Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، نماینده مجلس شورای اسلامی از آمادگی قوه مقننه برای پیگیری و تصویب قانون جامع بازی‌های دیجیتال و سرگرمی‌های نوین خبر داد.

محسن زنگنه در دیدار با مدیرعامل و شورای معاونان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با تأکید بر اینکه موضوع بازی‌های رایانه‌ای از این نظر که در تعامل و ارتباط با موضوعات دیگری چون سبک زندگی، اقتصاد و  فرهنگ است موضوعی مهم و حساس است، افزود: امیدوارم برخی کاستی‌ها در خصوص نگاه به صنعت بازی‌های ویدئویی و جایگاه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای باعث دلسردی این مجموعه در طی کردن این مسیر دشوار نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: به اعتقاد من برای برخی حوزه‌های فناوری‌های نوین مانند کمک به توسعه صنعت بازی‌های دیجیتال هر چقدر اعتبارات تخصیص یابد به هدر نمی‌رود.

 

زنگنه  با اشاره به اینکه بودجه‌ای در اختیار این مجموعه قرار می‌گیرد، اصلاً قابل مقایسه با برخی مجموعه‌های فرهنگی دیگر نیست، تصریح کرد: در صورت تصویب افزایش بودجه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای سال 1400 به سمت دولتی سازی بازی‌ها حرکت نکنید،چرا که معتقدم بنیاد باید همان نقش رگولاتوری، حمایتی و نظارت را داشته باشد.

وی همچنین درباره اقدامات مجلس شورای اسلامی برای افزایش بودجه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: به نظر لازم است ضمن پیگیری افزایش اعتبارت بنیاد، برای ارائه تسهیلات کم قیمت به بازی‌سازان و رفع موانع کسب و کار بازی‌سازان در بخش‌های مختلف برنامه‌ریزی کنیم.

دبیر کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی ضمن ارائه پیشنهاد مطالعه تدوین قانون جامع بازی‌های دیجیتال و سرگرمی‌های نوین به بنیاد و پیگیری تصویب آن در مجلس شورای اسلامی گفت: در مطالعات برای تدوین این قانون مراقب باشید که این قانون منجر به فربه شدن این مجموعه نشود. توصیه می‌کنم از ظرفیت‌های مجلس شورای اسلامی استفاده شود چرا که تعامل بنیاد با نیروهای جوان این مجلس که دغدغه حوزه صنایع فرهنگی و رسانه‌ای را دارند، می‌تواند باعث شکل‌گیری اتفاقات خوبی شود. این مجلس ظرفیت بسیار خوبی برای حمایت از حوزه بازی‌های رایانه‌ای و اقدامات بنیاد در این زمینه دارد.

نگاه استراتژیک در بودجه‌ریزی نیاز اکوسیستم بازی‌های دیجیتال است

سیدصادق پژمان مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای هم در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اهداف تاسیس بنیاد و رویکردهای آن در حوزه بازی‌های رایانه‌ای با انتقاد از عدم توجه به صنعت بازی‌های رایانه‌ای در ایران در تصمیم‌گیری‌های کلان برای تخصیص اعتبارات مورد نیاز،  تصریح کرد: امروز در دنیا گردش مالی صنعت بازی‌های رایانه‌ای از صنایع رسانه‌ای دیگر از جمله صنعت سینما پیشی گرفته و بالاتر است . مطالعات نشان می‌دهد صنعت بازی‌های دیجیتال در کشور ما هم این تحولات را رقم خواهد زد. از این جهت برای این اکوسیستم با حوزه‌های گوناگون و گسترده باید در بودجه‌ریزی با مطالعات روندهای آینده با نگاه استراتژیک عمل کرد.

وی با اشاره به رویکرد معاونت پژوهش بنیاد در حمایت از حوزه تحقیق و تولید بازی‌های جدی به برگزاری چهارمین دوره جایزه بازی‌های جدی اشاره کرد و گفت: اتفاقات بسیار خوبی در حوزه حمایت از تولید بازی‌های جدی به واسطه برگزاری این رویداد از جمله راهیابی تیم‌های منتخب این رویداد به جشنواره‌های بین المللی معتبر و کسب جوایز جهانی، شکل گرفته است که البته برای تجاری سازی این بازی‌ها نیاز به کمک داریم.

مدیرعامل بنیاد با اشاره به رویکردهای حمایتی بنیاد از تیم‌های بازی‌سازی در قالب حمایت‌های هوشمند، ضمن معرفی سازوکار ساختار حمایتی همگرا افزود: برای سال 1399 بیش از 100 تیم و استودیو بازی سازی از سراسر کشور تقاضای عضویت در این ساختار حمایتی را داشتند که در نهایت بالغ بر 70 تیم- استودیو به عضویت این ساختار در آمدند. در حال حاضر نیز در قالب کمک‌های ساختار حمایتی همگرا همه آن چیزی که تیم‌های بازی‌ساز در خصوص آموزش، فضای کسب و کار و اعزام به رویدادهای جهانی نیاز دارد در قالب تسهیلات پس پرداخت به آنها ارائه می‌شود.

 پژمان همچنین در خصوص توسعه اقدامات آموزشی بنیاد در خصوص ارائه آموزش‌های لازم به علاقمندان به صنعت بازی در کشور گفت: بنیاد ملی بازی های رایانه ای با ایجاد مدرسه بازی سازان فردا در شبکه دانش آموزی شاد از این بستر برای آموزش بازی سازی به 70 هزار دانش آموز از سراسر کشور استفاده کرده است.

وی گفت: ضمن اینکه محتواهای آموزشی ارائه شده در این شبکه صرفا برای این دانش آموزان تولید شده است. علاوه بر آن با رونمایی از سایت فهم بازی که به همت معاونت آموزش بنیاد انجام شده است، همه آن چیزی که والدین در خصوص سواد بازی های رایانه‌ای نیاز دارند از طریق محتواهای فرهنگی و آموزشی مناسب در اختیارشان قرار می‌گیرد.

 مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اعلام خبر راه اندازی مرکز پاسخگویی به تماس‌های مردمی در معاونت نظارت بنیاد نیز گفت: از چند ماه گذشته تیمی برای حضور در این مرکز مورد آموزش قرار گرفته‌اند تا با شناخت از بازی‌ها بتوانند پاسخگوی تماسهای تلفنی در این حوزه باشند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس بازی های رایانه ای قانون بنیاد ملی بازی های رایانه ای مجلس شورای اسلامی بازی های دیجیتال صنعت بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۰۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات بر سوداگری و سفته بازی مشمول مردم نمی شود

علی رضایی ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به جزئیات طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی و اخذ مالیات از ۴ دارایی مسکن، طلا، ارز و خودرو بیان کرد: یکی از دغدغه‌هایی که در طی سال‌های اخیر مردم با آن روبرو بوده، شکل گیری بازار سفته بازی است؛ این بازار باعث شده تا قیمت برخی از دارایی‌ها از جمله ارز، طلا ،مسکن و خودرو به دلیل ورود به بازار سفته بازی، افزایش پیدا کرده و آثار تورمی آن به شدت بر معیشت مردم اثر منفی گذارد.

وی تاکید کرد: برای اینکه این موضوع برطرف شده و مشکلات در این بخش از جلوی راه برداشته شود، موضوع بحث مالیات بر سوداگری و سفته بازی در دستور کار مجلس قرار گرفت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سفته بازی و سوداگری بیان کرد: مفاد این طرح و قانون هیچ ارتباطی با آحاد مردم ندارد. بنده این موضوع را به صراحت اعلام می‌کنم که اساس این مالیات، بر رویکرد سفته بازی و سوداگری است و حتی یک درصد مردم هم شامل این قانون نخواهند شد.

رضایی با بیان اینکه مجوز معاملات خودرو و واحدهای مسکونی اساساً به تعداد اعضای خانوار در قانون داده شده و خانوارها می توانند در کوتاه و بلند مدت معاملات خودشان را انجام دهند، گفت: اساساً مردم ما مشمول این قانون نخواهند شد؛ حتی بنده باید به این نکته اشاره کنم که متمکنین جامعه هم مشمول این قانون نمی‌شوند. این در حالی است که این قشر از جامعه حتی به تعداد فرزندان خودشان خودرو و ملک در اختیار دارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مالیات بر سوداگری و سفته بازی اساساً به توده‌های مردم و حتی متمکنین هم اصابت نمی‌کند و فقط بازار سفته بازی، دلالی و سوداگری را زیر ذره‌بین قرار خواهد داد.

دیگر خبرها

  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • مالیات بر سوداگری و سفته بازی مشمول مردم نمی شود
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی