و در استان قزوین به جد از اشتغال صیانت کردیم تا هیچ شغلی تعطیل نشود اما به خاطر کرونا مجبور شدیم برخی مشاغل را تعطیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قزوین با بیان اینکه در این شرایط اقتصادی وظیفه داریم از معیشت مردم حراست کنیم، افزود: همین امروز اگر تمامی صاحبان مشاغل حوزه گردشگری به من تعهد بدهند که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و این کار را کنترل و مدیریت می‌کنند، فردا همه واحدهای گردشگری را باز می‌کنم اما اگر گزارشی در مورد تخلفات کرونایی به دست ما رسید حتماً همه را تعطیل می‌کنم و در این زمینه هیچ گذشتی هم در کار نیست.

وی با تاکید بر اینکه صیانت از جان مردم بزرگ‌ترین اولویت ماست، ادامه داد: هر جایی مدیران واحدهای گردشگری حاضر باشند تعهد دهند که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند آنها را باز خواهیم کرد و به آنها اجازه می‌دهیم که کار کنند مگر این که خودشان پروتکل‌ها رعایت نکنند و ما را مجبور کنند که تصمیم به بستن آنها بگیریم.

سرمایه‌گذاری و اشتغال اولویت اصلی ما است

استاندار قزوین با ذکر این که در استان قزوین سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال اولویت اصلی ما است گفت: برای دستگاه‌ها هیچ تکلیفی مثل حمایت از سرمایه‌گذاری تعیین نکردیم و در مورد استعلام‌های سرمایه‌گذاری پیشتر هم گفتم که دستگاه‌ها باید ظرف 20 روز پاسخ سرمایه‌گذاران را بدهند و بیش از این زمان را از هیچ دستگاه‌ یا سازمانی نمی‌پذیرم.

جمالی‌پور اضافه کرد: آن چه که تاکنون در قالب طرح توجیهی برای اجرای یک پروژه اقتصادی ارائه شده، همه را شخصاً مرور می‌کنم و اگر دستگاه‌های ما در حوزه موافقت یا مخالفت با اجرای برخی پروژه‌ها تخلف کرده باشند با آنها برخورد خواهم کرد.

وی ادامه داد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان قزوین باید عادلانه میان همه افراد توزیع شود و در مورد اعطای مجوزهای سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های اقتصادی و صنعتی هیچ تبعیضی میان گروه‌های مختلف قائل نمی‌شویم و در این حوزه عینک سیاست و سیاسی‌نگری را از چشمان خود برمی‌داریم.

موزه ها و اماکن تاریخی استان قزوین تا پایان هفته تعطیل شدمحدودیت‌های کرونایی در استان قزوین 2 هفته دیگر تمدید شد2 واحد گردشگری و پذیرایی در قزوین تعطیل شد

مراکز پذیرایی و گردشگری ورشکسته و مغروض هستند

رئیس انجمن واحد‌های پذیرایی وسفره‌خانه‌های سنتیاستان قزوین هم در این نشست با انتقاد از رویکرد سخت‌گیرانه مسئولان استان قزوین نسبت به واحدهای پذیرایی و اقامتی استان عنوان کرد: نزدیک 8 ماه است که این مراکز پذیرایی و گردشگری ما از هر گونه فعالیت محروم شده‌اند و امروز به طور کامل ورشکسته و مقروض هستند.

مجید طاهرخانی افزود: درست است که اعمال محدودیت‌های کرونایی به قطع زنجیره شیوع کرونا کمک کرده اما چرا وقتی بحث تعطیلی است مراکز اقامتی و گردشگری بلافاصله تعطیل می‌شوند و هیچ صحبتی در مورد فعالیت مشروط آنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکنون مطرح نشده است که امیدواریم قول‌های استاندار قزوین در این مورد رنگ واقعیت به خود بگیرد.

وی ادامه داد:‌ در حالی که میزان مراجعه مردم به به بانک‌ها و ادارات حتی بیشتر از واحدهای پذیرایی است اما وقتی بحث تعطیلی می‌آید، مراکز پذیرایی زودتر از بقیه مراکز و واحدها تعطیل می‌شوند و فعالان این حوزه مدام سؤال می‌کنند که چرا نمی‌توانیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کار خود ادامه دهیم؟

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس پروتکل های بهداشتی واحدهای گردشگری رعایت پروتکل ها استاندار قزوین استان قزوین سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۳۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز ویژه استان اصفهان بر تکمیل زنجیره ارزشی صادرات‌ محور

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در استان اصفهان بر زنجیره‌های ارزشی صادرات‌گرا فعالیت می‌شود، گفت: در تحلیل زنجیره ارزش علاوه بر اینکه بر چالش‌ها و تهدیدها توجه می‌شود بر فرصت‌های سرمایه‌گذاری که در زنجیره باید اتفاق بیفتد نیز تمرکز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی در جریان بازدید از غرفه اصفهان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) اظهار کرد: این نمایشگاه یکی از فرصت‌هایی است که ما می‌توانیم توانمندی‌های استان را در حوزه تولید و فعالیت‌های اقتصادی به کشور و بازدیدکنندگان خارجی معرفی کنیم.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم شرایط رقابتی‌تری را در حوزه زنجیره‌ ارزش داشته باشیم نیاز است تا زنجیره‌ای که در آن بر اساس اولویت‌های استان مزیت داریم را شناسایی کنیم و در راستای اجرای آن برنامه‌ریزی‌های کوتاه، میان و بلند مدت داشته باشیم.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در استان اصفهان بر زنجیره‌های ارزشی صادرات‌گرا فعالیت می‌شود، گفت: در تحلیل زنجیره ارزش علاوه بر اینکه بر چالش‌ها و تهدیدها توجه می‌شود بر فرصت‌های سرمایه‌گذاری که در زنجیره باید اتفاق بیفتد نیز تمرکز می‌شود.

مرتضوی عنوان کرد: یک گفت‌وگوی اولیه در نمایشگاه می‌تواند ما را به مذاکرات و جلسات بعدی هدایت کند تا بتوانیم فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدیدی را در تکمیل زنجیره ارزش در استان داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه زنجیره ارزش به‌صورت فعال و جامع حرکت کند می‌طلبد دستگاه‌های حمایتی، تأمین زیرساخت و پشتیبانی در کنار مجموعه‌هایی که در زنجیره هستند شرایط مناسبی را در حوزه ارتباطات و تعاملات فراهم کنند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در روند زیرساخت و پشتیبانی به‌عنوان دولت تلاش کردیم تا برای حضور فعالان اقتصادی در زنجیره ارزش مشوق‌هایی را لحاظ کنیم، ادامه داد: به طوری که در تسهیلاتی که در دولت و استان مدیریت می‌شود اولویت ما برای کمک‌رسانی مجموعه‌هایی هستند که در زنجیره ارزش فعالیت می‌کنند.

مرتضوی با اشاره به اینکه در کنار زنجیره ارزش نگاهی به خوشه‌های صنعتی داریم، عنوان کرد: در دو محور شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و شرکت‌های فناور می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

وی ادامه داد: نخست در طول زنجیره ارزش در رشته‌های مختلف برای اینکه بتوانیم نگاه پویا و پایدارتری را تعریف کنیم نیاز به حضور واحدهای فناور داریم در این حوزه شهرک علمی و تحقیقاتی می‌تواند با ارائه پیشنهاد به زنجیره ارزش نقش مناسبی را برای شرکت‌های فناور تعریف کند.

استاندار اصفهان افزود: همچنین با توجه به تنوع ‌و گستردگی واحدهای اقتصادی، فراهم کردن ظرفیتی برای واحدهای فناور جهت حضور مؤثر در بخش‌های مختلف زنجیره ارزش، نقش دومی است که شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان می‌تواند ایفا کند.

کد خبر 749644

دیگر خبرها

  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد
  • هند در قرارداد بندر چابهار کمتر از یک چهارم مبلغ به تعهد خود عمل نموده!
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • شرایط نامساعد دریا اسکله های گردشگری قشم را تعطیل کرد
  • نامزدهای انتخابات را به رعایت قانون توصیه می‌کنم
  • سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود
  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • تمرکز ویژه استان اصفهان بر تکمیل زنجیره ارزشی صادرات‌ محور
  • دستور استاندار زنجان برای پیگیری طبقه‌مندی مشاغل