Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@09:29:07 GMT

سهم ۴۶درصدی راکبان موتور از فوتی‌های تصادفات

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۹۹۲۵۹

سهم ۴۶درصدی راکبان موتور از فوتی‌های تصادفات

 

به گزارش تابناک به نقل از مهر، وهاب میزانی با بیان این‌که بحث تغییر و بهبود رفتار موضوعی است که با تکرار در بازه زمانی زیاد اتفاق می‌افتد، گفت: «به همین دلیل در هماهنگی با معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، تصمیم گرفتیم برای اثرگذاری بیشتر و نهادینه‌سازی فرهنگ رانندگی بی‌خطر با موتورسیکلت، پویش «موتورسوار خوب» ادامه‌دار و مستمر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی با اشاره به این‌که یکی از معضلات فعلی شهر تهران، موضوع موتورسواری و بی‌توجهی برخی راکبان به رعایت قوانین و مقررات است، افزود: «یکی از سیاست‌های کلان شهرداری تهران و همین‌طور معاونت حمل و نقل و ترافیک و پلیس راهور، آگاه‌سازی مردم و اطلاع‌رسانی در خصوص این مساله و تبعات ناشی از بی‌توجهی به قوانین و مقررات است که پیگیری می‌شود اما این موضوع نباید مقطعی و گذرا باشد بلکه بحث آموزش را باید در بازه زمانی طولانی‌تری ببینیم تا ان‌شاءا… روزی را شاهد باشیم که تخلفات موتورسیکلت‌سواران به حداقل برسد.»

میزانی تصریح کرد: «ما در بیشتر مباحث آموزشی و فرهنگی، بحث یادآوری و ایجاد حس نگرانی برای شهروندان و نیز موتورسواران را دنبال می‌کنیم که از ارکان اصلی خانواده هستند؛ خصوصاً کسانی که برای ارتزاق از موتورسیکلت استفاده می‌کنند، اما این موضوع نیازمند توجه بیشتر رسانه‌ها بویژه صدا و سیما و همکاری تمامی دستگاه‌های ذی ربط و البته شهروندان است.»

بر پایه این گزارش، فاز دوم پویش «موتورسوار خوب» با همکاری اداره‌کل آموزش‌های شهروندی، سازمان حمل و نقل و ترافیک، پلیس راهور فاتب، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران از اواخر آذرماه با محوریت تردد نکردن موتورسیکلت‌ها در خط ویژه، تونل و پیاده‌راه، استفاده از کلاه ایمنی و رعایت سرعت مطمئن در پایتخت راه‌اندازی شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کواکس ابومهدی مهندس قاسم سلیمانی حماسه 9 دی راکبان موتور سیکلت تصادفات رانندگی کواکس ابومهدی مهندس قاسم سلیمانی حماسه 9 دی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۹۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سرهنگ میناخانی گفت: استفاده از موتورسیکلت به دلیل مزیت به ویژه سهولت دسترسی آن بیش از پیش است و کارخانه‌های تولیدکننده موتورسیکلت نیز موتورسیکلت‌های متنوعی را تولید می‌کنند که در مقایسه با خودرو قیمت پایین‌تری دارد.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان بابیان اینکه در بررسی پرونده‌های پزشکی قانونی نیز صدمات وارده به سر در فوتی‌های تصادفات موتورسیکلت بیش از گذشته است، افزود: باید برنامه‌های پیشگیرانه در این خصوص عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه جمعیت راکبان در روستا‌ها بیشتر است و به همین دلیل فرهنگ‌سازی برای گروه‌های هدف انجام می‌شود، ادامه داد: کلاه ایمنی در حدود ۷۵ درصد از صدمات سنگین در تصادفات پیشگیری می‌کند و امیدواریم شاهد رعایت نکات ایمنی از سوی کاربران جاده‌ای باشیم.

سرهنگ میناخانی با اشاره به اینکه طی سال گذشته چهار درصد از مجموع تصادفات کل استان در جاده‌ها مربوط به موتوسواران بود که اغلب این تصادفات نسبت به داخل شهر به فوت راکبان منجر شد، گفت: یکی از وسائلی که در کاهش صدمات هنگام تصادفات نقش اساسی دارد، استفاده از کلاه ایمنی است.

دیگر خبرها

  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • موتورسیکلت ۴ میلیاردی قاچاق در اصفهان توقیف شد
  • روایت دردناک امدادگران از صحنه های تصادفات موتورسواران + ویدئو
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • ۳۱۰ نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت در شهر مشهد جان باختند
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • تصادفات فوتی و جرحی در تنگستان کاهش یافته است
  • سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران
  • آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته