Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@20:49:01 GMT

بزرگداشت ۹ دی از عقب‌گرد ملی جلوگیری می‌کند

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۰۴۷۷۳

بزرگداشت ۹ دی از عقب‌گرد ملی جلوگیری می‌کند

به گزراش خبرگزاری فارس از قشم، حجت‌الاسلام مهدی بهره‌مند شامگاه امروز در آیین بزرگداشت حماسه 9 دی در این شهرستان اظهار داشت: در هر جامعه‌ای خردسالی و بلوغ سیاسی وجود دارد.

وی افزود: بلوغ سیاسی ثمره بصیرت است و ملت ایران با خلق حماسه نهم دیماه با ایستایی معقولانه خود بر ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی این بلوغ را به منصه ظهور و بروز رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت شهرستان قشم تصریح کرد: پویایی و اقتدار روزافزون انقلاب اسلامی ایران در 42 سالگی از دیگر نمادهای بلوغ سیاسی به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام بهره‌مند آگاهی مردم را نخستین محور بلوغ سیاسى برشمرد و تصریح کرد: از عوامل اصلى بقاء انقلاب اسلامى و بلوغ امروز تأکیدات امامین انقلاب بر بصیرت و آگاهى مردم ایران، است.

وی ادامه داد: بروزرسانی مستمر اطلاعات از مهمترین راهکارهای حفظ و ارتقای بلوغ سیاسی یک جامعه به شمار می‌رود.

امام جمعه موقت شهرستان قشم اضافه کرد: غفلت از ارتقای آگاهی و بصیرت افزایی در جامعه معضلی بسیار خطرناک است که در صورت گرفتار شدن به آن با توجه به شکننده بودن مرز جامعه بالغ و نابالغ می‌تواند عقب‌گرد یک ملت را موجب شود.

حجت‌الاسلام بهره‌مند گفت: تضعیف حافظه تاریخی یک جامعه از دیگر تهدیدهایی است که عقب‌گرد ملی را به همراه خواهد داشت و از این رو بزگداشت و تبیین مستمر واقع تاریخ‌ساز، یوم الله‌ها و خلق حماسه‌ها ضرورت دارد.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

منبع: فارس

کلیدواژه: حافظه امام جمعه آگاهی انقلاب اسلامی بلوغ سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۴۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت معلم تکریم سنت‌های پسندیده خدا و تعظیم علم و معرفت است

فاطمه بنی فاطمه در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: درک جایگاه و نقش معلم به عنوان مهم‌ترین رکن تأمین سلامت و تعالی آحاد جامعه و عامل تعیین کننده در مسیر رشد و پیشرفت کشور بر کسی پوشیده نیست.

وی به جایگاه معلمان در تربیت نسل ها اشاره کرد و گفت: جایگاه معلمان جایگاهی مقدس، ارزشمند و آرمانی است و آنان که در این مسیر به هدایت نسل جوان مشغولند، انسان هایی والا مقام هستند تا جایی که نقش آنان را با پیامبران برابر دانسته اند.

بنی فاطمه بیان کرد: ۱۲ اردیبهشت ماه، روز معلم و سالروز شهادت شهید عرصه علم و اندیشه، استاد آیت ا… مرتضی مطهری، فرصتی ارزشمند برای پاسداشت مقام انسان هایی است که راستی، درستی، صبوری، اخلاق، پاکدستی، خردورزی، دیانت و آزاداندیشی باور و مرام دیرینه آنان است معلمین گرانقدری که تعهد و عشق آنان در آموزش و هدایت دانش آموزان زبانزد است و اعتماد خانواده ها به این قشر، آرامش جامعه را رقم زده است.

مدیر آموزش و پرورش مشگین شهر فرا رسیدن روز معلم را به همه معلمان تبریک گفت و تصریح کرد: صمیمانه ترین درود های خود را نثار جامعه فرهیخته فرهنگیان شهرستان مشگین شهر می‌نمایم. امیدواریم همواره در پرتو عنایات حق تعالی و با تاسی از منویات مقام معظم رهبری، همچون گذشته در راستای ارتقاء علمی، فرهنگی و اخلاقی آینده سازان این مرز و بوم و تربیت نیروهای توانمند و متعهد، کوشا و پویا باشید.

کد خبر 6093688

دیگر خبرها

  • جلوگیری از اجرای نوازنده خانم در مراسم بزرگداشت مرتضی مطهری (فیلم)
  • کارفرمایان از هرگونه تکبر در برابر کارگران خودداری و دوری کنند
  • بصیرت افزایی بزرگترین ضربه به طرح‌های استکباری دشمنان است
  • برنامه‌های بزرگداشت سالروز سفر مقام‌ معظم رهبری به کردستان
  • شهید مطهری برای نخبگان فکری جبهه انقلاب یک اسوه تمام عیار است
  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری از ایران فردا | برخوردها از سال ۸۸ جامعه را پیچیده‌تر کرده | تنش‌های بزرگ در دل رخدادهای کوچک است!
  • اخبار سیاسی ۱۲ اردیبهشت؛دیدار معلمان با رهبر انقلاب/افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان
  • دهه کرامت فرصت مغتنمی برای بصیرت‌افزایی است
  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری ایران فردا / قواعد بازی حکومت و جامعه پیچیده‌تر شده
  • بزرگداشت معلم تکریم سنت‌های پسندیده خدا و تعظیم علم و معرفت است