Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  محمود قاسمی ، فرماندار شهرستان رضوانشهر در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گفت:  سیل امسال به تاسیسات مختلف این شهرستان بیش از ۴۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت وارد کرده است.

او افزود: سیل امسال به ۲۱ سردهنه کشاورزی و تاسیسات آبرسانی، ابنیه فنی، پل‌ها و حاشیه راه‌ها و محور‌های مواصلاتی، ۵ هزار و ۵۱۰ هکتار زمین کشاورزی، تأسیسات دامی و دام زنده دامداران و حریق خسارت وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان رضوانشهر ، با اشاره به وجود درختان مزاحم و حادثه ساز در حاشیه راه‌ها و رودخانه‌ها، گفت: بارندگی‌های شدید سبب طغیان رودخانه‌ها و تخریب پل‌ها و ابنیه‌ها خواهد شد و برای پیشگیری از هر گونه حادثه احتمالی، خواستار صدور مجوز برای حذف درختان حادثه ساز در سطح شهرستان هستیم.

قاسمی همچنین با اشاره به وجود راهدارخانه در محور پونل به خلخال در روستای زندانه ، افزود: برق رسانی به راهدارخانه برای ما بسیار مهم است و برای امداد رسانی به حادثه دیدگان احتمالی و مراقبت از جاده‌ها نیاز به تجهیز این مکان به برق است.

او همچنین گفت: با توجه به شرایط بحرانی و حادثه خیزی محور پونل به خلخال و برای جلوگیری از حوادث احتمالی نیاز به ساخت پایگاه امداد و نجات در این محور است.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به اینکه ۲۸ روستا در بخش مرکزی و پره سر در معرض خطر رانش زمین هستند ،گفت: در این زمینه مدیریت بحران استان مساعدت لازم را در خصوص تامین اعتبار مربوطه مبنی بر پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی را داشته باشد.

امیر مرادی، مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه دولت از امسال هیچ گونه هزینه‌ای در حوزه بحران برای تاسیسات و زیرساخت‌ها پرداخت نمی‌کند، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی باید تاسیسات و زیرساخت‌های خود را بیمه کنند.

او گفت: در مورد درختان مزاحم و احتمال آسیب رساندن به تأسیسات مربوطه هم این موارد جزء مصوبات استانی است و باید نسبت به رفع این مشکل و حذف آن اقدام شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان همچنین با اشاره به برق رسانی به راهدار خانه زندانه در محور پونل به خلخال افزود: برق دار کردن راهدارخانه جزء مصوبات استانی است که باید انجام بشود.

مرادی همچنین در خصوص تأمین امکانات برف روبی برای شهرداری‌های این مناطق، گفت: شهرداران و تعاونی‌های دهیاری‌ها دستگاه‌های برف روب خریداری کنند و هزینه مربوطه را مدیریت بحران استان پرداخت می‌کند.

او تصریح کرد:  در حوزه رانشی مشکلی از نظر تامین اعتبار نداریم و بنیاد مسکن شهرستان ۲۸ روستای رانشی را ارزیابی کند تا در نشستی با فرماندار و مدیرکل بنیاد مسکن استان تصمیم گیری شود.

 

انتهای پیام/م.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران خسارت سیل مدیریت بحران استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۴۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی کامیون حامل بیسکویت در محور فهرج ـ زاهدان

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان در پی آتش گرفتن یک  کامیون در این محور آتش‌نشانی، عوامل راهداری و پلیس راه فهرج  با اعزام به محل حادثه آتش  راپس از چند دقیقه مهار کردند و از خسارت به خودروهای عبوری و انسداد مسیر جلوگیری شد.

 در این حادثه کانتینر کامیون به همراه بار آن بطور کامل درآتش سوخت اما خوشبختانه تلفات جانی نداشت و علت حادثه در دست بررسی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • آتش سوزی کامیون حامل بیسکویت در محور فهرج ـ زاهدان
  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق
  • بلایی که انفجار مهیب چاه فاضلاب بر سر شهروندان تبریزی آورد | فیلم
  • حذف نقطه حادثه خیز حوزه شهرستان بشرویه در محور روستایی کرند
  • دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور